V75-7 Skellefteå 4/8-07
**
V75-7. DD-2. Tvilling. Auto.
1640:
**
1 Face the Evil - Jansson T 20031 12,0a
2 Breezy Broline - Sjöström D 52101 12,8a
3 Mercury Sund - Walje J 06526 12,1a
4 Stallone Tuna - Eriksson J 33306 12,8a
5 Global Derby - Eriksson U 0312d 12,6a
6 Ace Broline - Melander M 33212 11,1a
7 Rooney Boko - Eklöf B 31260 13,2a
8 Klöver Kung - Ohlsson U 10105 13,7a
9 Hickory Crown - Alamäki J 02101 13,2a
10 Little Big Horn - Eriksson S 3d110 12,6a
11 Bowie Mant - Gustafsson P 102d2 12,1a
12 Grove's Ben - Lindberg L 00053 12,5a
knepigt läge på Klöver Kung spår 2 eller nåt så hade det varit en klar spik, men ja tror han grejjar det ändå
baserat på vad? urusel senast, ALLA sade han var stenklar, kan säga att jag inte hade med hästen på 6 streck och troligen blir det inte så nu heller då han lär bli kraftigt överstreckad än en gång.
Klöver kung spetsar aldrig här och får han inte spetsa och bestämma i 16 tempo första varvet så håller han inte, vilket vi fick se senast bland annat. Bakifrån går han inget alls.
svårt att tänka mig hur du kan motivera den spiken på ett bra sätt, zenox.
Rooney boko totalt bortkörd senast och fast med allt kvar, såg hur grym ut som helst! Distansen och spåret är dock ett kraftigt minus för den hästen, men bästa hästen är det mycket troligen i detta lopp.
ja har inte sagt att ja ska spika den men ja hade gjort det om spår 1-3
#1, Tss aldrig spik oavsett läge så kass den var senast.
Istället så spetsar ju Face The Evil, och leder runt om i denna tunna silverdivision?

Åååh. Ben's senaste 8 starter i Sverige(samtliga på v-75 och auto dessutom) spår 12,7,6,12,10,11,9 och nu 12!!!
face the evil tror jag inte spetsar, risk för att han stressar upp sig och galopperar från spår 1, tyvärr. Ace broline borde ses som spetsfavorit och får där med tipset av mig. Gick bra senast och borde ha toppform.
Grove's Ben kan säkerligen vinna detta trots spår 12 och kort distans, enorm kapacitet och blir det bara högt tempo och hyfsade ryggar till slut så kommer han väl flygandes.
Jag gillar verkligen Little Big Horn skarpt, och även om läget är besvärligt så kommer jag att strecka honom mycket tidigt

Samma här… tycker också mycket om little big horn, någon som vet varför han ströks sist??
#5, Tråkigt, förresten varför startar pappa din hästar ända där uppe?
#6, Ace Broline är knappast före Face The Evil om den är felfri.
Grove's Ben, måste ha grym körning annars tokomöjligt.
Ace broline är en fin häst, presterat riktigt bra sprinter-lopp senaste åren och blir livsfarlig om spets vilket jag tror att han tar, jag tror knappast att face the evil besegrar han från dödens tex, annars ser det ut att bli vinnarhålet, segerstrider väl med lucka då.
men som sagt, från spår 1 är det överhängande risk för galopp med FTE om han laddas, annars en riktigt fin häst som jag gillar. Känns dock som att han blir överstreckad med tanke på senaste prestationen, tror det var mest tur att han kom iväg så bra från start.
Little big horn gillar jag också skarpt, spelar han ofta, blir det en fin bana och bra väder så kommer han streckas tidigt också. Men han går helt klart bäst i spets, bra bana och fint väder.
stallone tuna är annars en riktig rysare som kan leverera en fin spurt till slut om ett bra lopp serveras med tempo och ryggar. Har en grym speed då.

Grov´s Ben verkar ju trivas bättre med att gå bakifrån så den är säkert inte borta, bra kapacitet. Annars mest inne på att Face the Evil leder runt om. Hickory Crown är också en häst jag gillar. Gjort det väldigt bra i sina senaste starter… passa!

#9 Frågade om han hade någon häst i guld för det var så tunt med anmälningar.
Face the Evil är i grunden en mycket bra avkomma efter Viking Kronnos. Nu är det dessutom kuskförstärkning på hemmahästen igen. Torbjörn vann med honom senast
klart som fan face the evil är en riktigt bra häst, gjort lopp som inga andra i detta fältet ens kunnat drömma om att prestera. MEN spår 1 är verkligen inte bra för den hästen, hade kunnat tänka mig att spika om spår längre ut så han inte stirrar upp sig elr måste laddas för hårt, överhängande risk att han antingen galopperar elr blir fast invändigt med tex vinnarhålet nu.
troligen mest tur senast att han lyckades komma iväg snabbt och få vinnarhålet, men här spetsar till 90% Ace broline kan jag säga.
Förresten, vem blir ens favorit här?

Face The evil borde bli favorit! Klöver Kung blir iaf mest överspelad!
#16, Mjo så kanske det blir, allt över 5% är ju mycket på Klöver Kung asså.
nah, klöver kung är väl värd en 20% med tanke på att han möter sämre hästar än tidigare, men jag tror inte han kan vinna detta loppet.
Ace broline blir mycket troligen favorit(60%?) och det ska han också vara, Face the evil 2.a favorit på ca: 40%?
mest intressant ska bli att se hur rooney boko hanterar kort distans, annars har han tveklöst kapacitet att gå den tunga vägen och vinna här om han får det att stämma fullt ut.
skulle väl tro att loppet kommer stå mellan dessa 3 hästar, svårt att se någon överpace som kan släppa in grove's ben i loppet…….
#18, Knappast, han går bara i spets och kommer inte dit nu samt att han var sämre sensast.