V75-6 Bergsåker 25/8
Lopp 9. V75-6. DD-1. Tvilling.
Auto **2640:
**1 Instep - Söderholm K 41262 15,4a
2 Staro Yodel - Takter J 01155 13,6a
3 Dunder Kap - Adielsson E 12210 14,4a
4 Mimmi R.S. - Wallin A 1d001 14,4
5 On the Beach - Eklöf B 11152 14,6a
6 L.C.Crown - Ohlsson U 53141 13,5a
7 Thunder Scoop - Lindberg L 13423 14,0a
8 Staro Ypsilon* - Goop O 32014 13,1a
9 Mighty Value - Goop B 41d01 13,5a
10 Pleasant Walking - Kihlström Ö d2211 16,1
11 West Dream - Svanstedt Å 33322 14,2a
12 Simb Luke - Frick J 41130 13,8a
Staro Yodel tänkte jag direkt när jag såg listan. Körning mellan 1 och 5 från start eller? Kan gynna Staro Ypsilon. Skrällbud dock trist läge. Pleasent Walking fick totalt BLUFFA bort förra loppet. Lätt att överskatta den segern. Dunder Kap var chanslös sist. Bättre läge men Staro Yodel är nog en bättre häst.
Might value blir överstreckad pga förra starten, fick ALLT serverat med överpace. Har en dålig rygg och hamnar dålig till.
loppet står mellan 1,2,3,4,5,6.
Spets tar Instep och blir att räkna med då. SLäpps spets till On the beach så blir den väldigt farlig och ska ha bra vinstchans.
staro yodel och l.c crown är 2 bra hästar som segerstrider.
#2, Eller så blir det grym körning som gynnar Might Value tillslut igen? Nåväl. Jag håller nog Staro Yodle högt här.

Olle Carlssons hästar har ofta väldigt fin seger % men hur ofta vinner de i V 75 en sak jag lärt mig på slutet…
Eklöf upp nu ser jag….
Han själv avstängd..
#4, Vann med just denna förra året tror jag det var. Oden Boy har varit omotiverad favorit flertalet gånger men vet ej om den vunnit någon gång inom rikstoton.
SKITSNACK rickard,,, klart som fan att oden boy har varit en motiverad favorit alla gånger,,,gjort mycket bra lopp och det kan inget ta ifrån honom.
Bästa hästen vinner inte alltid, men det betyder inte att det har varit en dålig favorit.
#6, Tycker inte jag. Och han har ju inte vunnit då när jag syftar på det så…
vad du tycker bryr jag mig inte om, betyder fortfarande inte att oden boy inte varit en motiverad favorit.
bara till att kolla upp loppen så ser man hur bra han har varit och hur hårt spelad han varit på banan………….

sitter mest o kliar mig i huvet och försöker förstå vad det är som händer när Uffe väljer(om det är han som väljer) att köra L.C.Crown istället för Dunder Kap?? kan det vara ägaren till Dunder Kap som vill ha en anna kusk istället för Uffe?? *suckar djupt*
annars så känns det som att man har lust att slänga ut en massa penstreck i denna omgång. kan bli halvskräll här eller så spikar vi ta mig tusan Dunder Kap och hoppas på det bästa. -;)
tror helt klart att ulf ohlsson har valt att köra l.c crown för att det är en bättre häst med stor sannolikhet. Framförallt mer härdad mot bra hästar och i denna klass medan Dunder kap är ny i klassen.
får se om Uffe berättar under veckan i någon tidning, men visst tror och tycker jag att L.C crown är en bättre häst än dunder kap.
Dunder Kap är bara en skräll. Absolut inget spikförslag. Hade flera av dessa före sig senast. Visserligen dåligt spår osv. men ändå.

harkel x2 att säga att Dunder Kap är en sämre häst än många i detta lopp tycker är fel. trots att han nu är nyare i klassen så hade han samma fart som bl.a Max Hugo, Elton Silvio och Staro Yodel i senaste loppet. grejen var bara den att han fick dålig rygg att gå i sista 700-800m och fick ta en tur ute i 4:e sedan 3:e spår ända in på upploppet och höll berömvärt bra i det sällskapet. diggar hästen starkt! gör nästan aldrig ett dåligt lopp nu mera. sitter ju bra till redan från start i ett fält där det kan bli körning eftersom jag inte tycker att någon av de andra är nämnvärt startsnabba. av att döma av det starter jag sett på Live:n idag. enda jag kan se är att Erik den lilla skiden sätter honom på fast honom i planket.
är väl möjligt att erik kör invändigt, men då tror han inte på hästen helt enkelt,,, kanske för att hästen precis gått upp klass…..
Dunder kap kan självklart vinna, men det lär troligen krävas klaff i form av tempo och att några favoriter gör bort sig.
att han ska besegra hästar som 1,2,5,6 har jag lite svårt att se,,,men han ska absolut inte räknas bort.

men peka ut o säg vem som skall bli ev. favorit i detta lopp. som det känns just nu så kommer det att vara flera som är strekade rätt hårt/jämt. (tar en titt på ATG och ser att så är fallet, redan nu) sedan beror det på hur hårt tidningarna går ut o bedömer hästarna.
Dunder Kap kan lika gärna som någon annan i detta fällt sitta i ledningen efter 500m. har gjort det förut när det då varit voltstart. därifrån vet alla att det är hästen att slå. går bra i just den positionen + att han klarar av att gå bakifrån oxo.
mest strekade borde ju 2,5,6 bli, om man ska komma tidigare prestationer. vad gäller 1 Instep så vart jag inte såå impad av hans startsnabbhet (ingen anna heller för den delen) kan lika gäran bli den som blir instängd om det blir körning i loppet. Snabbast ut är väl Fricks Simb Luke men han lär ju inte vara aktuell för någon spetskörning i detta lopp.
Staro yodel borde bli favorit trots han går upp i klass.
bakom är on the beach och L.C Crown tidiga, även Might value. Sedan är väl DUnder Kap en 4,e eller 5.e häst i loppet enligt mig.
Staro yodel är kapacitetmässigt klart bäst i detta loppet och fungerar han så är det troligen en bra segerchans. Spår, startmetod och distans gynnar han denna gång,,,allt sådant har varit mot honom tidigare.