Annons:
Etiketttrav-snack
Läst 1171 ggr
[Carpinus]
2015-07-05 15:39

Vinnarcirkeln (OT om trav)

Snyggt av de gamla fantomerna i "Kalmar Legends" att bara en galopp noterades. Fast nog var det lite girigt och "småfegt" av Veijo och Lutfi att komma med egna formhästar i mötet med farbröderna?

Annons:
[Carpinus]
2015-07-05 15:48
#1

Sebastian K gjorde en strong årsdebut i går kväll när han förlorade knappt på 09,0 mot fyraåringen Jl Cruze, som satte världsrekord med samma tid. Med den årspremiären skulle inte alls förvåna om Seb kommer att förbättra sitt eget  världsrekord i år.

[Carpinus]
2015-07-18 17:38
#2

#1 Tyvärr verkar Sebastian K:s tävlingskarriär avslutad på grund av en gaffelbandsskada. Nu väntar avelskarriär - frågan är bara om han kommer att uppstallas i USA eller Sverige?

[Carpinus]
2015-07-18 17:43
#3

I morgon är det dags för klassikern Stochampionatet. Veijo Heiskanen är favorit med Some Summit, och jag unnar honom segern av hela mitt hjärta!Men min vinnare i loppet är Maya Gold, tränad av Per Lindroth och körd av Ulf Ohlsson.

Vem tror du vinner?

[Carpinus]
2015-07-19 17:30
#4

#3 Maya gjorde ett strong lopp som tvåa, men var chanslös mot den överlägsna vinnaren Some Summit. Bara att gratulera en värdig vinnare på alla sätt - tror större delen av Travsverige jublade när Veijo skar mållinjen! Roligt för de färgstarka ägarna dessutom. 👍

[Carpinus]
2015-07-26 10:32
[Carpinus]
2015-07-26 11:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#6

Travsommaren bara rusar iväg! Nu är Sprintermästaren och Stochampionatet körda, och snart är det dags för sensommarens Derby och Kriterium. Men först är det Åbergs på tisdag, och här är startlistorna till extraomgången.

Annons:
[Carpinus]
2015-07-28 11:25
#7

Två halvchanser som jag tänker bevaka ikväll är Youana (Avd 1:9) och More Than Enough (Avd 5:3).  Om inte annat så kan det vara en kul platsraket.

[Carpinus]
2015-07-31 14:49
#8

Joni-Petteri Irri tror jag tog sin första Solvallaseger i V65-5 idag bakom Evin Boko. Hans sätt att elegant finåka förbi favoriten sista biten tyder på att det här är en snitsare i sulkyn! Vi lär nog få höra talas mer om honom i Sverige…

[Carpinus]
2015-09-26 08:07
#9

#8 Kul att så här i mitt sista inlägg på Trav iFokus åtminstone under överskådlig tid kunna avsluta med att konstatera att Joni-Petteri tog en dubbel på Solvalla igår.

Nu kommer jag att trappa ner mitt travintresse. Det har blivit för mycket förändringar inom travsporten för att jag skall känna mig hemma. Ändrade tider, omlagda ATG-sidor och annat tar musten ur en, och Trav iFokus består ju sedan länge bara av Spikmästaren - är man inte med där så återstår inget av intresse på sajten.

Ha det så bra, travvänner, och lycka till med spelet - både på Spikmästaren och IRL!

Cojimar
2022-06-02 16:25
#10

Lordy Lordy, en amerikansk travare med begränsad kapacitet och dålig stam som skulle betinga ett pris av mellan 5000 och 10000 dollar som travare blev såld vid en auktion hos Amishfolket för 1,375 millioner dollar, eller omkring 13 millioner kronor.


Drar mina strån till stacken som medis på Militärhistoria, Kust & Hav och Fågelskådning i Fokus.

Det er store penger i omløp hos Amish-sekten i USA. Det er nesten 350 000 mennesker som tilhører sekten som lever som de gjorde for mer enn 100 år siden, uten strøm, og biler. De er uhyre dyktige håndverkere og har store firmaer som er aktører i særlig bygningsbransjen. Hest er blitt et investeringsobjekt for...
  • Redigerat 2022-06-02 16:26 av Cojimar
Fornöga
2022-08-04 08:21
#11

Det råder publikkris på landets travbanor. En anledning är förbättrade möjligheter att spela hemifrån och se loppen på TV och nätet, samtidigt som det blivit omöjligt att spela på plats på banorna för dem som saknar modern teknik med snabb uppkoppling till spel med konto. Totoluckorna är numera ett minne blott.


Re:tired.

Sven Eriksson, banchef vid Dalatravet, oroas över att allt färre kommer till travbanorna för att se loppen på plats.Han säger att publiken är viktig – ...
Fornöga
2023-01-15 10:58
#12

Ingen Calgary Games eller annan svensk deltagare i P d´A i år.


Re:tired.

Struken inför morgondagens Prix de Belgique.
Fornöga
2023-01-26 15:04
#13

Det blir trots allt svenskt deltagande i P d´A på söndag.


Re:tired.

Startlistan spikad: Hästarna och kuskarna som gör upp på Vincennes på söndag.
Annons:
Fornöga
2023-01-29 20:09
#14

Hemmaseger i Prix d´Amerique 2023 genom Bazires Hooker Berry. Svenska Don Fanucci Set ledde in på upploppet men dalade till en sjätteplats.


Re:tired.

🔔 Abonnez-vous à notre chaîne et activez la cloche pour ne rien manquer de nos dernières vidéos 🐎 Toute l’actu des courses hippiques est à retrouver sur eq...
Fornöga
2023-03-08 09:37
#15

Den gode och glade värmlänningen Erik Berglöf fyller 70 i dagarna. Storhetstiden från Copiad och andra storloppssegrar före det är nu minnen, men Erik är still going strong. Grattis! 🌼


Re:tired.

Hästen Copiad gjorde Erik Berglöf folkkär. Nu fyller travtränaren och kusken 70 år. – Jag åker till Karibien, jag slutade fira när jag fyllde 40, säger Berglöf. För Expressen berättar han om kärleken till Ann-Charlotte, sviktande publiksiffror – och miljonmissen.
Upp till toppen
Annons: