DD Solvalla 12/4
DD1: 3 Victor Bris, 7 Columbian Necktie DD2: 2 Alsace Ås, 6 Pampino
Det var en vågad dubbel hafor, spelar du emot obesegrade Fregel? Hann inte göra någon dubbel men jag hade spikat Fregel.

Ja det kan synas vågot, men det är bara förnamnet på klantighet att jag utelämnade Nilas Gene som jag tom spikat på V75 
Speciellt som han nu stod i ett mycket bra odds på 7,93 pga Fergel och Columbian Necktie. Hmmmm………..
Nu vann han naturligtvis bara för det!

DD1: 10 Nilas Gene DD2: 6 Pampino
DD-odds: 53,92
Suck…………… hur kan jag vara så klantig att jag missade Nilas Gene
Speciellt med tanke på det oerhört fina DD-oddset!
Det är väl typiskt! Man glömmer alltid de hästar som man trott hårt på när alla tips går åt ett annat håll.
Men loppet blev ju bara skit, Fergel var bäst efter sin galopp.
Imponerade mest gjorde Order By Fax som blir favorit till Olympiatravet, kanske tillsamman med Dumle Loss. Men, årsdebuterade Pampino var enorm när han enkelt vann via ett lopp i dödens

Viking Kronos två avkommor; Order By Fax (11,3 årets snabbaste tid) och Glen Kronos (3 år och 14,9 redan i april!) var absolut kvällens lysande stjärnor på Solvallaovalen. Mycket imponerande prestationer!
Pampino visade fin form från dödens redan i årsdebuten och där finns det mer att hämta.
Nilas Gene fick mycket gratis när flera hoppade i början, men ska absolut inte skämmas för segern. Okörd brisade han undan i spets. Fergel var bra efter galoppen, men får nu bekänna färg när han börjar möter mer meriterade kombatanter.
Även Jaded gjorde årsdebut i lopp 2 och visade fin fattning även om han behöver några fler lopp innanför västen mot det värsta 4-års konkurrenterna. Men han såg fin ut och motade lätt Västerbo Miguel som fått ett vilsamt lopp i rygg (andrapar ytter) på Jaded som vandrade i dödens till seger på fina 15,3.
Örjan hade för övrigt en "Luddekväll" med 5 segrar totalt och 3 inom V64:an.
Att Viking Kronos lämnat bra avkommor vet vi, när de fungerar. Tyvärr så har ju Ludde sina mycket bra unghäststjärnor utlandsregistrerade och mycket lovande Glen Kronos kanske vi bara få se någon gång till i Sverige.