Trav iFokus

Trav

Etikettv65
Läst 1025 ggr
Rickard007
0

Hugo Åbergs Memorial 31/7

1. Jetstile - ?
2. Adams Hall - Åke Svanstedt
3. Citation - Erik Adielsson
4. Going Kronos - Lutfi Kolgjini
5. Red Chili Pirat - Örjan Kihlström
6. Osieau de Feux - ?
7. Gentleman - Thomas Uhrberg
8. Thai Tanic - Björn Goop
9. Camilla Highness - _Peter (K)ingves
_10. Hot Tub - Ulf Ohlsson

Rickard007
0

Kuskarna är ju inte klara men skrev vad jag tror.
Sjunneson kanske kör Jetstile.
(K)ingves = för att han kör som en King just nu :)

Tror ni Going bara krossar eller?
Jetstile, Citation är väl motbuden.
I och med att Camilla fick dålig startrygg för A.H är ju bara måttlig ut. Svarar Jetstile (om Sjunneson kör så nej.) **Citation?
**

Nijo
0

haha, jag var där och drog hästar till lottningen:) Red chili pirat var min dragning, så mitt tips är att ni INTE lirar den.

kommer bli en grym duell mellan adams hall, citation och going kronos. Men över 2140m har jag svårt att se going förlora.

Rickard007
0

#2, Stolte. Jetstile är knapast sämre än Adams Hall.

Nijo
0

jaha, vi såg hur USEL jetstile var senast, han har knappast med detta att göra, fattar verkligen inte varför han är inbjuden,,,bjud hit french deseign istället som krossade jetstile fullständigt.

Adams hall har mer än väl visat att det är en elithäst och inte är sämre än hästar som citation och going kronos, bland annat så var senaste loppet helt otroligt bra och jetstile bör inte ens nämnas i samma mening om du vill jämföra hans senaste bluffseger för 2 starter sedan.

Hannna
0

Jörgen Sjunesson skall köra Jetstile.

Rickard007
0

#4, French Design pissade Finish First på ex, varför är inte han med här då?
Jo men kan ju få vinnarhål. Främre träffen vinner ju sådana hära lopp så.

#5, Okej, då är det garantisläpp till Citation då.

Hannna
0

#6 Jaa. Jag vet! Jörgen kommer förstöra hela loppet om han gör det.. Om det blir samma visa som förra året, då då..blir det inte kul!

Rickard007
0

Tänkte jag kunde lägga in Unibets odds. Vad tycker ni om dem?

1609a

1

Jetstile

6.50

1.80

2

Adams Hall

22.00

3.25

3

Citation

6.00

1.80

4

Going Kronos

1.70

1.35

5

Red Chili Pirat

12.50

3.00

6

Oiseau de Feux

25.00

3.75

7

Gentleman

12.50

3.00

8

Thai Tanic

65.00

6.50

9

Camilla Highness

25.00

3.50

10

Hot Tub

55.00

6.50

Hannna
0

#8 Adams Hall skulle jag lägga en slant på;)

Rickard007
0

#9, Har gått ner… Stod först i 25 ggr och 3.75.
Just det oddset är lite knepigt. När vinnaroddset är 25 brukar platsoddset vara 5. Dock sänks det lite på läget så 4.25 borde vart rimligt men var sjukt mycket lägre.

Camilla 3.50 är också lågt. Men nästan spelvärt.

Nijo
0

kommer troligen lira adams hall, precis som hanna föreslog,,,,mycket imponerad av hästen detta året.

Rickard007
0

#11, Bör dock inte räcka till vinst mot dessa då blir jag minst sagt imponerad.

Nijo
0

han bevisade mer än tillräckligt senast att han bör räcka till vinst mot dessa om han slipper gå i dödens i stenhårt tempo IGEN.

ina-scot
0

#13 ADAMS HALL behöver inte vara orolig för dödens får bäst 3e ut CITATION i ledningen GOING KRONOS i dödens om inte ludde laddar allt vad det går för då släpper nog erik den passive och ge upp loppet

Rickard007
0

#14, Tror jag med. Adams Hall  2:a utv. då om Going i dödens.

brovve
0

tror det står mellan going och citation…möjligen att gentleman blandar sig i om han är på topp, visst adamshall…jättebra lopp senast, men tror ändå inte han riktigt räcker än.

Rickard007
0

#16, Gentleman har väl inte gjort så mycket rätt sen segern i Olympiatravet?

ZenoX
0

ska lira på jetstile tror ja

copiad
0

#18, du får 100 gånger hos mig!

Rickard007
0

#19, Får jag 100 på Camilla med? :)

Nijo
0

jag kan nästan ge 200ggr på jetstile,,, vinner den hästen så lirar jag inte på 2 veckor. Finns inte åå världskartan att den jäkla hästen ska vinna detta loppet!

Rickard007
0

#21, Tss… Går du med på att jag sätter 100k hos dig då? (Utbetalning 20 millar)

ZenoX
0

Okeeje visst ja lirar 100v på camilla och jetstile

ina-scot
0

FY F N vilka lopp det blev inte många som saknas det är bara synd man inte kan vara på plats ( jobb i norge åker på måndag ) och hjälpa till med stämningen för det behövs

Rickard007
0

Ju mer jag har tittat på senaste loppet, Adams Hall är riktigt bra då… Nåja kanske inte borde räcka till vinst men ändå småfarlig på något sätt..

amandahandersson
0

Jag hejar då på Peter Ingves och Camilla Higness.

Ludde har uttalat sig, och sagt att han vill ge Going Kronos ett  lätt lopp. Sen sa han något om att han tänkte "åka ifrån" på upploppet efer gått i leldning hela loppet. Tyvärr tror jag Ludde inte förstått ännu att han kommit upp i eliten,  och kan inte vinna lika överlägset som i 4-åringsloppet.
Här handlar det så mycket om taktik… Eller kanske att han fattade det  när lycko-Erik Adielsson vann senast?

Hannna
0

#27 hm, det tror jag inte. Läste nyss i travronden en intervjuv med Ludde där han sade att Going inte är specielt snabb ut, men han hoppades att Åke kunde svara ut Citaion så det inte blir ett blufflopp. Så någon ledning tror jag inte han har i tankarna.

amandahandersson
0

#27, var iaf vad jag läste på travnet..

Nijo
0

ludde kan aldrig spetsa, finns inte på världskartan.

men det är stor chans att ludde går fram till dödens om adams hall/svanstedt INTE sitter där eftersom jag tror att Svanen kommer att svara ut ludde i 3.e spår om han försöker gå fram.

Svanstedt tror och hoppas jag kommer att köra för seger och därav blir det inget blufflopp för citation.

mer elr mindre ett 3 hästarslopp enligt mig.

Rickard007
0

#29, Hålelr på din linje!

Hannna
0

Going är bevisligen inte snabb ut. I så fall har han mörkat den startsnabbheten vääldigt bra då ingen känner till den;) Hoppas, hoppas att Åke kan hålla ut Citation! :P

Rickard007
0

#31, Han är inte snabb nej.
Tss. Ingen kan ta spets ifrån Jetstile, släpper han till Åke tro? Men Citation är före Adams Hall  9 gånger av 10.

ina-scot
0

Tror ni har fel angående GOINGs startsnabbhet för den borde ju bli bättre ju mer han tävlar i dessa sammanhang, själv klart släpper åke ner ludde för han kan inte svara ut GOING. han kan ju inte få en bättre rygg .ERIK tar spets

Hannna
0

Åke vet ju att Jörgen släpper till Citation, så det är väl klart Åke försöker hålla ut Citation isåfall.

ina-scot
0

#34 Så snabb är inte ADAMS HALL . CITATION tog lätt en längd på THAI THANIC föra året sida vid sida

Hannna
0

#35 Det ser vi väl på tisdag :P Jag och Ludde hoppas att han ska klara det i alla fall ;) Man vet aldrig var man har Åke. :P

ina-scot
0

#36 Helt rätt det är en lurig fan men det kommer att bli ett kanon race . P.s hoppas GENTLEMAN travar hela loppet D.s

Harry_Boy
0

Jag tror att Citation tar spets, skulle Ludde komma med Going så tycker jag att Åke ska släppa.(det finns ju sämre ryggar).

Jag är absolit ingen favorit av varken Jetstile eller Thai Tanic (eller Conny Nobell heller för den delen) tycker det är skithästar som vinner j-la blufflopp. Skulle inte bli förvånad om j-la Jetstile får lucka från rygg ledaren och spurtar ner dom på upploppet. Då ska jag inte spela på trav förrän jubileumspokalen……………..

Rickard007
0

#38, Hehe, men är det bluff att vinna Forus asså? (Det var Forus va?)

Hannna
0

#39 Det blev ju ett blufflopp. Ingen i kön kunde ju ta något i den snabba avslutningen.

Rickard007
0

#40, Jojo men var ju fullständigt överlägsen.

Nijo
0

klart som FAN att det var ett j'kla blufflopp, en j'kla silver elr bronshäst hade vunnit med det upplägget som jetstile fick i forus open och att det var en j'kla bluffseger fick vi ju se sedan när en silver häst fullständigt krossade jetstile.

sedan tror jag knappast att jetstile inte ens kan vinna detta loppet om han så får ett drömlopp eftersom han KAN inte röra hästar som citation och going kronos, TROLIGEN inte adams hall heller.

visst tror jag sedan att svanstedt kommer svara ut ludde en bit, han är värsta motståndaren och får han chansen så svarar han ludde med syfte att kunna vinna loppet.

Citation besegrar adams hall 9 av 10ggr från spets, Going kronos besegrar citation 9 av 10 gånger med alla uplägg vill jag tro, i alla fall över 2140m.

Alltid sagt att Going kronos är en häst som kommer att slå igenom på längre distanser, kort distans passar inte han pga hans långa steg och stora aktion i travet. Över 2140m kommer han troligen bara plocka ner allt på ren styrka.

Rickard007
0

#42, HAr du tappat din ÄÄÄÄÄÄ tagent? :)

Flywithme
0

Men va F-n!!! Vi ska inte svära så j´vla mycket på detta forumFlört Kan lätt bli hets mot folkgrupp! (bäst att censurera)

Flywithme
0

Tror Going fixar detta den här gången! Nu är Ludde revanch-sugen för citations smyg körning sist också. Han gör inte samma misstag igen.

Nijo
0

ska bli kul att se, men jag står nog fast vid mitt spel på adams hall:)

ina-scot
0

#45 Vad gjorde ludde för fel sist ?

Flywithme
0

Ska väl inte säga att han gjorde fel direkt, han kunde ju inte gjort så mycket annat i den situationen han hamnade i… men han ser till att inte hamna i den igen!

Nijo
0

jaha, har ju ett annat spår nu så det finns inte mycket att säga om det, har man spår 7 så har man spår 7 annars,,,,Ludde körde till 110% rätt senast och han kunde inte göra något alls för att förändra situationen, skillnaden är att det är bättre hästar nu och då kommer det inga luckor pga hästarna inte kan täppa igen luckorna.

maskapone
0

Tror det räcker med två hästar i detta lopp. När de kört färdigt framme i spets så står slaget mellan Gentleman & Thai Tanic.

brovve
0

#49..hade hellre sett honom köra framåt direkt, eller iaf tidigare, med tanke på vilket fantastiskt lopp han ändå gjorde, så tyder det på att  han hade kunnat vinna ifrån dödens redan i ett tidigt skede.

Nijo
0

hur ska man gå fram tidigt om de kör i 1.10-1.11 tempo hela tiden där framme? totalt omöjligt att avancera från siste häst då.

kört klart där framme? detta loppet kommer att gå i jämnt 1.10-1.11 tempo och hästarna bakifrån kommer att vara totalt chanslösa.

amandahandersson
0

Jean Michel Bazire gjorde det igen! Oseau De Feux vann på 1.10,9, före Ciation och Red Chili Pirat.

Travel
0

Var det bara jag som vann på vinnarspelet! Säger bara Jean Michelle Bazire. 33ggr degen att Svenska spelarna aldrig lär sig!

Nijo
0

Citation var grymt bra, fan sånt lopp han gör! hade inte tomten till sjunesson svarat spets med sin skithäst så hade citation vunnit detta enkelt.

fick bara en jävla massa 5. or nu istället.

men visst, att man aldrig lär sig att strecka fransmännen,,,denna gången var det pga jag inte trodde han skulle hantera distansen……

Travel
0

Ja citation var riktigt riktigt bra igen!

amandahandersson
0

Vad hände med Going Kronos? Har inte sett loppet..

electra
0

#57 Hoppade strax efter start tyvärr

Nijo
0

galopp då det gick för snabbt in i första kurvan, överladdad troligen. men han visade ännu en gång att han är sårbar över just kort distans…….över 2140m hade han krossat detta gänget kan jag lova.

amandahandersson
0

Hm.. Undrar om de var hästen eller Ludde som var överladdad?

Om det är 2140 eller 1640 märker ju inte hästen vid start, för det mesta.

Nijo
0

haha, nah, men han måste ju öppna snabbare över 1640m för att kunna ha chans till slut,,,,,över 2140m kan kusken ta upp hästen lite och köra mer på safety.

Och hästen var överladdad, inte ludde.

Travel
0

Tycker nog de ska köra lite mer försiktigt med Going. han är ändå bara 4 år. Så inte hästen tappar självförtroendet och psyket knäcks. Kör lite enkla fyråringslopp och tjäna fina pengar så kan de vinna titlarna senare.

Hannna
0

Nu var det Going som var överladdad, inte Ludde. Hade försökt slå i värmningen! Men ja…Going har bara vunnit ett endaste  storlopp under hela sin karriär…långa E3. han har gått helt fantastiska lopp, men de stora segrarna saknas helt klart..

ina-scot
0

#63 Snälla HANNA vad snackar du om stora segrar saknas han har bara startat i 2 STORA lopp galopp i båda, vad blev GENTLEMANEN ,???? Du kan sova lugnt dom stora segrarna kommer var så säker . VILKEN DAG PÅ JÄGERSRO 5 HÄSTSKOR

Hannna
0

#64 Men herregud. Tagga ner. Det är fakta! Han kunde gått ut i kungakannan och sprintern, 2 miljoner in. Vaddå 2 storlopp? Elitloppet, Årgängs stora, Åbergs, Italienska derbyt då??. Det är jag också helt övertygad om att han kommer vinna sina segrar och visa att han är bäst i Sverige, men fakta är fakta och den återstår, hästen har inte vunnit något storlopp under hela sin kärriär mer än E3. 

Och vad har Gentleman med detta att göra? Förstår inte?? Han fick en iskall Jetstile iknät och gick imål med tussarna kvar.

amandahandersson
0

Tycker också att Ludde borde ta det lite lungt med Going. Han kommer få sina segrar, men att ha ut hästen i sånna här lopp som 4 åring? Då kommer vi inte få se honom på banorna särskilt länge.

Som sagt, Going kommer få sina segrar. Men han är bara 4 år!

Nijo
0

att han är 4 år gammal har egentligen inget med saken att göra, allt handlar om hur pass mogen han är i kroppen och fysiskt,,,Going är redan nu en fulländad travare och besitter hela den fysiologiska biten som en äldre elithäst har, därav tar Going kronos knappast mer skada än någon annan vid att starta i dessa loppen.

denna gången blev det inte ens något lopp för han……….

men på vincennes kan jag garantera att han kommer att dominera fullständigt, drar väl in en 10 miljoner nu i vinter.

ina-scot
0

#65 Det är inte så lätt att rada upp vinster i den klassen som GOING KRONOS är i ,men dom kommer var så säker .han kan vara den nye VARENNE

amandahandersson
0

Jo, att han bara är 4 år har visst med saken att göra! Fortsätter Ludde tävla i sånna här tuffa lopp, kommer inte han hålla lika länge som han skulle gjort om man tagit det lilla lugna med honom.

Vi har sett hur hästar som Gidde Palema och Victory Tilly, som efter å andra sidan ganska långa tävlingskarriärer, tvingats lägga tävlingsskorna på hyllan.

Och Conny Nobell, unghäststjärna, verkar ha det lite tufft nu???

Vill dom ha roligt TIDIGT med Going så är väll det här rätta taktiken. Men vill dom ha roligt LÄNGE borde man ta det lungt.

Nijo
0

haha, mycket skitsnack tös…….

victory tilly och gidde palema tävlade väldigt länge på väldigt hög nivå, så jag förstår VERKLIGEN inte varför du drog upp dem 2 som exempel, det är snarare exempel på att man kan tävla mot eliten under väldigt lång tid. Conny nobell har haft problem med skador och sjukdomar, finns ju knappast någon som kan klandra gooparna för att dem har kört sönder hästen, han har snarare fått lätta lopp väldigt ofta.

Till sist finns det något som kallas avelsvärde och det är klart som fan att ludde tar sin chans nu att starta på för att få så bra avelsvärde som möjligt på going kronos ifall han skulle skada sig senare, inte särskilt kul att sitta med världens bästa häst som skadat sig för livet och inte fått chansen att vinna de stora loppen för att tränaren inte gett hästen chansen.

Har man en häst som är 4 år och mer elr mindre färdigvuxen i kroppen så är det ju inga problem, vad har åldern med saken att göra om hästen är lika mycket utveklad som alla andra elithästar? i så fall så skulle INGEN få tävla i de stora loppen,,,,vad gäller psyket så verkar hästen bara bli mer laddad ju länge han tävlar och hårdare, tex igår då han var totalt överladdad!

amandah, läs på istället och kom tillbaka,,,, Tror du verkligen att du vet bättre än ludde i denna saken? kan garantera att han vet vad han gör och det är väl anledningen till att han har kommit så långt också.

amandahandersson
0

Jag tycker inte heller att Gooparna kört dsönder Conny Nobell på något sätt - Conny är tvärtom min favorit och Björn Goop är världens bästa kusk, enligt mig! För övrigt ger jag mig fan på att den hästen kommer tillbaka., elitloppsvinnare som han är!

Ber du mig läsa på? Jag har sysslat med hästar ett x-antal år, och jag tycker att är du som ute och cyklar för det mesta.

Det jag menade är med åldern att göra - är att man inte köra för tidigt, då håller inte hästen särskilt länge!!!  Och jag är inte den enda som tycker att Ludde borde ta det lungt med Going, kanske ge honom dom där ltäta 4-årings loppen som han får vinna med hela upploppet.

Tävlde Gidde Palema och Victory Tilly Elitloppet och travade under 1.10 också när dom var 4 år? Ajfan, jag måste vara väldigt dåligt påläst! Nu känner jag mig extremt underlägsen mot dig. *suck*

Jag var för liten (6 år gammal) på Viking Kronos tid, men gick inte han sönder? Ganska ung, om jag inte minns fel? Jo, tre år läser jag …

Hannna
0

#71 Vikingen var väl som en tickande bomb, det var bara en tidsfråga innan han skulle sönder. Kommer inte riktigt ihåg vad det som var fel, tror det var lösa benbitar. Så det blev avel väldigt tidigt istället.

Going Kronos är en helt fantastisk häst, det absolut värsta jag sett i i hästväg här i Sverige. All heder åt Ludde att han matchat som han gjort, men hästen har verkligen inte haft tur och i Elitloppet blev det för tufft så de stora segrarna har uteblivit. Men någon ny Gidde, Steinlager eller Victory tror jag han inte blir som tävlar år efter år i eliten, han lägger nog tävlingsskorna på hyllan relativt tidigt när han uträttat det han ska.

Nijo
0

viking kronos gick aldrig sönder faktiskt, men han hade en skada som dem var tvungen att operera om han skulle kunna fortsätta tävla och för det måste dem söva ner hästen, risken finns då att den inte vaknar upp igen och den risken ville ludde inte ta och därav valde han att sluta tävla med viking kronos som egentligen hade kunnat fortsätta då det inte var något allvarligt alls.

Vad gäller vikingen så gjorde ludde 100% rätt, han tog chansen och körde det han kunde med hästen så länge som han höll för att få upp ett bra avelsvärde istället för att riskera att han skadar sig och bara får några starter. Att vikingen skulle skada sig var sedan en mycket stor chans eftersom han var otroligt skör.

Att köra sönder Going kronos går inte eftersom hästen är byggd som en maskin, finns inga andra 4.a åringar som har den fysiken som Going har och just därför kan och ska han inte jämföras med andra 4.a åringar, en självklar sak som jag trodde att alla fattade.  

troligen enda orsaken tll varför victory tilly och gidde inte tävlade i elitloppet som 4.a åringar var för att dem inte platsade, annars hade dem med stor sannolikhet startats i elitloppet. Men vad gäller att köra sönder hästar, i så fall ska ingen starta i sprintermästaren heller? det loppet om något har förstört många hästar,,,,,,,,,,,

amandahandersson
0

#72, okej, då vet jag om Viking!

Håller med om det där sista..

Travel
0

#73 Visst faan var Viking Kronos skadad. problemet med den hästen var och är för nästan samtliga avkommor framknäna! Hästen var slut i knäna och jag lovar att hästar sövs varje dag utan att dö precis som vi människor så det är bara skitsnack. Men ludde gjorde rätt körde så länge det gick just för att öka avelsvärdet. Så all heder åt ludde vad gäller viking kronos.

Going kan också gå sönder det är ingen maskin utan en HÄST. och starten i elitloppet var rätt och jag förstår att han startar i loppen efter det också. men så här i efterhand kanske det är bättre för hästen att tjäna enkla pengar i årgånsloppen. att vinna årgångslopp försämrar inte avelsvärdet. En överlägsen seger är bättre än galopp och 0 kr insprunget även när det gäller avel. going kronos kommer inte tävla om 5-6 år utan ( om sperman blir bättre ) tjäna grova pengar som avelshingst. Därför är det en svår balansgång hur hästen ska matchas i sin korta karriär.

Sprintermästaren är ett knäckarlopp precis som elitloppet. Men Elitloppet vill man ju vara med i ändå :-)

Miii4
0

"Att köra sönder Going kronos går inte eftersom hästen är byggd som en maskin"

Får man inte höra varje dag att hästar är inga maskiner, de är djur. Och djur kan, fast dom har en grym fysik, skada sig.

Rickard007
0

Grattis Travel, Adams Hall var blek.

Nijo
0

allt är relativt, Going joggar i tempon som andra hästar bara kan drömma om, finns ingen här som har den blekaste aning om hur jobbiga loppen har varit för going kronos, men det är precis som ludde har sagt. Hästen är lika mycket utvecklad som vilken elithäst som helst,,,,så varför ska han då inte få starta i de stora loppen om de andra får? förstår verkligen inte resonemanget ni användre er av.

Vad gäller viking kronos så är jag 100% säker på min sak, hästen hade lika väl kunnat tävla vidare, men var tvungen att genomgå en mindre operation för något problem han hade och ludde vågade inte riskera att söva ner hästen med tanke på det avelsvärde han hade och den situationen han befann sig i rent eknomiskt med stora skulder. Visst hade vikingen stora problem med fraschören, men det var inte knäna som satte stopp för hans karriär kan jag lova.

hästar sövs varje dag och chansen till att dem inte vaknar upp är MYCKET liten, men vågar man ta den risken när man har skulder på en 10 miljoner med en häst värd en förmögenhet som mer elr mindre kan rädda hela ens liv?

Absolut_Luks
0

#76 Håller med! Hästar är inga maskiner! Hästar slits,det gör de, kanske mer i hårdare klasser. Men Ludde vet säkert vad han håller på med och han har nog en bra plan för Going.

Rickard007
0

Nijo har rätt angående Vikingen, det kann jag också lova att han har :)

amandahandersson
0

#78, självklart förstår du inga resonemang, i dina ögon är ju Going Kronos en maskin som inte går att skada…..

Flywithme
0

Skadar man psyket på en häst kvittar det hur frisk o fin han är i övrigt!!!!

Nijo
0

men att skada psyket på en häst gör man genom att ge hästen hårda lopp hela tiden som han inte hanterar.

Going kronos har inte direkt fått så många hårda lopp,,, Finalen i elitloppet från dödens och sedan kan jag inte komma på fler då han bottnats.

Faktum är att Going har fått flera lopp på väntan och kommit till slut eller helt enkelt fått ledningen serverad, hästen har ALDRIG tagit ut sig 100% i ett lopp och därav är det jävligt svårt att förstöra psyket på hästen! Men visst, vi kanske borde förbjuda alla andra hästar att tävla i de stora loppen också? kanske bättre att köra vanliga v65 lopp där bara 1,2 bra hästar får ställa upp så att dem inte förstör psyket på hästarna?

Ni kan INTE jämföra going kronos med andra 4.a åringar då han är mycket mer utvecklad i kroppen! Hästen har inte heller varit i närheten av att vara ofräsch på något sätt, Ludde om någon känner hästen bäst och det är klart som fan att han inte kör sönder han.

amandah, väx upp! du förstår(hoppas jag) mycket väl att jag inte menade att Going är en ren maskin, men han har samma kropp och fysiska förutsättningen som vilken annan elithäst har.

Hannna
0

Visst är Going Kronos en fulländad häst , precis som vilka andra elithästar vi har i Sverige. Men även dem går sönder…

Nijo
0

självklart, men inte gnäller folk om att dem inte ska få starta i de stora loppen……….

jag tror till STOR sannolikhet att Going får visa på lördag hur bra han verkligen är, nu är det 2140m och då tror jag att han står i en klass för sig själv. Stenklar spik och jag tippar på att han vinner med ca: 3 längder mot citation som krigar bra i spets.

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.