V75-3 Jägersro 8/4-06
**V75-3. V3-1. Tvilling
**2140 A
1 Maximilian O.C. - Goop B 211d3 12,0a
2 I'm a Photo - Nilsson S 1101d 14,1a
3 Born at Last - Kolgjini L 15304 13,0a
4 Gidde Palema - Svanstedt Å 21d11 10,0a
5 Lassiter* - Lugauer C 31212 12,4a
6 Dumle Loss - Adielsson E 121d1 12,0a
7 Tunk Nafets - Widegren D 23512 13,6a
8 Zorro Tuna - Henriksson J 03015 12,9a
9 Lill Adolf - Malmqvist R 54d44 13,5a
GIDDE,DET RÄCKER OCH BLIR ÖVER,ÄR BARA DUMT ATT FÖRSÖKA ATT HITTA EN KIOSKVÄLTARE.Även om jag vet att lise-lotte skulle gilla att fälla honom,och även kanske jag,men i detta fall så måste man nog ha väldigt torrt på fötterna för att lyckas.
lazze

Räkna med att Ludde kommer att köra för spets OAVSETT om motståndet heter Gidde Palema. Däremot tror jag inte att Ludde vinner. Men han brukar inte vika sig oavsett motsånd så länge lampan lyser.
Vi spikar Gidde, även om Åke väljer skor runt om. Nu är detta kanske det tuffaste försöket hittills. Dumle Loss ska inte nonchaleras och kommer att kvala in och Gidde måste vara på tårna för att inte förlora.
Ja den ludde,den ludde.Mycke hästkött blir det från hans stall.
lazze

Du såg kanske inte hur han körde i spetsstrid med Born At Last senast mot Robinson Starlight. Nu har han ingen med sådan startsnabbhet inannför sig och då kör Ludde för spets. Möjligen kan han kanske komma att släppa till Åke för att hoppas på finalplats, men det brukar inte ligga för Ludde att köra så.
ludde är en riktig tävlingsmänniska,men man ska ändå komma ihåg att han är inte dum i huvet,så det blir helt enkelt så att gidde glider till ledningen efter 500 körda och där får han styra och ställa som han vill,så Thomas och jag har klart för oss att detta är en kanonspik,även om man vill fälla sådana.
lazze
Viljan att fälla spikar är lite vanskligt ifall det blir ett självändamål. Som i allt spel måste ett sådant spel föregås av en RR-analys.
Så jag tror som du lazzet, att inte någon stoppar Gidde i detta lopp.
mvh
Bertil
Jo, Bertil Dumle Loss stoppar Gidde. Gidde är klar för final co kommer attspringa med skor för att bara få ett snabbjobb inför finalen. Dumle Loss imponerade enormt i årsdebuten och kommer att vinna, vet inte ens om Gidde blir bland de två, men fär Åke är ju det oviktigt
Där håller jag med Thomas i tvivlet baserat på att Gidde är klar, men att bara fjolla runt och köra lite jazzbalett vore dumt när hästen mår bra av en riktig genomkörare.
Med dina argument Thomas, lär du väl få mig att strecka båda din lurv :-))))).
mvh
Bertil
Nix, jag spikar Dumle Loss, det är dax för tronskifte, Gidde kan gå hemma i hagen och äta morötter efter det att han också förlorar finalen till Dumle Loss
Aaahh, du missförstod mig. Jag garnerar alltså KANSKE min spik, Gidde med "Gottegrisen"
mvh
Bertil
Varför inte bara spika "gottegrisen", men fan vet vad Ludde tänker göra med Born At Last, spets säger Ludde och där kör han så länge lampan lyser. Släpper han till Gidde? Hur som helst så vinner Dumle Loss från dödens.
Om jag garnerar, så blir det definitivt fler än två hästar på bongen.
Ludde är en riktig joker och med den hästen går det ju att köra en del också…traktorvarning!!!
mvh
Bertil
Grabbar,Grabbar jag har facit.GIDDE punkt prick o slut.
lazze
Varför Lazze, dömmer du nu inte efter gamla meriter? Hur länge tror du att Gidde kan dominera svenskt trav? Jag tror att den tiden är över därför vinner Dumle Loss
Jag gillar Born at Last och han kommer med på min kupong tillsammans med Gidde och Dumle. Vad tror ni om Maximilian OC?
Amor vincit omnia
Tror att om du vill ha lite större pengar Veronica så plockar du nog med Maxi…… också.
mvh
lazze
Veronica, det är du och Ludde som tror på Born At Last, Läs gärna artikeln "Ludde dammar till ledningen"
Kan ju hoppas att Ludde har rätt om Born At Last, lät ju possitiv, kommer att rensa bra om han vinner =)
Amor vincit omnia
Nä Thomas drömmer om gammla meriter gör jag väl inte direkt,och vad det gäller dominansen av Gidde så tror jag inte den är så stor,men jag avaktar ändå ett tag att kommentera detta tills lite fler av våra svenska stjärnor har vissat sig.
lazze
Veckans spik, Nr 6 Dumle Loss, vinner oavsett position över dagens distans…. ni kommer få se vår nästa stjärna blomma ut rejält detta år.
Mycket väl väl skrivit, det skriver jag under på
STACKARE!!!???
Lazze, du är du som är stackera som har svårt att acceptera att travsporten inte kommer att se ut som alltid, nya stjärnor föds, men det är välsvårt att få gamla stötar som du att inse att elva år gamla travare inte alltid kan motivera sig och behöver längre och längre startsträcka.
Hoppas för din egen del att du får göra samma utlåtande lördag eftermiddag,annars kan jag lova dig att det är galgbacken som väntar

Å, jag kan snabbt ändra mig och hylla värdes bästa travare, men den chansen är mikroskopisk
Jag råkade bara läsa ditt inlägg högre upp här att vi spikar Gidde,men jag har prcis börjat och monterat ihop galgen,så några ändringar tilllåts EJ.

nu ger sig kakan in i spelet!den som tycker om smulor ska spika,antingen eller,(punkt)Men om ni vill så kommer här ett uppkäftigt drag v75-1 sanda spirit och fighter accent v75-3 tar man med bägge.v75-7 5max dote,sen kan ni käka kakor hela veckan
Nja,,, uppkäftigt är det nog men föga rimligt. Kan hålla med om Figther Accent som ett bra drag, dock är Sandra Spirit bortlottad… Men Max Dote mot Tecos Wareco är bortkastat. Veckans andra spik är nämligen Monica's tuffing… lika säkert som att Dumle pinkar på Gidde i guld.

6 Dumle Loss ska upp till bevis om han nu ska ta över i toppen i Guld. Som Dumle var förra året ger han definitivt Gidde en match som heter duga. Det blir som de flesta redan räknat ut bara tuffare för "åldringarna" att hävda sig hur stora meriter de än har!
Lazze, ingen är väl sämre än att man kan tänka om och inse att de första tanken denna gång var fel
Rått Thomas,ville bara få igång dig och kivas lite så som jag vill med dom övriga,därav min uppkäftighet många gånger,ibland hjälper det och ibland får jag en jävla massa skit och det tar jag,har varit med i travcirkusen alldeles för länge för att lägga mig ner och gråta.
mvh
lazze
Men Lazze, gråta kommer du att göra när Dumle Loss mosar Gidde Palema
Det kan du ha klart för dig att det gör jag inte,men du kommer få vara beredd att gå med dumstruten.
lazze

Lazze - nej jag fäller inte favoriter för fällandets skull.
För det första så köper jag aldrig en favorit utan att syna den först och ju fler negativa parametrar logiskt sett desto svagare favorit och då är det läge att försöka fälla den OM det finns bättre aspiranter i loppet för vinst.
I detta loppet så finns det flera negativa parametrar på flera ekipage. Skor, direktkvalificerad, visserligen vinst av de två största favoriterna i respektive årsdebut men i lopp som väl ingen blivit imponerad av? En som aviserar laddning och inte släpp och att Ludde släpper till Erik i första taget tror jag mindre på än att han i så fall släpper till Åke.
Vinklad vinge -
Born At Last tappar spets vid en öppning på 1,07,9
Gidde öppnar utan problem 1,09
Dumle kan öppna på 1,07
Lassiter kommer väl inte att backa och även om han inte har något med spets att göra så kommer han att finnas med i en snabb start för att komma ned i bra position.
Tål att funderas över innan man streckar
Det tillhör väl det Ludde som person att alltid avisera att han tänker vinna. Nu håller inte jag med dig, Dumle Loss imponerade i sin årsdebut emedan Gidde inte var så rapp. Att tro att någon annan ån dessa tre ska blanda sig i striden är att spekulera i jackpott.

Thomas - på vilket sätt tycker du att Dumle imponerade när han mötte dels bara 6 kombatanter - dessa klart under hans egen klass - och på en sluttid av 1,15,7 som man brukar vinna på i brons garanterat?
Och dessutom så verkar varenda här i tråden vara vankelmodig där även du spikade Gidde initialt 
lise-lotte,jag skrev inte att du fäller favoriter för fällandes skull,utan att du gillar att fälla favoriter,och med det menar jag att fälla favoriter ibland så måste man ha väldigt torrt om fötterna som även gäller denna gång tycker åtminstone jag,men som sagt,ordet är fritt och alla analyser tåls att syna.
lazze

Lazze - nej det sa du inte det är jag som reagerade och i det fatet ligger lite tråkiga svar sedan tidigare ( och jag säger inte att de kommer från dig). Men det tycks ha blivit en grej av att det är det enda jag gör försöker - fälla favoriter och göra avslag överlag - utan att man kommenterar att majoriteten av dem båda lyckas jag också med.
Som jag sagt tidigare favoriterna kan alla hitta och det är väl en diskussion om vilka ekipage som har chansen att vinna och att man ska sätta 7:an? Analysera loppen är väl grejjen?
Bla bla bla 
Kan säga att jag har inte uppfattat det på de vis du beskriver,men jag är själv inne på att fälla favoriter ibland och när man gör det så tycker åtminstone jag att man måste ha väldigt torrt om fötterna samt att komma med en vettig förklaring till varför man gör det och till chansen vad dom övriga kan göra.För det är ju så här idag i travsverige att det körs inte alltid för seger och det får vi leva med och ha i åtanke när man streckar.För jag tror att dom som är insatta i travet idag har sätt alldeles för mycke av denna typ av styrningar.
lazze
Lise-Lotte, till skillnad från Gidde så överraska Dumle Loss med att ta spets från Smashing Victory och också till skillnad från Gidde så såg han lysande ut.
Lise-Lotte, samma Smashing Victory var senare ute i ett storlopp nere i Italien, det var ett bra motstånd till skillnad från vad Gidde mötte.
Även Thomas Uhberg håller med mig om att Dumle Loss så läcker ut vid årsdebuten
- Dumle Loss såg verkligen läcker ut och besegrar Gidde Palema honom höjs givetvis "Giddes" aktier inför finalen i Olympiatravet.
Läs hela hans tips på http://www.thomasuhrberg.se/index2.html