V75-7 Eskilstuna 18/8-07
**
V75-7. DD-2. Tvilling.
2640:
**
1 Enjoy Kronos* - Lindqvist O A 2d116 13,6
2 Mob Muscle - Redén D 11020 15,2
3 Bexipop - Ingves P 32402 15,0
4 Travel Ås - Larsson F B d1104 15,2
5 Little Big Horn - Goop B 3d110 14,7
6 Mac Kindley* - Kihlström Ö 06111 14,7
7 Lecobell* - Persson S 02161 14,6
8 G.Moll - Takter J 54221 13,8
9 Nyby Bengan - Lindmark M 31400 17,0
10 Alvena Liston - Adielsson E 3330d 14,8
11 Zero Sum Game - Lindblom C-E 10101 15,2
12 Furio Diamant* - Lugauer C 11d01 15,0

No coments
#1, Haha :)
mob muscle..travel. eller mac kindley..tror iofs travel blir min förstahäst
g.moll…formen?

G.Moll har för första gången i sitt liv börjat trava. Fram tills för 4 starter sedan då han fick en alldeles ny balans(alltid gått barfota bak, nu barfota fram!) Så nu är det inte som på nålar längre. Har tråkigt läge som avskräcker men rätt distans.
Little Big Horn tror ja lite på här gillar hästen. och har desstuom en viss goop i sulkyn nu ;)
Är ett öppet lopp tycker jag…
Travel Ås, Little Big Horn, Mac Kindley, Furio Diamant… Alla är värda och nämnas och säkert fler där till.
#7 mhm det lär väl stå mellan dom 4 egentligen men som du sa finns ju några till med. blir roligt och se vad Bexipop kan göra här
Tror mycket på 2 hästar i form av bexipop och travel ås, kan nästan vara ett bra lås. Travel Ås gynnas väl ganska mycket av distansen och visar sig nog starkast till slut om det inte blir ett omöjligt lopp.
G.Moll gillar jag annars och är ett bra rysarbud, kapacitet finns tveklöst!
Bexipop var väl itne så jätteövertygand epå Vaggeryd va? Vet inte löpningsförlopp eller så men det var väl ingen kanonhäst den torskade emot va?
hehe, G.Moll vann ju med 7 längder….så visst var det en kanonhäst^^.
vet dock inte hur loppet kördes elr hur formen är på bexipop. borde blir bättre.
#11, Aha det var G.Moll… Men den tror jag ju inte på här och om den var så överlägsen mot Bexipop så kan jag ju inte tro på Bexipop heller..
G.Moll är en mycket fin häst som alltid varit bra men haft problem med travet genom kurvorna framförallt,,,fått ordning på det nu och har sveriges bästa kusk, SE UPP!
Men visst tror jag nog på travel ås mest, 2640m är bara positivt.
Little big horn blir jag förvånad om han klarar 2640m,,,,,,,,,fin häst som jag gillar, men formen är troligen ganska dålig och distansen är minus. Spåret är int eheller så värst bra, trots han kan spetsa.
#13, Travel har ingaproblem med lång distans.
EDIT: Takter var iskall i lördags.
Hej racing lovers (fy tusan vad jag hatar den öppningen!)
Bexipop-info.
Vaggeryd starten. G.Moll i 3e utv, Bexi i 7e utv (3 cm från att få 4e). Lusfart i två varv (19-fart med Wiss Night Hawk låsande i dödens - helt fel för Bexi) När hon gick 1000 kvar så gick alla framför. G.Moll (ruggig speed den kusen har!) svepte täten på 150 meter innan ss och stack iväg. Bexi fick runda och runda en massa trögisar (faktiskt också Lovebite) och var ute i 5e spår i ss. Plockade sedan allt (Wiss Night Hawk var väl ingen dålig skalp?) utom G.M. Jag tyckte hon var strålande efter vila.
Lördag. Distansgynnad. Formen på topp (matt i sina två starter i början på sommarn då hela stallet var segt).
Bra spår nu. Lättas troligen lite bak för första gången. Enda sto som vanligt :-) Positioner och tempo avgör. Bexi vill ha fart och Ingves är inte rädd för att gå fram om det behövs
#15, Ojsan redigt tack! Då blev den plötsligt intressant lite ju. Blir streckad på?

Mac Kindley vinner Örjan upp är ingen kusk försämring ialla fall. Borde passa han som en hand i en handske på denna häst.
tveksamt, little big horn spetsar och körs där, överhängande risk att Mac Kindley får det väldigt tufft i spåren. Sedan risk att hetsa upp sig+travar dåligt stundtals+står hårt inne i loppet = utan tvekan en favorit att fälla.
Jag låser loppet på Bexipop som skall varit bra i förra starten och den var ju efter en kort vila så den bör ju vara ännu bättre nu med lopp i kroppen. Och Travel Ås som var mycket bra senast!
Båda blir streckade runt en 15-20%? Bra det.

Omgjord rank i detta lopp JAG läser loppet så här I Eftermiddags.
Little till spets ?
Örjan i dödens….
Bexi 2 3 ut ?
Zero kommer i spåren om tempot blir lågt. Örjan svarar ut den och måste då trycka på spetsen för ej släppa ned…
VEM får LOPPET 7 Tummarn på ena systemet PÅ Bexipop ihop med Arstic ås….
SE ser ni en Överlycklig fredda i restaurangen imorrn!=) På sundbyholm skall dit bokat bord.
Var tvungen lägga in en bild på kingen =) Elvis….
Tid att byta tränare för Travel ås nu? så här dålig är han VERKLIGEN inte,,,,,satte min sista krona på den hästen nu, i alla fall så länge som Fredde b larsson har hästen i träning.
vad är det för ursäkt från stallet denna gång?
Var det nåt om ett kalas och att det hindrade vissa från att vara på plats ;-)))
mvh
Bertil

#21 helt inne på din linje. jag är förbannad för att jag hade med honom på min bong överhuvudtaget. dock visakde en fågel i mitt öra att ägarna är sugna på att byta tränare. sedan hur mkt sanning det är i detta uttalande vågar jag inte säga. det får tiden utvisa.

#21 23 .
Tänk Giant Supeman åsså , sedan satt Ö KIhlström upp på Magic Space då vann den plättlätt…Är nog ingen slump att MIN Rival i travet B GOOP vinner med mycket hästar som ej amatörer lyckas få fart på (Bara en pararell). Han kommer jag alltid fel på. Men spela han 20 v iaf igr när ej Westholm kärde lopp 1 till 9 ggr från bakspår. Han hamna så klart i perfa 3 utvändigt rygg på Lucky Moment styrde på i sista kurvan vann med en nos över en bra avslutande Dream of Soutwind tror jag den hette. PASSA denne i nästa start….
http://www.atg.se/ResultatServlet?datum=20070818&bankod=E&action=loppresultat&betType=VP&race=11

Vi vet faktskt inte ännu vad som är fel på hästen. tredje gången han gör så här i år. 800 kvar tjändes han stenklar, 700 kvar var det tokstopp. Så vi får kontrollera honom ordentligt. Flytt till annan tränare har inte diskuterats, och i synnerhet inte på något forum
Men självklart måste vi få ordning på hästen på något sätt!!

kanske borde diskutera om att flytta på hästen. kan göra den gott! *artig*

Visst tar vi sånt i beaktande, men inte här på forumet. Det viktigaste är ju att hästen får visa hur bra han är egentligen. Så något måste göras såklart.