Derbykvalen lottade!
Heat 1:
1. Global Investment (Björn Goop)
2. Max Hugo (Stefan persson)
3. Gentle Tilly (Hans Petter Tholfsen)
4. Gandalf Pil (Roger Persson)
5. Jackpot Ås (Jorma Kontio)
6. Jula Mr Broline (Håkan K Persson)
7. Target Player (Thomas Uhrberg)
8. Nicke Palema (Jörgen Sjunnesson)
9. Sillochnubbe (Steen Juul)
10. Phoenix Brodde (Axel Jacobsen)
11. Jetset Baylight (Roger Malmqvist)
12. Commander Crowe (Johnny Takter)
Heat 2:
1. Tap Dance (Sören Eriksson)
2. T.X.Zoogood (Björn Goop)
3. Megaman Neo (Örjan Kihlström)
4. Active Iron (Joakim Lövgren)
5. Minotaur L. (Erik Adielsson)
6. J.T.Mulligan (Joakim Wallin)
7. Antzinthepantz (Peter Untersteiner)
8. Gold Space (Fredrik B Larsson)
9. Baloo Nalan (Lutfi Kolgjini)
10. Carambole P. (Jörgen Westholm)
11. Super Mack Håleryd (Olle Goop)
12. Uncle Thom (Thomas Uhrberg)
Heat 3:
1. Vulcan Sund (kusk inte klar)
2. Ghastly Face (Lutfi Kolgjini)
3. El Nino Kemp (Per Lennartsson)
4. Loy Lavec (Ulf Ohlsson)
5. Young Forever (kusk inte klar)
6. Alfons Brodde (Björn Goop)
7. Bowling Inferno (Stefan Söderkvist)
8. Rally Harry (Thomas Uhrberg)
9. Swoppe Vint (Tommy Hanné)
10. Konvoj (Kjell Brandt)
11. Lord Stanley (kusk inte klar)
12. Energy Ås (Örjan Kihlström)
Heat 4:
1. Simb Chaplin (Markku Nieminen)
2. R.R.S.Forgold (Johnny Takter)
3. Heatison (Joakim Lövgren)
4. Toulouse (Conrad Lugauer)
5. Glen Tilly (Örjan Kihlström)
6. Blue Star Classic (Fredrik B Larsson)
7. Sky Launcher (Björn Goop)
8. Dig For Dollars (Jim Oscarsson)
9. Arnie's Super Fly (kusk inte klar)
10. Troublemaker (Niklas Lindblad)
11. B.B.S.Bigtrade (Jorma Kontio)
12. Marquis du Pommeau (Per Lennartsson)
Heat 5:
1. Benny Palema (Åke Svanstedt)
2. Meadow Dancer (Olle Goop)
3. Staro Almab (Leif Witasp)
4. Royal Flush (Torbjörn Jansson)
5. Greven Av Broline (Peter Untersteiner)
6. Pelle Pirat (Jörgen Wickman)
7. Greenheart (Örjan Kihlström)
8. High Defender (kusk inte klar)
9. Digital Camera (Sofie Svedin)
10. M.T.Buffett (Tommy Hanné)
- Mighty Winner (Björn Goop)
12. Timetosaygoodbye (Fredrik B Larsson)
Heat 6:
1. Versace Boko (Kjell Brandt)
2. Linebreaker (Åke Svanstedt)
3. Archipelago (Erik Adielsson)
4. Time de Luxe (kent Knutsson)
5. Beanie M.M. (Torbjörn Jansson)
6. Poison Composite (Stefan Söderkvist)
7. Golden Tilly (Thomas Uhrberg)
8. Vala Boko (Jorma Kontio)
9. Verdi Sund (Örjan Kihlström)
10. Mellby Quantas (Björn Goop)
- Vikens Player (Olle Goop)
- Garfield Broline (kusk inte klar)
Hoppas det är OK att komplettera listorna i ditt inlägg?
Lopp 3. V65-1. Tvilling.
Auto **2640:
**1 Global Investment - Goop B 12112 12,4a
2 Max Hugo - Persson S 11242 14,0a
3 Gentle Tilly* - Tholfsen H P 14105 14,8a
4 Gandalf Pil - Persson R 22130 14,6
5 Jackpot Ås - Kontio J 2d2d3 15,7a
6 Jula Mr Broline - Persson H K 35012 13,8a
7 Target Player - Uhrberg T 32510 13,2a
8 Nicke Palema - Sjunnesson J d6215 14,5a
9 Sillochnubbe - Juul S 0d004 12,8a
10 Phoenix Brodde* - Jacobsen A 21213 13,8a
11 Jetset Baylight - Malmqvist R 42dd4 12,6a
12 Commander Crowe - Takter J 11111 13,7a
Lopp 4. V65-2. Tvilling.
Auto **2640:
**1 Tap Dance - Eriksson S 06230 13,4a
2 T.X.Zoogood - Goop B 11214 13,4a
3 Megaman Neo* - Kihlström Ö 51351 12,2a
4 Active Iron - Lövgren J 45420 14,7a
5 Minotaur L. - Adielsson E 03332 14,8a
6 J.T.Mulligan - Wallin J 41202 14,5a
7 Antzinthepantz - Untersteiner P 11002 14,1a
8 Gold Space - Larsson F B 13006 13,6a
9 Baloo Nalan - Kolgjini L 03200 13,0a
10 Carambole P. - Westholm J 13d31 14,5a
11 Super Mack Håleryd - Goop O 61064 14,4a
12 Uncle Thom - Uhrberg T 34d03 12,9a
Lopp 5. V65-3. Tvilling.
Auto **2640:
**1 Benny Palema - Svanstedt Å 11d14 12,8a
2 Meadow Dancer - Goop O 31316 15,2
3 Staro Almab - Witasp L 10145 12,3a
4 Royal Flush - Jansson T 10d40 14,0a
5 Greven av Broline - Untersteiner P05352 13,8a
6 Pelle Pirat - Wickman J 14232 15,6a
7 Greenheart - Kihlström Ö 00033 14,0a
8 High Defender* - Adielsson E 01323 14,6a
9 Digital Camera - Svedin S 40500 15,4a
10 M.T.Buffett - Hanné T 03466 14,1a
11 Mighty Winner - Goop B 00531 14,3a
12 Timetosaygoodbye - Larsson F B 25d02 13,3a
Lopp 6. V65-4. Tvilling.
Auto **2640:
**1 Simb Chaplin - Nieminen M dd122 12,7a
2 R.R.S.Forgold - Takter J 12d30 14,2a
3 Heatison - Lövgren J 56220 12,5a
4 Toulouse - Lugauer C 01014 14,9a
5 Glen Tilly - Kihlström Ö 03041 13,5a
6 Blue Star Classic - Larsson F B 13040 14,0a
7 Sky Launcher - Goop B 23336 12,0a
8 Dig for Dollars - Oscarsson J 14403 12,9a
9 Arnie's Super Fly - Svanstedt Å 62141 14,3a
10 Troublemaker - Lindblad N 6d574 14,1a
11 B.B.S.Bigtrade - Kontio J 42501 14,8a
12 Marquis du Pommeau - Lennartsson P34050 12,1a
Lopp 7. V65-5. DD-1. Tvilling.
Auto **2640:
**1 Vulcan Sund - Kontio J 14100 14,5a
2 Ghastly Face - Kolgjini L 2d1d5 14,4a
3 El Nino Kemp - Lennartsson P 21216 14,4a
4 Loy Lavec - Ohlsson U 33011 14,1a
5 Young Forever - Adielsson E 31200 15,1a
6 Alfons Brodde - Goop B 24211 12,2a
7 Bowling Inferno - Söderkvist S 2261d 13,9a
8 Rally Harry - Uhrberg T 40400 14,0a
9 Swoppe Vint - Hanné T 03100 13,7a
10 Konvoj - Brandt K 05214 14,3a
11 Lord Stanley - Svanstedt Å 11014 14,7a
12 Energy Ås - Kihlström Ö k2314 14,1a
Lopp 8. V65-6. DD-2. Tvilling.
Auto **2640:
**1 Versace Boko - Brandt K 45212 14,1a
2 Linebreaker - Svanstedt Å 03460 15,4a
3 Archipelago* - Adielsson E 64263 12,2a
4 Time de Luxe - Knutsson K d1116 15,4a
5 Beanie M.M. - Jansson T 12312 12,8a
6 Poison Composite - Söderkvist S 13216 14,2a
7 Golden Tilly - Uhrberg T 31d00 14,5a
8 Vala Boko - Kontio J 11111 12,7a
9 Verdi Sund - Kihlström Ö d3007 13,8a
10 Mellby Quantas - Goop B 05006 12,8a
11 Vikens Player - Goop O kd1d0 13,7a
12 Garfield Broline - Sjunnesson J 0dd12 14,3a
Fruktansvärt hur Commander Crowe kan få sådana spår… Riktigt riktigt sorgligt alltså. Men kvittar ju han går väl fram till dödens efter sisodär 500m när lugnet lagt sig.. Och bara kontrollerar därifrån. Enda fördelen med spår 12? Oddshöjande!
Senaste lopp-info…finns det riktiga startlistor…detta är ju bara bjäfs!!
mvh
Bertil
#2, Det var ett jävla klagande när jag lägger upp listor eftersom SAJTVÄRDARNA INTE GÖR DET. Så du är väl förfan den sista som ska kritisera eller? Fruktansvärt lågt.
Men jag ser inte dig lägga ut något Bertil, detta är bättre än inget………..
Tror inte commander crowe besegrar Global investment med dessa förutsättningar.
Frågan var…finns det riktiga startlistor?
För övrigt, är jag är nog bland de första som ska kritisera…granska rullarna…
;-)
mvh
Bertil
haha, ok, men i sanningens namn så formulerade du dig ganska dåligt Bertil och jag vet att du är en person som aldrig klagar på TiF, men även jag missuppfattade. Kanske skulle lagt upp ett "?"
#5, Finns och finns inte fan vet jag. det är ni som har nån behörighet på kanal 75 eller vad det är.. sen som Nijo säger formulera dig väsentligt mycket bättre.
Sen fattar jag inte varför ni måste ha programrad? Kollar ni bara efter den när ni spelar? Som den är på forumet här så ser man ju inte motstånd, inte tidern, inte kusk, inte bana osv. osv. Det är ju helt oväsentligt. Jag har ALLTID uppe ATG om jag diskuterar loppen.
Trevligt som vanligt…hehe….
Det var ingen som sade att det måste finnas en programrad…däremot frågade jag OM det fanns…men ilskan regerade över förtåndet ;-)…stabilt…ehe ehe stabilt
om jag sedan lägger till bjäfs, så har du varit långt mer oförskämd, så du har inget att skylla på…fråga pappsen ;-)))
mvh
Bertil
PS Nijo, du är ju heller inte Nobelpristagare i formuleringar ;-)
#8, Det handlar inte om att du lägger till "bjäfs", kvittar vad du lagt till det handlar inte om det ordet. Det handlar om otacksamhet och respekt.
När jag lade upp V75 listor utan prgogramrad var inte det heller bra men du som är Sajtvärd gör fan inte en tillstymelse till att lägga upp nåra startlistor och då ska man fanimej inte klaga. Om du menar att jag vari oförskömd i denna tråden? Haha okej… Ärligt talat så SKITER jag i vad du tycker om det men när du kritiserar folk som gör någonting för forumet, för att det ska vara så livat som möjligt. Utan mig skulle detta forum vara väsentligt mycket dödare.
Alla mina inlägg kanske inte är superväsentliga men det handlar också om att hålla igång en diskussion.
Och sluta med dina jävla ;-)))))) efter en mening så man ska tro att du inte menar allvar.. Skämmes ta mig fan!
EDIT: Du som har befogenheter ska du inte varna mig nu också?
hehe, hårda ord från en liten påg. Men visst får man hålla me dom att forumet hade varit ganska tråkigt utan rickard,,,
#10, Ja det var lite småryck sådär men jag var riktigt förbannad så…
Sen är det ganska kul att du kallar mig "En liten påg" och det är ju inte första gången precis direkt hehe.. Och det skiljer 6 år melan oss… Jag 16 du 22. När går man över påggränsen för du verkar ju uppenbarligen har gjort det… Vore kul att vet, hahaha :)
EDIT: Lite mycket OT nu, vad tror ni vilka gå vidare?
du är påg till du blir 18, då är du en kille och vid 21 års ålder blir du en man. Men alla klarar inte den ranken utan förblir en påg elr kille för alltid.
#12, Hahaha "bra-att-veta-info". Hoppas jag kommer över gränsen och blir man. Känns ju jobbigt och bli kallad påg av han som skapat systemet när man är 37.
Dåligt med tips om vilka som går vidare.
Här är iallafall mina ideer.
Heat 1
Max Hugo och Commander Crowe
Heat 2
T.X.Zoogood och Megaman Neo
Heat 3
Benny Palema och Staro Almab
Heat 4
Simb Chaplin och Glen Tilly
Heat 5
Loy Lavec och Bowling Inferno
Heat 6
Vala Boko och Versace Boko
Kommentarer någon?
#14, JA hur motiverar du Vala Boko och Versace Boko?
I avd 4 så tror jag att Alfons Brodde tar sig vidare.
Vala Boko verkar vara en stenhård märr som förmodligen går vidare även om Jorma måste köra fram i dödens.
Versace Boko är en klart underskattad häst som jag blev ruggigt imponerad av när han vann från dödens i näst senate starten på Eskilstuna på 14.1 verkar dessutom vara bra från start.
Inte alltid som dom bästa hästarna går vidare utan utgångsläget spelar stor roll.

mina första tankar kring loppen är:
Heat 1:
Global Investment, Max Hugo, Gandalf Pil och CC så klart.
har alltid gillat Gandalf Pil. CC borde väl bara vinna detta lopp. hur det än blir kört.
Heat 2:
T.X Zoogood och Megaman Neo
svårt att att se någon annan i detta gäng som skall unna vinna. Megaman N spetsar väl rätt så enkelt och sedan borde loppet vara över.det andra får kampas om 2:a platsen i finalen.
Heat 3:
endast Benny Palema som bör vinna detta plättlätt. motswtåndet i detta heat var inte så skrämande.
Heat 4:
Simb Chaplin deffilerar in i mål. sedan blir det ett getingbo om 2:a platsen. där tar jag inte ställning.
Heat 5:
Loy Lavec, Alfons Brodde och **Bowling Inferno.
**rankar Loy som bäst i detta fält med tanke på kusk, läge och form. sedan är Alfons en finfin häst som varit grym på slutet då han plokat ner duktiga antagonister.
Heat 6:
här har framspåret några riktig vassa hästar i Varsace Boko, Archipilago, Beanie M.M och Vala Boko .
där favoriten dragit sämt startspår. men ven skall kunna stoppa Vala som varit grym på senaste tiden.
#16, Okej. Jo jag tror en del på Vala med. Men nu är det hingstar, men Timo har ju form på stallet så hon kanske rent av krossar dem? Men Archi i spets och Vala i dödens då är nog loppet låst!
Commander Crowe bara vinner ju!
Global investment BARA vinner ju!
Versace boko har jag väntat länge på, tid att hämta ut sina pengar som man investerat på hästen!
time de lux och verdi sund kan vara roliga bud också.
#19, "Global investment BARA vinner ju!" Helt otroligt hur du kan säga så alltså av det man sett av Commander Crowe som aldrig vart trött imål ska ju han jogga ifrån dessa.
#20, "Commander crowe bara vinner ju!" Helt otroligt hur du kan säga så alltså av det man sett av Global investment som aldrig vart trött imål ska ju han jogga ifrån dessa.
eller liknande? skillnaden är väl att Global investment har besegrat bättre hästar och har ett mycket bättre läge nu.
kanske borde nämna Max hugo som imponerat mycket på mig, får troligen ett väldigt fint lopp, det lär bli tempo och jag blir inte det minsta förvånad om han spurtar till seger när de 2 giganterna kör sönder varandra.

måste säga detsamma gällande Gandal Pil som har en rykande avslutning. han gör inte mkt av jobbet själv med från det läga han nu sitter i så kommer han kunna få ett bra utgångsläge.
som nästsenast på Halmsta´ då han kom från positionen längst bak och var inte sååå långt ifrån vare sig Max Hugo eller Elton Silvio i mål. iaf en storfidus som kan knipa en andra plats om det vill sig riktigt väl.

19¤
Det jag sett av Verdi Sund på slutet är inget att skriva hem om. Kollade upp den inför starten PÅ E tuna mot Regisseur och de loppet jag var på plats och loppet sist….
Har de smygmatchat han mot detta lopp eller ?
För kapaciteten finns juh men ej visat på slutet, vem vet …
Mvh Fredda
Alltså många nämner Max hugo... Kanonbra senats men det skiljer ju en klass spå den och Global ex.
varför skulle detskilja klass rickard? Max hugo har trots allt besegrat mycket bättre hästar än de commander crowe varit ute mot och nu har han ett mycket bättre läge. Han är nog inte direkt sämre än global investment om han får rätt sorts lopp.
svårt att veta då detta är hästar som fortfarande utvecklas och inte har visat hur mycket dem kan än.
#26, Varför? Därför att det gör det. Maxen har ca 400 000 på sig? Global har ca 700 000?

har Markku Nieminen tappat förtroendet på Jorma eftersom denna inte får köra Simb Chaplin någe mera??
hästen galopperade ju bort det största loppen i början på året/säsongen.
#28 Endast spåret kan fälla SIMB CHAPLIN har galopperat två gånger med fram spår ( har spelat på unibet att han vinner derbyt ) lite nervös
#28, Precis. Sen startades den ju i finland och då brukar ju Markku köra men nu så borde ju Jorma kört om det vart normalt så det är nog en liten irritation där.
ska lira 100 på att commander crow vinner derbyt 4x på unibet
Om det blir favoritparad vilket det troligtvis blir så kan V65:an ge ca 20:-. Och om någon bränner så kanske 100:-…
"F….LER….KU…..P…ON…G"
Va? Sa någon flerkupong? :)
På tal om detta så var jag nyss på ICA. Och kollar som allti väggtidningarna..
Ena väggtidningen gör ett system på 675 rader.
Den andra ett på 600 rader.
Inget utav systemen var flerkupong.
Pratar alltså om V65 tills ikväll.
Mycket knepigt tycker jag.
Eftersom det är så sjukt stora favoriter (Alla favoriter är minst 80%). Och chansen för att i alla fall 4 vinner av dessa är ju riktigt stor. Själv tror jag att 5 favoriter vinner sedan blir det väl någon 3:e handare ungefär.
Vad kommer V65 ge då? Cirka 100:-.
Chansen för att de ska gå PLUS är ju ganska liten. Visst det räcker med en 3%are så skjuter värdet i höjden men då gäller det att ha just den med.
Så jag förstår inte vart dem hittar spelvärdet.

slänger in en lite rad till ikväll.
bong 1:
- 1,12
- 3 Megaman Neo
- 1 Benny Palema
- 1,12
- 2,4,6,7
- 3,5,8
bong 2:
- 12 Commander Crowe
- 3 Megaman Neo
- 1 Benny Palema
- 1 Simb Chaplin
- 4 Loy Lavec
- 8 Vala Boko
x 5kr
Sådär Nijo vad FAN ska du skylla på nu? erkänner du inte att du hade så jäkla fel så är du inte frisk.
Sådär Nijo vad FAN ska du skylla på nu? erkänner du inte att du hade så jäkla fel så är du inte frisk.

Rikard hur gammal är du ???????????????????????????
9 ?
skippar det här
Inte mening med 10 poster iofs men.
tror han är 8 år…….
commander crowe var bra och vann rättvist sitt lopp, även om det såg ut som att max hugo skulle segerstrida på linjen ett tag. Global investment var sist i mål, antingen sjuk eller Goops förbannelse(kvalade inte in någon häst till derbyt).
Dagens mest imponerande prestation var annars SImb chaplin, fyfan sikket lopp han gör, frågan är bara med hur många längder han vinner derbyt från spår 2. Sade innan lottningen att får simb chaplin spår 2 eller 3 så lirar jag han i finalen.
dagens största applåder fick annars Bowling inferno som vann från dödens, om det var för prestationen eller att det var en favorit som förlorade vet jag inte, hehe.
Kul att Ludde lyckades kvala in någon också, även om hästen är chanslös i finalen…….
Just fan, StigH har inte någon häst med i år igen,,,,,vad har hänt? han brukar alltid ha med någon annars……..

jippi! 6 rätt och bara back med några kronor. -;)
annars så håller jag med förgående talare. Bowling Inferno plockade ner min Uffe (fcuk!) vilket var mkt bra prestation!
inga direkta överaskningar förutom Benny som verkligen stannade fram till mål. kanske blev lite för ensam över upploppet. -:O
blir en förbannat rolig final. roligare än på många år måste jag säga. Finne-hästarna bli nog verkligen något att se upp för och äntligen ställs CC på sin spets. får se vart han hamnar från ett 5:e spår.

#46 + 47, Hehe kolla #33.
Tar emot något fruktansvärt och säga att jag håller Simb Chaplin som favorit. Men jag hoppas hoppas hoppas att jag har fel. Blir för övrigt ett sjukt roligt lopp. Många som är offensiva och inte vill sitta låångt bak i kön. Johnny måste börja pressa tidigare, 1.5 varv från mål typ. Hoppas att han bara manglar sönder dem!
överhängande risk att commansder crowe blir nedspeedad till slut då…………nah, SImb Chaplin såg fullständigt lysande ut och han känns verkligen som förstatipset i finalen.
Men Rickard, angående väggtidningarna, vad ska dem göra? deras produkt går ut på att ge ut tips och system baserat X antal rader. Dem kan inte skita i att ge ut ett systemet eller bara köra en enkelrad för att det är enkel omgång,,,,deras syfte är trots allt att ge förslag och tips på bra spel. Tror ju knappast att dem spelade systemet själv.
#49, Man de kan väl göra ett system på 30 rader x20 då? Samma totalkostnad. Och visst lär dem spela systemen.

Richard varför skall travtjänster spela flerbongs system ?
Varlr finns det så många tjänster nuförtiden?
JAG har svaren på denna fråga MEN du skall få tänka till OCH svara nu ej så fort du ser detta svar UTAN tänk NU EFTER vilka 2 svar jag söker……..
Jag har haft själv spelbutik SÅ jag tror jag vet vad jag snackar om i denna fråga….
#51, Varför dem skall göra det? För att en sådan dag som igår hade det lönat sig oerhört mykcet mer om dem hade gjort det.
Så ärligt talat, så vet jag inte vilka svar du är ute efter.

Jag skall försöka ge dig min teori av det.
En tips tidning som tippar för vinna 20 sek . Kan ej skryta med det. Sätter de 60 tusen hörs det mera och bättre reklam. Så varför tippa efter 20 sek som ombuds tidning…..
Hade de kanske varit smarta vilket de kanske var . Har ej läst ett ombuds tips på länge. Men ded kan juh ha skrivit tänk på att V65 kan ge kaffe pengar ikväll och ni som är smarta spelar en flerkupong.
Det är min teori av det. Reklam säljer vettu *blink*
#53, Intressant visst kan det vara så! Det andra svaret?