V75-3 Eskilstuna 18/8-07
**
V75-3. V3-1. Tvilling. Auto.
1640:
**
1 Gentleman - Takter J 10d0d 11,5a
2 Arras - Söderkvist S 13141 11,2a
3 Acclaim - Eriksson H 12002 11,5a
4 Sundance Clover* - Lugauer C 30113 11,4a
5 Plantagenet* - Adielsson E k1112 10,1a
6 Flying Herkules - Hanné T 3532d 11,8a
7 Nyby Exet - Lindmark M 61045 11,6a
8 Jocose - Kihlström Ö 04251 10,7a
9 Colombian Necktie - Uhrberg T d2226 13,3a
10 Good Grief - Jansson T 20402 13,0a

Jag hoppas Colombian Necktie vinner men det är ju några som kan vinna detta lopp, Plantagenet, jocose och kanske Gentleman med takter i sulkyn
Ja, dessa och den enormt snabbspurtande Good Grief, som ju nästan hann upp Jocose senast

så sant så sant
arras och Acclaim
Om Arras kommer till front är han oslagbar. Problem dock om Gentleman kan svara upp och inte släpper eller att Sundance snuvar båda 2.
acclaim

Ganska säker på att Gentleman inte kommer svara, måste få ett snällt lopp på innern denna gång. Så det blir spets och slut, Arras.
här tror ja stenhårt på Arras men som du säger rickard det e frågan om han kommer förbi Gentleman men ja tror det kommer att gå, blir nog min spik i omgången
#6, Är det motiveringen med?
#7, Tack Hannnnnna! Spiken klar. Men om du ljugit nu, dååå du! :)
SKANDAL om Takter släpper spets med Gentleman,,,,,dem har aldrig ens tävlat på samma nivå och gentleman är en betydligt bättre häst
Seriöst? en silverhäst ska komma upp och få överta spets av en elithäst som varit ute i alla de bästa loppen under året………
Såvidare Kari inte säger med egna ord att Gentleman INTE ska försvara spets så kommer jag utan tvekan spika Gentleman.
Blir det order om att släppa spets så garderar jag med hästar som arras, plantagenet och colombian necktie. Kanske även good grief/jocose. Finns inte på världskartan att spika en silverhäst som kommer upp i guld mot bra hästar och en del som är inom eliten.
Acclaim kan gå och gömma sig annars, var evigheter sedan han räckte till och har inte gjort mycket rätt senaste tiden, trots perfekt spår och troligen ett perfekt lopp så ska det mycket till för att han ska vinna. Får nog vänta tills det blir vinter och dåliga guldhästar är med på startlistan.
#10, Nah men Stefan sa efter vinsten på Axevalla då sa konfrenciern (stavning?) "Jag blir förvånad om inte den här vinner några gulddivisioner iår". Stefan svarade raskt med "Det blir jag med". Hehe en liten parentes bara…
Man skall veta att de hästarna som varit i silver och kommer upp nu har hållt VÄLDIGT hög klass!
Gentleman måste vara den hästen med sämst psyke förhållande till kapacitet. Varit katastrofal det sista. Tror jag inte på…
**Arraaaaaaaaaas!
**EDIT: Håller med om *Acclaim*, chanslös men det höll Brovve inte med om.
man ska även veta att det hästar som kommer från silver till guld vinner i stort sätt aldrig i första starten eller de första 5 då det tar tid att anpassa sig till bättre hästar.
arras är en fin häst och jag spikade han senast, men det lär bli problem att vinna nu, ska dock räknas tidigt.
värt att notera, Örjan valde jocose framför colombian necktie ser det ut som…..
#13, Robinson Starlight Åby ifjol. Vann guld i årsdebuten. Var antingen Olympiatravsdagen eller Kunga/drottninga pokalsdagen. Då spikade jag med, så har bra erfarenheter om vilka hästar som vinner i gulddebut
Visst det krävs en bra häst men det är Arras med.
"värt att notera, Örjan valde jocose framför colombian necktie ser det ut som….." Ja inte lär han ändra sig nu, hehe.
jo, rickard, och den gången var 1 av VÄLDIGT MÅNGA som en silverhäst går upp och vinner direkt, vad jag minns så var det mot ett ganska kasst gäng också.
Arras är bra, men han vinner knappast detta loppet om Takter svarar spets med gentleman.
Plantagenet kanske slipper allt grovjobb i dödens denna gång, då blir han farlig till slut då han bara var 1 längd efter senast efter ett lopp i dödens.
#15, Haha sa inte att det var en av många det var du. Sen kanske inte Arras var tom sist? Men Plantagenet var? Han kanske kunde lite mer.
jag såg loppet och visst fan var arras bottnad i mål, var ganska självklart.
Sedan sade jag fel, med robinson starlight, självklart!
Men vinsten var mot sämre guldhästar som höll ganska dålig klass och förutom den så är det mycket svårt att hitta fler som vunnit direkt när dem kommit från silver.
#17, Såg jag med. Var mest för att du skulle idiotförklara mig, men det slapp jag idag! Nej just fan det blev jag ju nyss ang. Derbyn av dig.
Men Arras vann i alla fall. Kan ju bli spets igen så…
Plantagenet ska också passas….ett stall i form ska man inte pinka på ;-)
mvh
Bertil
ARRAS !!!!
#19, Hehe ska man någonsin pissa på Stig H? :)
Nej, inte alls. Men i våras vann jag mycket på att undvika hans stall så mycket som jag vågade. Nu när formen är där, så är det klokast att kryssa för "långhåringen" både här och där.
mvh
Bertil
#22, Jooo visst är det så… Jag försöker alltid undvika Erik så mycket det går… Även om jag gillar han mer och mer..
Fast är form i stallet, så blir det dyrt att spela emot sina hatobjekt….trav är svårt nog ändå. Fast det ska erkännas att 2rödnäasan" sällan får plats på mina bongar, men det är mycket mer en "sällanvinnare" än Stig-Erik.
mvh
Bertil
#24, Hehe jo sant… Erik pajade ju återigne i lördags mot Max Hugo där…

Kul om Aras vinner , men jag tror ej det…..
detta lopp är det bäst kladda på lite….
Brukar ofta hända ngt på Eskilstunas guld lopp.
Varit fina rensare här genom Tiderna Gidde fick stryk en gång No Pale vann till 40 ggr om jag ej minns fel…Osv
Mvh Fredda
#26, Tror Arras har bra segerchans här. Når spets osv.
Nästan helt säker på att Gentleman spetsar, tror KNAPPAST att Arras tar 1 längd och sedan är det lite löjligt att alla tror en silverhäst ska besegra en elithäst.
värsta motbud till gentleman är nog colombian necktie som är härdad mot riktigt bra guldhästar och har gjort flera riktigt starka lopp på slutet.
Så som Gentleman har bettet (stavning?) sig i det senaste starterna ska han släppa. Och ge honom ett snällt lopp… Även om han svarar ledningen så tror jag han med sitt otroligt starka psyke viker ner sig de sista 100 metrarna…
skillnad på att möta eliten och få hårda lopp i hårt tempo och över 2140m. Gentleman är nu ute över sprinterdistans med spetsläge, mycket sämre motstånd och sveriges bästa kusk,,,,,,visst vinner han med eller utan något psyke.
vi snackar om en elitloppsdeltagare som var hårt betrodd inför. Dock inget nytt att travspelar vänder bort sitt förtroende för en häst så snabbt. Bara till att tacka och ta emot.
Men jag kommer att ha ett mindre system där jag garderar upp med colombian necktie.
#30, Jo visst är det så. Men han ska fungera bra innan jag tror på honom igen. Kapacitetsmässigt är han ju fältets bästa häst. Men det hjälper inte alltid…Var väl världens bästa häst enligt Kari ^^
det är nu eller aldrig som hästen ska spelas,,, vinner han och gör ett bra lopp så är han stenhårt lirad i nästa start och det finns inte mycket till spelvärde i hästen då han är just lite osäker av sig psykiskt.
annars tror jag stenhårt på att gentleman sitter i spets om Takter vill köra där.
#32, Jo det är klart. Men fungerar han inte idag så får du ju ännu högre odds nästa gång. Spara slantarna dit istället då ;)

Läste nånstans att Kari sa att den här gången har Gentleman fått ett såpass bra läge att dom ska köra i ledningen och försöka hålla spets. Men jag vågar ej spika pga galopprisken.
#34, Kari säger mycket ;) Men troligtvis lär dem väl prova en bit iaf. Sen så kan han ju förlora utan galopp med!
hade ju ingen segerchans i onsdags och var mycket nöjda om pengar,,,,resulterade i 2 segrar.
Igår(torsdags) tog han 3 segrar på v65…..
toppform i stallet och gentleman blir livsfarlig!
#36, Argh! Vill verkligen inte ta med Gentleman men snart känner man sig illa tvungen.

Måste säga att jag håller inte med den stora massan här. Visst har Arras chans att vinna loppet och visst är det en bra häst, men att han ska vara så pass stor favorit i Gulddebut det köper iaf inte jag. Tror han är en av flera. Tycker även Jocose är lite bortglömd denna gång trots dåligt spår. jag tar med 1,5,8,9,3 i nämnd ordning.

Travel ÅS skaru dit?
Jag sitter på resaturangen.
Fråga efter jonasson om du sitter på restaurangen.
Kan vi säga hej till varann.
MVH fredda

tyvärr ett av de första lopp jag missar med travel, jag ska på Bröllop! Känns faktiskt lite surt.
Ditt eget???
- Annars förstår jag inte ;-)
mvh
Bertil
såg ut som att gentleman kom fel när han skulle tryckas av från start och Takter tog safety för att inte riskera galopp???? han körde ju knappast från start i alla fall.
Hade med colombian necktie på det mindre system som jag garderade på(som jag sade i #30)………Även det systemet som dte gick bäst på,,,4 rätt där jag åkte för sista gången på Travel ås kan jag säga! dålig tränare och vekling till häst, prestera mycket bättre när han inte var "fräsch". Samma med Giant superman faktiskt,,,,,vad menar fredde b larsson med att ha en fräsch häst? haha
Vilket fall, Arras vann inte trots att han fick spets enkelt och bestämma relativt mycket,,,,travade dåligt och vek sig. Dåligt av tidningar och spelare att göra han till favorit, all kritik.
Zenox,,, är acclaim stenklar i nästa lopp också? mer överskattad häst är svårt att hitta,,,men han lär väl vinna mot de gamla och utslitna i vinter igen så att alla tror han är världsbäst.

ahh Nijo. nu får du väl ändå ta o ge dig. vi har hört det 50-11 gånger nu om Acclaim. *suckar* -:P
överskattad tycker jag inte att spelarna gjorde honom denna gång när han endast var strekad på 14%. hade dock varit skoj att se om han fått en bättre position än den Hockey gav honom i och med att dom satt 3:e inner. fick iaf ett snällt lopp och med samma utgångsläge (fast bättre körning av Hockey) kommer han att vara med där framme varje gång hädanefter. tror du inte det? Superstjärnorna börjar väl tackla av för denna säsong. -:)
överskatta något enormt var 14%, 5% MER sträck än colombian necktie som har varit MYCKET bättre senaste tiden,,,plockat ner BRA guldhästar från dödens vilket acclaim aldrig varit i närheten av.
Sedan var acclaim lika mycket streckad som jocose, det skiljer ljusår mellan dem 2 hästarna i form av kapacitet. Jocose gjorde ett mycket starkt lopp och imponerade faktiskt på mig. Vill även ge beröm till sundance clover, en silverhäst(liksom arras) kommer upp och är med i striden på uploppet.
3:e inner speglar väl även hockeys syn på hästens chanser i loppet?
Skitsnack Nijo. Han var favorit med rätta. Var ju inte helt fräsch vinne rju simpelt annars,
idiotiskt att säga så,,, vad baserar du det på? Uhrberg satt ju bara o lekte hela loppet och körde mot alla förutom just arras.
och kör dem om loppet med en fräsch arras så är det större risk att han inte spetsar enkelt och får bestämma som denna gång.