Olympiatravet
Det är ju tre platser kvar till finalen då tyvärr inte Gidde kan vara med. Tydligen så är inga svenska hästar aktuella om det inte varit med i ett kval. Vad tycker ni? Jag skulle vilja se Hot Shot Knick i finalen, eller Conny Nobell. Läs intervjun med Åbys sportchef "Tre platser lediga i Olympiatravet"
Med två veckor kvar till årets första storlopp skulle det vara intressant att höra vilken du tror ska vinna Olympiatravet. Som ni vet som generalrepeterade Order By Fax i dag på Solvalla genom att vinna på årets snabbaste tid - se artikeln Order By Fax Snabbast i år. Men, det är ju sommarbanor för första gången och jag tror att Dumle Loss vinner, vad tror du?

Ärlig talat så kan Dumle få svårt att rå på Order by Fax i den form han är i nu. Visserligen har jag också trott att Dumle Loss vinner, men har blivit allt mer osäker..
/mvh

Lite svårt att sia innan vi har sett alla startande. Men den som imponerat mest är definitivt Order By Fax. Nu räcker inte det för att vinna ett Olympiatrav. Löpningsförlopp, banförhållande etc etc påverkar. Men av det som visats hittills under bra banförhållanden så tror jag Dumle Loss får skärpa sig rejält om han ska ha en chans att slå OBF i den form han visat upp. Övriga svenskkvalificerade finalister göre sig inte ens besväret att aspirera på 1:a platsen!
Vi får se Thai Tanic springer ju i Oslo på Lördagen, läs hela startlistan på "Stjärnfylld Påskafton"

Thomas - bra upplägg för nyhetsartiklarna där du öppnar upp för diskussion med dina egna synpunkter.
Dumle Loss har väl visat sig kunna göra mycket jobb på egen hand i dessa sammanhang så jag lägger nog min röst där. Vore kul om Wallin själv tar styrningen nu om Erik blir upptagen. Men spårlottningen lär bli väldigt avgörande i år då det ser ut att bli ganska jämt.
Nu har Improve ÅS Fått en inbjudan till Olympiatravet och Erik kommer att vara Stig H trogen och Dumle Loss blir utan "ordinarie kusk" Läs gärna intervjun med Erik " Erik Kör Improve Ås i Olympiatravet"
Efter uppvisningen av Norska Jetsile så är han högaktuell för Olympiatravet. Läs gärna artikeln "Trist Långfredag för Conny Nobell"

Att plocka ner Jewish Banker på det sättet Jetstile gjorde var imponerande, men nu ska vi ju inte dra för höga växlar på det. Jewish Banker är ju inte i närheten av tuffhet motsvarande Order By Fax eller Dumle Loss t ex. Men det vore intressant om han kom med i Olympialoppet.
Lite märkligt tycker jag nog det var med Conny Nobell. Jag fick känslan av att Björn var rädd för motståndet och förklarade bort det hela med ett enkelt misstag. Det köper inte jag. Conny Nobell är hans ögonsten och som han deläger dessutom. Det måste ha handlat om mer taktik bakom ett sådant misstag. Björn är inte känd för att klanta till det på det sättet!
Intressant att se om Joakim Wallin väljer att köra Dumle Loss själv, jag tror inte det. Han har ju tidigare utan framgång använt Örjan Kihlström, och han är väl ledig? Jag tror att Jetstile får en inbjudan till Olympiatravet, de vill ju ha någon Norsk häst. Jag tror inte att han gör bort sig och vi ska passas oss att höja Order By Fax till skyarna. Uppvisningen senast var mot lite klent motstånd och tiden var imponerande, men ingen av de andra har varit ute på en så snabb sommarbana som OBF hade på Solvalla senast. Jag tros att Thai Tanic kommer att imponera i Oslo i morgon, vi får se vad han kan göra åt Steinlager och då kanske vi har en ny favorit