V75-4 Eskilstuna 18/8-07
**
V75-4. V3-2. Tvilling. Auto.
2140:
**
1 Tapinella - Sjöström C 21320 13,2a
2 Jeune Fille - Karlsson J B 01262 13,6a
3 Wiss Nickolina - Tillman J 3d112 12,9a
4 Vilma Girl - Laursen J 204k1 14,6a
5 Shella Gold - Gustavsson E 00402 13,3a
6 Aquarelle Elegance - Andersen T 4d3d2 15,4a
7 Simb Raindance - Gyllenäs M 12d21 12,6a
8 Between the Sheets - Wallin T 1205d 14,1a
9 Dreamship - Swahn S 30d04 14,6
10 Nesmile Will - Nilsson F 02421 13,0a
11 Zillens Victoria - Rönning A 30051 13,5a
12 Solid Lady Spin - Aikio P 30256 13,9a

Ston och lärlingar = många hästar men dessa hästar kan ni bättre än jag så jag lyssnar på er och sedan kör jag alla hästar
2,7,8,9,10 blir troligen mina streck.
Jeune fille är i bra form och spetsar troligen, värt mycket i stolopp.
7,8,9 och 10 är de bästa hästarna och står för klassen i detta loppet.
zillens victoria drar på sig mycket streck pga senaste prestationen som var magnifik, men hon går mer elr mindre bara i spets och räknas därför bort.
Simb Raindance var inte precis dålig förra gången! Hon var grym.
#3, Sant. Men ska M Gyllenäs vinna V75.. Njaeeee.
Vem?
Malin Gyllenäs är numera Svensk mästarinna, så det tror jag inte är helt omöjligt.
#6, Och Ronny Widerström vann väl typ SM eller iaf någon stor kusktävling i Sverige.. Är han alltså bäst i Sverige…? Herregud.
#7, nej, men varför skulle hon inte kunna vinna V75? Hon har en bra häst och kör bra.
#8, Har aldrig sett henne köra så… Men säger inte att hon INTE vinner men säger att det knappast är troligt…
13 starter i år varav 10 i trav. Visserligen vunnit 2 lopp alltså men när du visar mig en som har 10 starter efter ett halvår och kör för första gången på V75? Och vinna direkt då tror jag på henne!
brukar väl löna att spela kuskarna i lärlingsloppen och i det fallet ska detta stå mellan between the sheets, jeune fille och nesmile will, kanske även dreamship då sarah swahn är en ganska stabil kusk.
#10, Om man bara ska gå på kuskarna här får man ta många.. Tycker det är många som är helt OK! Exempelvis, Claes Sjöström, Jennifer Tillman, Elin Gustavsson, Jens Laursen, Frank Nilsson, Sarah Swahn, J B Karlsson, Tony Wallin. Alltså nästan hela fältet så alltid går det inte bra ^^.
Simb Raindance är ändå en fin häst. Ingen häst åker över 100 mil i onödan om man säjer så…
#12, Visst är ju inget blåbär… Nej klart dom tror på chans då.. Men om man ska vara med på V75 och har sitt stall i Boden så blir det långa resor!
#13, det är ju självklart! Därför ska man inte ha stall i Boden. Haha ^^
#14, Hehe. Man skall ha i Göteborg!
#15, neeej, Sundsvall! Jag vet iaf vart jag ska ha stall när jag väl blir nått ;p
SÅÅÅ JA!! SPIK PÅ BETWEEN THE SHEETS!
johnny b karlsson körde uruselt, men ännu sämre(om det går) körde susanne oscarsson, MÅSTE ha varit årets näst sämsta styrning!
såg en kusk på V4 för 1 månad sedan som jag tror var full, haha,,,,,det är årets sämsta styrning:)

måste faktist säga att jag tror inte att det hade spelat någon roll ifall Johnny gjort på något annat sätt. hästen var inte bra idag. över upploppet så tog det inte så bra som det borde ha gjort även fast han satt i 3:e inner och fick ett bra lopp. fanns bättre hästar i detta lopp.
jo du! Susanne gav verkligen inte Simb R ett snällt lopp. 08.8/500 tog nog det mesta av hästens krafter trots att hon fick dämpa till ett 15/1k-tempo.
springer man på sig mjölksyra tidigt så kvittar det hur bra hästen är, chanslös efter 500m. Riktig idiotkörning!
between the sheets vann ju sedan enbart pga jag jobbade fram han på uploppet :) haha, nah men en bra styrning(som vanligt) av tony wallin
Tony är grym i sådana hära sammanhang :)

# 21 ston är ston de kan ha haft brunst med . Är det ngra lopp jag hatar är det just stolopp under sommaren.
Andra gången i år Simb Raindance blir bortkörd…
Först Boden, med Petter Lundbergs öppning (underkant 1.10) och nu Susanne Oscarsson på 1.08…
Hoppas det här stoet får ett schyst lopp på V75 nån gång, så hon får visa vad hon går för!
#24, Blir bortkörd? Hästen var ju så het…
hästen blev helt klart bortkörd, idiotiskt att köra offensivt i det tempot och gå fram i dödens/ledningen. En bra kusk kan bedöma tempot och fatta att man ska ta upp hästen,,,,att skylla på hästen var het är fel och om den blev het så var det pga kusken laddade.
han menar boden starten
Hästen hade vunnit busenkelt i Boden.

Simb Raindance tycker jasg är en överskattad kuse.
Ofta en tränare sin babblar upp sin häst inför v75….
Har aldrig sett Goops eller Shj snacka upp hästar som vissa andra tränare och hela spelar kåren år på det gång efter gång. Bara tacka och ta emot och ej ta med dessa Ö streckade för det är de hästar man letar efter att strecka emot ialla fall jag
får jag hålla med om,,,därför jag aldrig lyssnar på amatörtränare när dem snackar i tidningarna. Mycket skitsnack, tror nog att dem i regel är dåligt pålästa vad gäller motståndet.

Så mycket jag fick höra i kisoken av "OKÄNDA" amatörer , och deras vänner som alltid skulle vinna med en häst som stod högt i odds….
Hur ofta vann de ens på Eskilstuna….Det kosta mig en del =)Tror ändå i längden det du sett bildat dig en uppfattning själv av är bättre än vad folk säger….
Känns så ialla fall för då kan du ej SÄGA FAN jag lyssna på kalle idag och sture igår o,sv….Ofta så man går ifrån sin egna framtagna ideer. Nu när lopparkivet finns är det ju dumt att ej ha egna ideer om man sett en del loppoch vet en del om kuskar och hästar. Synd bara att ej Between The Sheets hade ett lopp i kroppen innan l Lördags…Den är juh ruskigt stark såg man i dennes lopp i lopp arkivet.
#29, Håller med till fullo!
#30, bevisa dina egna kunskaper som du gnäller på att andra in har för attans - Jesper R Nilsson har proffstränarlicens och är proffstränare på Bodentravet! Gaah…
Men att Simb Raindance skulle vunnit på Boden, om Lundberg inte kört bort henne kan ni inte säja emot. Och jag tror lika mycket på bortkörning här med, öppna 1.08… Njaaaaa???????
#33, Hur var det med läskunnigheten? Han har aldrig hävdat att Jesper R Nilsson är en amatörtränare.
Sen har du en viss kärlek till allt som tillhör Boden!

33 # Finns väl även proffs tränare som man tycker sig beter sig som amatörer emellan åt *blink*.
#34, därför jag aldrig lyssnar på amatörtränare när dem snackar i tidningarna.
Just det klippet! Ganska lätt att tolka "fel".
Självklart gillar jag boden - min hemmabana!
jag syftade inte på någon specifik tränare,,,,, men det är faktiskt som så att Jesper R Nilsson ofta övervärderar simb raindance segerchanser på v65 när han startat.
Vad jag hört så var inte simb raindance bortkörd när lundberg körde,,,,,hästen blev het och då ska det tydligen inte gå att ta upp hästen eftersom han lägger ner hela rörelsen då,,,vad jag förstod så var kusken tvungen att köra på hela vägen.
jag syftade inte på någon specifik tränare,,,,, men det är faktiskt som så att Jesper R Nilsson ofta övervärderar simb raindance segerchanser på v65 när han startat.
Vad jag hört så var inte simb raindance bortkörd när lundberg körde,,,,,hästen blev het och då ska det tydligen inte gå att ta upp hästen eftersom han lägger ner hela rörelsen då,,,vad jag förstod så var kusken tvungen att köra på hela vägen.
#37, jadu.. Jag såg loppet i Boden, det var en bortkörning.. Han bjöd verkligen Sir Remington på segern. Raindance höll ändå fint som 2:a på 1.12,6, trots toköppningen, underkant 1.10..
Nog kan Lundberg köra bättre än så, det har jag sett med egna ögon. Alla tckte verkligen det var dagens bortkörning! De som spelar på Raindance var väääldans arga på Lundberg iaf.
det förstår jag, men enligt Lundberg så måste man köra hästen på det sättet och han hade inget val. Resonemanget är att om han tar upp hästen så får han inte igång den igen.
Enligt tränaren var det inte så.