Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 375 ggr
Rickard007
0

V75-2 Solvalla 11/8

V75-2

2140 auto

Klass II, Final.

1.

STARO YPSILON*

Goop Olle

2140:1

2.

ELTON SILVIO

Untersteiner Peter

:2

3.

MAX HUGO

Persson Stefan

:3

4.

ELEGANCE SAULNIER

Adielsson Erik

:4

5.

SIMB LUKE

Frick Jim

:5

6.

CARLS PHLUEGER

Untersteiner Johan

:6

7.

STARO YODEL

Kihlström Örjan

:7

8.

PERSOS GILLIS

Sundin Carl Gunnar

:8

9.

ZLATAN BOB

Goop Björn

:9

10.

ABOUT A BOY

Jansson Torbjörn

:10

11.

DUNDER KAP

Ohlsson Ulf

:11

12.

MACK BULWARK

Eriksson Peter

:12

Harry_Boy
0

Elton Silvio lär bli favorit, motiverad sådan. Bra läge för spets och slut.

Det är väl här man vill hitta kantbollen eftersom ES kommer bli 80%-are

Nijo
0

bästa hästen och trolig favorit, Elegance saulnier som är en riktig kanon.

Men det finns många motbud som också är riktigt bra och kan utmana, elton silvio, max hugo, staro ypsilon från spets? Staro yodel över 2140m nu och zlatan bob som blir farlig med tempo.

Rickard007
0

Elton Silvio håller jag klart högst här, sämre motstånd senast men ack så jävla bra han var! Om Nu Erik lägger sig i dödens och trycker upp tempo så vinenr väl Max Hugo ifrån 2:a utv.?

ZenoX
0

låser nog loppet här med Elton,Elegance och Maxen

Rickard007
0

#4, Tss varför? Förut var du så säker på Elton Silvio tills jag sa 2+3+4.

Nijo
0

förvånad över att folk verkar tro att elton silvio är bättre är elegance saulnier,,,folk som baserar allt på vad dem sett i tidigare v75 lopp?

jag skulle bli förvånad om de flesta tidningar inte rankar elegance saulnier som 1.a och han inte blir favorit, tror helt klart det är en bättre häst, senaste starten var den enda som elton silvio har övertygat i, men å andra sidan var han ute mot riktiga skithästar och loppet blev kört i hårt tempo vilket gynnade, låt er inte luras.  

ska även blir intressant att se hur staro yodel klarar sig nu när dte är 2140m, även zlatan bob som besitter riktigt bra kapacitet, kan verkligen få loppet här och flyga förbi allt till slut, men han var en besvikelse senast då han blev slagen av about a boy.

Rickard007
0

#6, Nej visst det var lättare motstånd men man kan inte göra mer än vinna och på VILKET sätt han  vann med!

ZenoX
0

#5 ja har aldrig sagt att ja var säker hade tänkt ta med Max Hugo ändå.

brutalaccent
0

Elton och Elegance borde vara ett vettigt lås i detta lopp. visst har Elegance fått lite mäktigare lopp och Elton fick ta i lite xtra sist. men det är ju det. vad är botten på Elton? får vi se den i detta lopp - om han får travet att bli bättre än han haft det senaste prestationer(förutom sist då)

Rickard007
0

#9, Skulle nog säga att Max Hugo och Elton Silvio är ett bättre lås. Med tanke på att Elegance kanske blir tapper 2:a efter att ha gått mestadels i dödens. Det gynnar ju Max Hugo med tempo.

Nijo
0

sett botten i elton silvio? Botten såg vi när han fick press i v75 för 2 starter sedan och kom undan med målfotovinst mot max hugo som spurtade enormt bra. Känns verkligen som att Elton silvio är mycket överskattad med tanke på hur lite han visat egentligen, senaste vinsten sade väl egentligen inte särskilt mycket med tanke på tempot och motståndet, klart bra prestation, men pliktskyldigt om hästen ska ha den minsta chans mot en topphäst som elegance saulnier.

Kan garantera er att ELton silvio vinner INTE detta loppet om han inte presterar bättre än det han visat hittils i sin karriär, han kommer att bli synad precis som för 2 starter sedan, skillnaden är att nu sitter max hugo betydligt bättre till inför uploppet och det finns mycket bättre hästar mot i form av staro ypsilon, zlatan bob och framförallt staro yodel.

För tillfället är det ens tveksamt om jag kommer att ha med elton silvio då han lär bli kraftigt överstreckad på grund av sina segrar mot enklare gäng.

Rickard007
0

#11, Du garanterat väldigt mycket du.

Nijo
0

lätt att garantera saker som mer elr mindre är ett faktum.

Tror det är ganska liten chans att han får spets och sedan kan bluffa bort loppet från spets genom att varva på 1.15-1.16. Jag tror och hoppas att han måste springa under 1.14 i spets för att kunna vinna. Och det har han hittils aldrig varit nära, hade 1.14.7 för 2 starter sedan och hade då INGA krafter kvar i mål. Senast gick han 1.13.8, men där gjorde han inget eget jobb själv, täthästarna som satte tempot och han bara kom till slut.

Rickard007
0

#13, Hahahahahah visst täthästarna kör snabbt! MEN går man 4:e spår hela sista svängen då gör man banne mig något själv!

Nijo
0

men att göra något själv mot dåliga hästar och att göra något själv mot bra hästar är 2 helt olika saker. Allt är relativt till motståndet, och de som elton silvio besegrade hade knappast varit aktuella för att segerstrida i detta loppet.

ina-scot
0

#  15 ta en titt på seger statestiken den ljuger inte klart han är med på fotot bra häst bra kusk bra läge

Nijo
0

segerstatistik kan självklart ljuga, som sagt så är allt relativt till vilka man har besegrat och hur. Jag blir inte det minsta imponerad av en häst som har 10 raka segrar på vaggeryd elr liknande skitbana.  Elton silvio har mött sämre hästar än detta i samtliga lopp och för 2 starter sedan blev han för första gången synad och klarade sig på en målfotovinst efter att hästen som satt SIST spurtade nästan förbi på uploppet=200meter. Den hästen har nu spår 2 och resterande hästar som är med består av betydligt bättre klass.

självklart kan elton silvio vinna detta, är en bra häst och startsnabb, men han blir mycket troligen för mycket streckad i förhållande till vinstchans.

Rickard007
0

Nån gång måste lilla Nijo fatta att det handlar lite om vinarskalle med.

Så om en häst har 10 raka på Vaggeryd mot klent motstånd och en häst på Solvalla har 10 raka 2:a platser dock mot lite hårdare konkurrens så spelar du icke vinnaren om de är i samma lopp?

Sen kastar du skit på Vaggeryd. Kolla lopp 6 där på torsdag. En av Sveriges 5 bästa travare. Och då tog jag inte i. Låååååångt ifrån.

Nijo
0

kan garantera att jag spelar hästen som varit 2.a i 10 lopp på solvalla mot en häst som vunnit 10 segrar på vaggeryd mot ponnyhästar.

Finns en orsak till varför hästar som tävlar på vaggeryd ALDRIG! lyckas komma över o vinna på solvalla.

vinnarskalle har inte med saken att göra, kvittar väl hur mycket en häst kämpar om den ändå inte är tillräckligt bra för att vinna. Ett självklart faktum som ligger till grund för att alla hästar inte kan komma till guld eller bli elithästar baserat på att de inte har kapacitet/talang till det. En häst som vinner 10 lopp med flera längder behöver inte ha en vinnarskalle, troligen möter hästen bara för dåligt motstånd i förhållande till sin kapacitet.

Rickard007
0

Det var iofs bara en liten parentes jag skrev men du har aldrig insett att det finnsnågot som kallas icke vinnare och dylikt.