Spelstrategier
Här kan ni berätta om era sätt att spela travsystem
Själv spelar jag alltid reducerade sytem, där en raqm på 3k-5k reduceras m. 80% under vissa kriterier såsom effektspikar o ranking…kräver ju en hel del av spelaren, men vinstchanserna ökar ju väsentligt eftersom "ramen" kan göras fetare
mvh
bertil
kan man fixa programm till att göra reducerade program gratis?? det travronden har kostar en del.
Min taktik att lira trav är helt och hållet från hjärtat,,,,men vanligtvis brukar jag försöka ha 2 spikar och 2 lopp där jag låser på 2 hästar,,,resterande 3 lopp försöker jag gardera på det som krävs.

När jag spelar gör jag alltid en rankning av alla loppen innan jag kollar alla experttips. Kör också 2-3 spikar och försöker gardera upp 2 avloppen med flera skrällar. och helst då i loppen med låg klass.
Det är väl inte omöjligt att det finns datorbaserade program för att reducera en ram…men du får nog skriva av kupongerna och lämna in dem en och en kan jag misstänka
mvh
Bertil
Det finns andra program som kostar mindre, men som jag vet väldigt lite om. Gratisprogram känner jag inte till, tyvärr. Jag liksom Bertil reducerar med Jokersystemet som har gett mig helt nya dimensioner i mitt vinnande på trav. Normalt så spelar jag för ca 300 kronor och reducerar det med ca 70-8procent vilket ger mig ca 3000 rader med en vinstprocent runt 70%.
Blä för reducerat. Bra för "vinsterna" sämre för "sinnet" ;)

#6 Vad jag förstått tycker inte du Richard att reducerade system t.ex Jokersystemet är riktiga system utan "fusk". När du tippar ett vanligt oreducerat system tillmäter du alla hästar i ett lopp exakt samma chanser att vinna loppet vilket de i de flesta fall inte har. Du betalar alltså lika mycket för en storfavorit (78%:are) som dina luringar som är streckade på bara några procent och vilka behöver en stor portion tur för att kunna räcka till vinst. Med Jokersystemet kan du ranka och därmed bestämma exakt hur stor möjlighet alla hästar har att vinna sina respektive löp och det tycker inte jag är något fusk eller hokuspokus utan det kallas att vara realistisk.
Mvh Continue
Riktigt!!
mvh
Bertil
#7,8 - Bara trams med jokersystem. Ja jag tycker det är en form av fusk. Kommer alltid tycka det med.
Apropå "spelstrategier": idag var första gången på evigheter som vinnarspelet var högre än platsspelet när Faksen startade: 66.279 på vinnare mot 64 759 på plats! Skall man tolka det som så att ombudsnallarna börjat tro på Faksen och vågar sig spela vinnare? (Jo, jag vet, det var bara två platsodds, men ändå…)
rickard…jag förmodar att du spelar trav för att vinna? annars är det ju som att kasta pengarna i sjön (vilket det iofs är att spela utan reducerade system också)..reducerade system ökar vinstchanserna markant, reducerade system är tillåtna och trots detta så väljer du ändå själv att rata dem, för att du själv får en känsla av att det är fusk?
Förstår inte riktigt…..*kliar sig i skallen*..
Hoppas du kommer till bättre insikter framöver rickard, kommer ge dig mkt i ditt spelande, och framförallt med tanke på att du faktiskt många gånger har bra drag och idéer..gör dig själv rättvis genom att ge din luriga 6%are en ärlig chans.
för dem som har kunskapen och kan ranka hästarna bra så är reducerat jokersystem mycket bra och värdefullt, annars är det väl mer en nackdel för dem som inte är pålästa och rankar fel.

Just med rankingen är ju halva nöjet, richard. Du lägger ju redan timmar på att analys av loppen varför inte utnyttja det då istället och kunna ha råd att ha med några roliga drag som du kommit fram till. Det är en himla skön känsla att ha rankat rätt och kanske har en 10% som första häst.
Att ranka rätt är storspelarens nöje…d.v.s. att läsa loppen och bilda sig en idé om hur det kan tänkas gestalta sig!!! Men visst det tillhör överkurs och passar inte sömerskorna och Harry Boysen.
mvh
Bertil
Visst kan vara kul och sitta och ranka loppen och det har jag faktist gjort i travnet visningsexemplar eller vad tusan det nu är…
Men att spela det, njae.

vinner du ofta på v75 Rickard?
för det är väl ändå pengarna man vill ha och inte bara äran?
En tennisspelare använder ju inte björn borgs Donnay träracket längre utan man nyttjar de hjälpmedel som finns
#16, Hehe nej det kan jag inte säga.. Jag är ärlig iaf.
Men jag kan också säga såhär jag skulle INTE HA VUNNIT MER om jag använt reducerat.
Och då frågar ni er "hur kan han veta det då han inte testat"?
För jag måste ju få in ramen och visst den blir större än mina vanliga system, men sedan måste de hästarna jag tror på mest vinna också.. Och det händer inte varje vecka. Kanske att jag skulle fåt en 6:a någon gång mer då… Men inte så jag tycker det är värt det…
Man måste ju ha rätt och välja själv… Som tur är.
Men en dag kanske det slår slint i skallen på mig också börjar jag gilla reduverat? 
Ja, Rikard, den dagen då du får spela på hästar, då upptäcker du att det är överlägset att reducera
Hehe bara sisodär 18 månader kvar tills dess och undra jag om det har fallit mig i smaken redan då…
Sen förstår jag inte riktigt att ni tycker att det är så konstigt att jag är emot reducerat för MERPARTEN av alla spelare spelar ju vanliga system så..
merparten av alla spelare vet inte vad reducerat är och merparten av spelarna kör väl även Harry boy?
nästan alla dem som köper in sig på andelssystem i butiken jag spelar för, har ingen aning om vad reducerat jokersystem är, dem fattar inte ens hur man rättar 3 olika kuponger där jag bara skiftat spikarna.
#20, Haha jo… Men ärligt talat så är ju en av anledningarna till att jag är emot reducerat är ju att jag kan för lite om det..
Det är inte alls garanterat att förståndet följer med den fysiska åldern ;-) ;-) ;-) ;-)
mvh
Bertil

Ett rakt system utan krusiduller är KANON om man har plånbok att spela det. DE systemen jag vunnit klart mest på är raka system. Men på slutet har jag börjat ANDVÄNDA Mig av 1 Spik och 2 eller 3 utgångar. Men jag spelar ju system varje vecka för mellan 3 och 5 LAX. SÅ om 2 veckor drar det äntligen igång V 75 bolagen igen skall bli kul haft en semester sen mitten på APRIL så skönt….
NU Skall 7an hämtas in i höst.
Platser i bolagen finns kvar.
Hur lägger ni upp bolagsspelet? Hur många rader? Kör ni Joker?
mvh
Bertil
PS Du kan maila mig ifall du vill vara diskret

24 #
Ja du hur lägger jag upp bolags spelen
SVAR : Jag vet ej )
MEN kommer nog att köra ngn form av bolagen i joker.
Vi är max 10 st i ett bolag lägger 1500/Månad.
Min andel ingår eftersom jag lägger en del tid .Plus Admin är nästan jobbigast kolla så alla har betalt fixa in alla kontakter i mail osv. Sedan lägger jag ned en del timmar i lopp arkivet Osv.
Jag brukar vilja ha en spik. Sedan 1 av 3 "roliga utgångar" när jag tippar hatar spika favoriter. Spika Carolina Queen i höstas Körde EN AV 3 på Arras bland annat . Plus 2 andra spelvärda hästar.
Systemet brukar jag rätt fort hitta ramen till sen GÄLLER DET DET Svåraste HITTA utgångarna som är spelvärda plus FÅ summan inom rimlig gräns så det räcker 4 veckor.
Allt under en viss summa går in som spelpengar efter man sammanställer och räknar ihop nettot eller förlusten. Sen betalar man in för nästa period. Raden kommer via mail senast innan V 75 start. MEN De system jag vunnit mest på är oftast klara innan liven FÖR DEN HAR SABBAT många FINA 7 or för mig.
MIN MAIL är jonasson18@hotmail.com
NYTT BOLAG kommer starta I Samband med DERBY helgen på Jägersro.
MVH Fredrik Jonasson Västerås. Föredetta erikslundsspeltobak.
EN av Sveriges mest vinnande andelsbutiker på TRAV mellan 2001 och 2004. Men det kosta mig en sjukskrivning med som ej ännu är läkt för utbränd het.
Tack för svaret demon sid!!!!
Lycka till nu i helgen!
mvh
Bertil