Hästägarkort och amatörlicens
Jag tycker att det är fruktansvärt över att man kan ha ett hästägarkort men inte får komma in på stallbacken på stortravdagar (årjäng sprintermästaren). Jag hade häst med men blev nekad för att korten gällde inte. Eftersom det var jag som skulle värma hästen så provade jag på min amatörlicens…men NEJ! jag blev så fruktansvärt arg så jag gick in på kontoret och skällde ut Göran på Årjängstravet och jag fick bara ett hånskratt i ansiktet med kommentaren:" Du har väl ändå inget där att göra?". Nej du Ska vi Amatörer bara duga när det gäller att mjölka pengar av oss!? och inte resten av alla 365 dagar om året? Det är vi och spelarna som försörjer travet till mestadel!
nån kommentar?

Jag vet, det är så överdrivet ibland. På Halmstad om en viss person sitter vid grinden är det knappt så hemmatränarna får komma in utan stallbackskort..
Tråkigt med en sådan attityd som du blev bemött med:(

#1 verkligen:(
Du kör väl lukas lupin nu va?:)

#2 Mjo, jag ska köra honom i ett amatörlopp nästa vecka.

#3 Ja jag såg det:) vad kul:D Jag kör i morgon mot björn goop…kände mig slagen redan när jag såg startlistan…haha..men alla lopp skall ju köras;)
Om du hade häst till start måste du väl ha fått ett kort utskickat som gällde till stallbacken den dagen? Du måste väl förstå att när det kommer över 13.000 pers till travbanan så är det nog ganska många som har nåt form av kort och som vill komma in på stallbacken för att kolla på erik adielsson och going kronos…
#4, Grejjen är ju att Goopens häst förmodligen inte ens är bäst… Men blir sjukt nerspelad just p.g.a Goop.

#5 På halmstad var det samma för "våra" hästägare, hade inte fått hemskickat några stallbackskort :( hade häst till start i v-75, blev först inte insläppta. Fick ringa till sekretariatet och fixa det. Trist..

#5 men får program från årjäng istället.jag visade vilken häst det var och kusken kom också och sa att det var jag som skulle värma men icke:/

#6 Ja den har ju varit galoppbenägen förut.. min häst har ju bra chans i det loppet..men det är fel kusk.

#8 Man får alltid stallbackskorten hemskickat tillsammans med programmet.

#10 det får jag på alla andra banor men har startat på årjäng nästan varje helg i 4 veckor nu men då har programmen räknas som inträde..

#11 Brukar vara så på de flesta banor numera.
#7 äsch, bara en jäkla otur isf då, eller otrevliga personer…jag har varit på både solvalla ett par tillfällen och bergsåker vid ngt tillfälle utan kort och utan problem löst situationen ändå genom att förklara läget bara…när jag haft häst till start dvs..gäller bara att charma dem lite ;)

#13 Jo men det är bara så när en viss person sitter vid grinden på Halmstad:P Annars är det inga problem. Hästägaren som inte blev insläppt blev såklart sur, har ägt häst i 50 år och vet vad som gäller. Så han bara gick igenom grinden och sa" fånga mig då om ni kan" ;)
Lycka till i kväll Hanna det är väl en straffspark kör sista 700 ?

#15 Det är nog lite försent, ett stort fält att runda idag!
Under "vanliga" tävlingar är det säket inga problem att "snacka" sig in på stallbacken, men nu var det trots allt V75 och alla hade nog fått order om att vara lite mer på hugget… Lycka till ikväll nu tjejer!
syftade också på v75, men jag är väl för charmig ;)

#4 Lotta, du slog ju iallafall Goopen :-) Alltid retligt att vara först utan pengar dock…..
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
Du hade som jag trodde för höga tankar… Sist imål av de som gick imål och då hade 2 ändå felat som var före dig imål.

#19, Grejjen är att jag var 6a i mål efterrsom åttan galopperade..så jag har begärt att se filmen..
Den galopperande 3an försötrde mitt lopp att bli fyra dessvärre:(
min häst stod först som diskad på resultatlistorna…och gjorde inte ett galoppsteg..så det visar ju hur bra koll de har i arvika!
Japp, goopen avslutade loppet och körde ut han så:)

Men som sagt. alla lopp ska köras oavsett om det går bra eller dåligt…bara att ta nya tag!:D
#21, "Grejjen är att jag var 6a i mål efterrsom åttan galopperade..så jag har begärt att se filmen.." Läs på lite. Han är ju diskad med men du är FORTFARANDE utanför pengar.
bra noterat rickard..då kanske vi kan släppa det och önska henne lycka till i nästa start istället?
Kör hårt Cnox!
#24, Palla var så jävla tjurig på mig men grejjen är ju att hon klagade att andra inte hade ordning på saker och ting då hon själv inte hade det.
Menar du på allvar att du skulle ha blivit fyra? Enda chansen till det hade varit om ytterligare 3 st blivit diskade. Du var ju låååångt efter sexan i mål.
Lycka till nästa gång! :)

Jag hade chansen 500 meter kvar då trean galopperade och jag satt fast bakom den. och det förstörde tyvärr min chans därför kom jag långt bakom på upploppet dessvärre..

#23. Men snälla. jag hade 6 hastar framför mig i mål varav 8 galopperade. då måste det innebära att jag blev 6a?
Min häst stod som diskad när jag kollade resultatlistorna och då gick jag och ringde upp till måldomartornet och de sa de att det stod fel och då var min häst plötsligt på 10 plats och diskad. sen kom de ut med andra listor och då stod min häst på 7 plats vilket heller inte stämde. Så jag begärde att se filmen men nu helt plötsligt så har de ingen film! :/

+ att han tog inte ett enda galoppsteg i loppet.. det borde ju "copiad" ha sett?

MEEN nu lägger jag detta bakom mig och satsar på Åmål den 5 augusti istället..

#25, Jag sa ju att det var fel kusk;)
jag såg ingen galopp, nej. kollade visserligen inte så jättenoga. vem ska köra i åmål?
#31, Hehe mjo.

#32, jag vet faktiskt inte.. troligtvis Jepson eller berglöf. de brukar få fart på det lata skrället;)
#16 Till hanna är det okej att ställa dej mot den bärömda väggen ? tack . varför var du så passiv när du körde LUKAS LUPIN i tisdags för bättre än så kan han ingen vidare tid .( med glimten i ögat )
m.v.h ina

#35 Inte konstigt att han inte gick fort när de öppnade första 5 på 23 första varvet på 20. Men hur skulle jag kört, har funderat länge på det nu;)?Jag hade 60m tillägg, kom ikapp fältet efter 800m, 200m senare efter andra sväng attackerade jag direkt in på rakan ihopp om att ingen eller max 1 skulle gå ut framför i.o.m att jag gick så tidigt. Men så blev det inte utan det gick ut 2 stycken som jag var tvungen att runda i fjärde 500 kvar. Du menar att jag skulle vridit på i fjärdespår redan 800 kvar? Eller? Har också tänkt på det men kanske skulle blivit för tuff för Lukas var trött imål, fick rycka tussarna på honom redan 500 kvar.
#36, Hålelr på dig, du kunde inte gjort så mycket annat.
varför tog det så lång tid att komma i fatt han har ju ett helt annat tempo i sej även efter vila men om han var trött i mål så var han kanske inte riktigt frisk ?
#38, Kanske inte.

#38 Hästen gick ju bra, fick gå i tredje eller fjärdespår mer än halvaloppet, varför skulle han vara sjuk?? Förstår verkligen inte. Om man har 60m tillägg är man inte ikapp efter 100m precis, jag var ikapp den som stod 20m före efter drygt 300m, men jag hade fortfarande 3-40m fram till ledarhästen, det blir ett väldigt utspritt fält med så många volter och så ojämn klass på hästarna, det var nämligen 6 volter sammanlagt! Klart det är lättare att köra med facit i hand…