V75-1 Solvalla 11/8
V75-1
2140 auto
Stoeliten - Queen L.:s lopp.
1.
LOTUSCHIC
Adielsson Erik
2140:1
2.
SALMA BOKO
Kontio Jorma
:2
3.
ZOCCER WADD
Lennartsson Per
:3
4.
OLGANINA* (NO)
Svanstedt Åke
:4
5.
ORNELLAIA* (DE)
Goop Björn
:5
6.
DENI CHEVAL
Takter Johnny
:6
7.
FLYING YOUNG
Kihlström Örjan
:7
8.
GLOBAL GLORY
Pöllänen Rauno
:8
9.
FAMA CURRIT
Uhrberg Thomas
:9
10.
UNBEATABLETEALIGHT
Söderkvist Stefan
:10
Fama Curritt trots bakspår. Har bra ryggar och kommer bra till, blåser alla till slut. Borde inte bli megafavorit, 65-70% och det är en riktigt bra spik.
Risken finns väl att HB-spelarna gör henne till 85-90%are och då är det väl dags att leta motdrag.
stor vinstchans för fama currit, blåser troligen bara till detta gänget och vinner enkelt.
Motbud: Olganina som verkligen har kapacitet och kanske kan utmana, tror och hoppas hon är bättre än senast.
salma boko blir nog överstreckad i detta loppet, ska inte ha någon chans att utmana tror jag.
Hmm ni verkar klart inne på Fama Currit.. Visst vart riktigt bra i 2 starter nu, sämre innan dess. Ingen ledning nu och vad händer om det bluffas bort ett varv? Blir hon över 70% kan jag lova att jag garderar..
Salma Boko och Olganina är tidiga för mig då. Står väl egentligen bara mellan de 3.
70% så spikar jag utan att tveka.
Så bra som han var sist vinner hon oavsett löpningsförlopp.
ja kommer spika här, ja tror fama blåser förbi dom allihopa på upploppet och vinner med 3 hästlängder
#5, Ja hon lär inte vinna med 3 grislängder 
ska bli väldigt kul att se vad olganina kan, gick trots allt 11.6 via 3.e spår nästan hela loppet när hon var i norge. Om hon lyckas sno åt sig spets blir jag inte det minsta förvånad om hon vinner detta. Särskilt med tanke på att Fama currit alltid har gått sämre bakifrån, eller gjort alla sina bästa lopp från spets.
#7, "Sno åt sig spets". Ingen kan utan Eriks hjälp ta spets. Men han lär väl och framför allt BORDE släppa så.
därav sno åt sig spets, kör svanstedt hårt som han brukar så är det ganska stor chans att han får överta ledningen såvidare salma boko inte är först fram och frågar/får överta, men jag är MYCKET tveksam till om Erik vill släppa till salma boko……….
#9, Erik borde släppa till alla i den form Lotuschic befinner sig i.
nja, men så dålig har hon väl inte varit, suttit fast i nästan alla lopp nu den senaste tiden? fått väldigt snälla uplägg under lång tid nu och det kanske är vad som behövdes för att bygga upp självförtroendet igen.
tror inte erik är så sugen på att släppa till vem som helst, måste kännas lite som en förnedring att köra så defensivt med en (egentligen) väldigt bra häst.
#11, Möjligt att hon gjort det sista men hon är ju totalt chanslös här så lika bra att lifta med.

om man känner Erik så brukar han släppa om det är så. tror inte att han har häst för att vinna detta lopp från ledningen. så om Selma eller Olga kommer o ställer en från så kommer han förmodligen att släppa för att sedan hoppas att det blir lucka in på upploppet. enligt mig hans enda segerchans i detta lopp.
men hur är det mellan Salma och Olga. vem är snabbast ut av dom egntligen, är det inte rättså jämt mellan dom egentligen??
#13, Håller med. Salma tror ja är något snabbare än Olganina va?
känns om att det inte har någon betydelse då jag inte tror salma boko är tillräckligt bra just nu för att hävda sig mot hästar som lotuschic,olganina och fama currit.
jämfört med detta har salma boko varit ute mot väldigt klent motstånd, så det lär bli stora problem att kunna hävda sig direkt här.
Känns nästan som skitsamma om olganina får ett tufft lopp i dödens, är hon tillbaka till sitt rätta jag så lär hon krossa salma boko totalt om den sitter i ledningen.
Olganina kommer lägga en jä*vla press på Salma Boko, och då kommer fama flygande på upploppet när dom har kört bort varann där framme
#16, Mycket möjligt. Men har ingen feeling för Fama direkt, men o systemet ska gå ihop så måste jag väl spika här tyvärr.
vad har du tänkt spika då?
#18, Blor väl Fama isåfall även om det tar emot, hmm.
Going är iaf klar som spik sen får jag klura ut 2 till.
global investment är en stenklar spik också, inget att fundera över såvidare du inte vill spekulera i att hästen ska vara sjuk elr bryta benet.
#20, Hahaha jo det ligger lite i luften att han ska dö under loppet.
Och nu kommer jag in (nybörjarn).
Om man ser till rekordtid (när nu det sattes) så har Lotuschic det, som kusk vill väl gärna Erik ha ledningen och försöka styra loppet från där. Jag vet inte vem som är startsnabbast och det betyder att jag heller inte vet efter vem Fama currit lägger sig bakom. Och förresten har Solvalla den här nya typen av bana, för i så fall blir det ju svårt för Erik eller någon annan att försöka styra loppet.
Var kan jag få reda på vilka som är startsnabba
#22, I årsdebuten på vrålsnabba Färjestad sprang Lotuschic 11.3 men efter det har det inte gått så bra.
#23, Kolla deras föregående lopp och läsa tidningar exempelvis Aftonbladet imorgon då det kommer finnas en ruta med "spetsstriden".
tack Rickard
#25, Np, den som frågar får svar :)
men den som är startsnabbast sitter långt ifrån alltid i spets efter 500m, tex erik kommer troligen släppa spets i detta loppet till en bättre häst och med tanke på att dte är 2140m.
Men över 2140m så har lotuschic inte den bästa tiden i loppet, att den har rekordet över 1640 känns ganska betydelselöst när dem ska tävla på 2140m. så fall mer imponerad av olganina som sprang 11.6 med ett lopp i 3.e spår på forus.
Fama currit ryggar salma boko här och hamnar 2.a elr som sämst 3.e utvändigt, sedan rundar hon troligen detta gänget och vinner på ren klass.