Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 522 ggr
Bertil
0

V75-3 Bergsåker 25/8

Lopp 6. V5-5. V75-3. V3-1. Tvilling. Auto **2140:
**1 Nordgubben - Ohlsson U 01424 21,3a
2 Parrytroll - Johansson J-O 00535 25,3a
3 Trollfager - Kihlström Ö 0420d 21,8a
4 Fakse - Lindberg L 2031d 23,7
5 Rolex K. - Eriksson L I 12274 21,9a
6 Glöding - Svanstedt Å 40330 21,7a
7 Järvsömolle - Goop B 03404 22,0a
8 Faksen J:r - Adielsson E 0204d 22,8a
9 Järvsöfaks - Persson J-O 11111 17,9a
10 Hallsta Lotus - Frick J 10130 21,5a
11 Sundbo Kravall - Norberg J 02561 22,8a
12 Karlängs Elden - Eriksson U 142d2 22,9a

Rickard007
0

Spik. Men 98% rensar inte så bra. Bort med dessa lopp från V75.

ina-scot
0

Varför ska man straffas för att man är bäst , ställ han utom toton i stället ,2an räknas som vinnare

Rickard007
0

#2, Hehe jo sant!

demon_sid
0

Varför är J faxs loppen med tror ni =)
Locka folk till travbanan plus allt medialt som blir runt han varje ggn =)

Han är ju folkets häst….Lite fjantigt men men så är det .Skrattande

Men en annan sak är att se denna live om ni ej gjort det vilket kliv han har. Ser ut som ett varmblod in i sista svängen när man ser han framifrån in på upploppet iaf för ngra år sen ==)

Rickard007
0

#4, Klart man har sett faksen live. Och då loosade han. Hahha :)

electra
0

#4 Nån sorts skadeglädje?

#1 Dessutom e d 11 andra hästar med i loppet. Varför ska de hindras från att tävla om fina pengar och synas på v75 precis som varmbloden bara för att Faksen är med?

Nijo
0

för att det är vi spelare som står för prispengarna, mer eller mindre.  Därför borde faksen inte vara med på v75 sedan det handikappar utdelningen kraftigt och spelvärdet i omgången.

ina-scot
0

#7 vilket skitsnack en häst gör inte hela omgången

Nijo
0

1 lopp mindre att få pengar i,,,,, när det gäller ett spelkoncept som går ut på att få pengar i 7 lopp så är det skandal att det inte ska kunna ge utdelning i 1 av loppen.

1 lopp gör mycket, kan vara skillnaden mellan 10 000kr och 100 000kr i vinst om en 10% are vinner istället för faksen……..

står du fortfarande för din åsikt ina-scot?

Nijo
0

Eller så är det bara till att kolla alla v75 omgångarna som faksen varit med i och se vad 7 rätt ha gett,,,,Oftast är det jackpot på 5 rätt,,,,,,,värdelöst för storspelare att lira system för en 10 000-100 000kr med faksen.

amandahandersson
0

Järvsöfaks vinner!

Och visst, jag är ganska säker på det… Men ni, kom ihåg att trav är trav! Han har åkt på spö tre gånger i år, han är 13 år och kan inte vara lika bra alla starter, vilket alla vet (och även accepterat).
Det är inga dåliga kallblod han möter. Visst, han möter välla typ samma gäng hela tiden, men ingen av de pållarna är dålig! 

Nej nej, NJUT av de lopp Järvsöfaks är med i! Även fast han fortfarande är bra, så får vi inte glömma att han är 13 år och kommer sagan kommer inte hålla på allt för länge! Så passa på! :)

brutalaccent
0

harkel* Faksen och Going i samma omgång borde ju som sagt öra att utdelningen blir låg. -;)

amandahandersson
0

#12, personligen tycker inte jag att Going är lika klar som Faksen. Sry.

brutalaccent
0

inget att be om ursäkt för. -:)

smaken är som baken - delad!!

Nijo
0

Faksen är kul att se på, men det är lika väl en isbjörn som alla andra kallblod.

Ska man ge beröm till faksen för att han fortfarande vinner eller kritik till alla andra för att dem inte kan bjuda motstånd? SÅ länge som moe odin inte startar så lär faksen inte förlora, så enkelt är det, inte ens mot moe odin förlorar han igen tror jag.

Faktum kvarstår att det är fruktansvärt uselt av ATG att ha med detta loppet på v75, ett jävla hån mot oss travspelare som vill vinna pengar. VISST visa loppet och gör alla tomtar nöjda, men utanför spelet då! Dem som vill kan ju lira 10kr plats, för att det är väl just dem spelare som vill ha faksen på v75 också.

amandahandersson
0

#15, Visst är spelare viktigt för travet, men tyvärr "Nijo". Trav ÄR mer än spel.

Isbjörn och isbjörn.. Han travar tamejsjutton under 1.20 - en jäkla snabb isbjörn!

Rickard007
0

#16, Jo men det finns ingen anledning till att ha loppet inom rikstoton, han lockar ju publik om han går som lopp 2 också.

ina-scot
0

#9 klart jag står fast vi min åsikt spelar inte så stor roll om det är en 90% eller 80% vinner måste ju inte vara 10% som vinner ersättningsloppet

men det är väl skönt med en stenklar i bland , eller ska alla 90% tass bort från V75 an ???

eller kör loppet men vinner järvsöfaks så räknas 2an som vinnare

Rickard007
0

#18, " eller kör loppet men vinner järvsöfaks så räknas 2an som vinnare "

Hehe helgardering då ;-)

Nijo
0

Ina-scot,,,,,hur många 90% har dte varit på v75 om du inte räknar med faksen? jag kan då inte minnas någon under alla år jag spelat. Möjligen commander crowe som var spelad ganska hårt, men inte ens han var 90%. Faksen är sedan streckad på 94-98% och det är extremt mycket.

Hu rmånga 80% are finns dte på v75? i stort sätt aldrig nästan,,,mac brukar ligga på 70-75% i streck och det r fortfarande hästar som kan förlora,,,det kan inte faksen mot det aktuella motståndet. Om han ska starta på v75 så låt han ha tillägg så det kan vara värt att gardera.

Amandah,,,,är trav verkligen mer än spel? seriöst? det tror jag fan inte på! Vad är problemet med att ha Faksen utanför v75? hur många tror ni vill starta sin hästar och resa långt om det inte finns prispengar som vi spelare sponsrar med????

Faksen är en fin häst som jag inte har något emot att kolla på, men det är ett jävla skämt att han ska starta på v75.

ina-scot
0

#20 varför bara v75 ta v64 eller v65, alla som är streckade på 90% vinner inte , DU väldigt dålig på att läsa strecklistan nästan VARJE vecka är minst en minst streckad på 80% på v75. SJÄLV KLART SKA MAN VISSA  DET BÄSTA MAN HAR

amandahandersson
0

#20, haha, som alltid babblar om att du har släkt som är amatörtränare.. Fråga dom om travet är mer än spel. Fråga mig om travet är mer än spel!
Jag ÄLSKAR trav, tycker det är livet och kommer satsa på trav. Jag kan inte ett skit om spel, och bryr mig inte så mycket heller. Kommer mest troligen aldrig spela på en häst.

Nijo
0

amandah, jag har aldrig nämnt att jag har släkt som är amatörtränare nu,,, men jag är född och uppväxt med trav och jag älskar verkligen sporten. Men utan spelarna så hade den varit MYCKET sämre,,,,,sämre anläggningar, mindre publik och framförallt mycket sämre prispengar med resultat av att man inte kunnat ha någon fungerande travrörelse.

SÅ du har nog mycket att tacka för travspelarna,,, jag gör det i alla fall. Kanske även därför som alla tränare/kuskar mer eller mindre är skyldiga att ställa upp med intervjuer och information.

Ina-scot,,,, kan tänka mig att du bara läser strecklistan på fredagarna till v75? för att när det väl blir lördag så är det i stort sätt aldrig en häst om är streckad på 90%(förutom faksen). På 80% finns det ibland, men inte särskilt ofta och skillnaden mellan 80% och 98% som faksen, är 18% vilket kan innebära en skillnad på 100 000kr minst.

V65 och V64 är jag medveten om, men det är mer ojämna lopp och kanske även orsaken till varför inga storspelare lägger sina pengar på dem spelen.  Vad jag vet är det väldigt få som lirar V64, kanske därför det är en mycket sämre omsättning också????vild gissning………..

Rickard007
0

Duppelpost. Eller ehetr det dubbelpost.

Rickard007
0

Nah Nijo du säger att en häst nästan aldrig är streckad på 80%. Det är fel. Händer i stort sett varje vecka. På V75 alltså.

ina-scot
0

# 25 ja nästan varje vecka i lördags så var ARTISTIC ÅS 81%

Rickard007
0

#26, Precis. Och denna vecka blir Going 80%?

amandahandersson
0

#23, "Amandah,,,,är trav verkligen mer än spel? seriöst? det tror jag fan inte på!"

Så skrev du. Då skrev jag - JA, TRAVET ÄR MER ÄN SPEL!

Och utan travtränare och hästar skulle ju ni spelare in ha nått att spela på? Så jag tror att sporten hade haft ännu svårare att gå runt utan tränare, hästar och kuskar!

Travet skulle ha varit en sport, även om det inte spelades på det. Kanske inte lika stor, prispengarna skulle inte varit lika höga - det skulle väll knappt varit någonting alls, men det skulle ändå ha varit en sport som så många älskar och lever för. Tex. jag. Och nej, det kanske inte skulle funnits flera stora travtränare som Goop, Kolgjini, Johansson, Svanstedt.. Men det skulle iaf funnits ett mycket glatt gäng amatörer!

Rickard007
0

#28, "men det skulle ändå ha varit en sport som så många älskar och lever för" Utan spelet skulle det absolut inte vart så. nga prispengar ingenting. Du får verkligen ingen återbäring alls för bra arbete med en häst isåfall. Skulle många älskat det?

Nijo
0

det mest idiotiska resonemanget jag har sett på TiF under den tiden jag varit medlem. Hur tänker du amandah?

"Och utan travtränare och hästar skulle ju ni spelare in ha nått att spela på?"

använder du verkligen huvudet när du skriver? förstår du inte hur idiotiskt det resonemanget är??? och tänk efter nu tösen!

Och jag hoppas och tror nog att alla förstod att mitt uttalande inte var seriöst? tycker det var en idiotisk kommentar av dig amandha från början och därför sade jag mot, Men självklart är travet mer än spel och jag tror nog att de flesta förstod det.

amandahandersson
0

#30, det är nog snarare du som borde tänka efter vad du skriver… Saker och ting är lätt att tolka fel! Hur tänker du?

#29, jag tjänar än så länge inte ett skit på trav, jag fullkomligt ruinerar mina föräldrar. Men JA, jag älskar det. Och sen att mina föräldrar och min mormor och morfar faktiskt är villiga att betala mina älskade hästar + fortsatt satsning kan jag bara tacka så enormt mycket för!

Nijo
0

men väx upp!

fattar du verkligen inte problemet? du lever på dina föräldras pengar och kan på grund av det hålla på med sporten. Tror nog inte det är lika kul när du lägger ner flera timmar varje dag, samtidigt som du jobbar vid sidan om för att ha råd att hålla på med det eftersom det kostar en förmögenhet.

Det är inget liv, en jävla massa personer som fullständigt kört slut på sig på grund av travet.

Men när du växer upp och förstår hur det fungerar ekonomiskt så hoppas jag verkligen att du förstår problematiken i det hela Amandah.

Det är en underbar sport, men jag skulle aldrig i min vildaste fantasi vilja hålla på med trav igen och/eller vara amatörtränare.

Flywithme
0

För en gång skull håller jag faktiskt med Nijo!!!Skrattande

amandahandersson
0

#32, tyvärr skrämmer dina ord inte mig minsta lilla. Jag kan nog överleva som amatörtränare, ska du se. Och min dröm/mål är att en dag bli proffs. Jag känner flera amatörtränare, och jag tror inte dom skulle sluta med trav.

amandahandersson
0

För övigt, sluta med dina uttryck "väx upp" osv.. Vilken av oss är mest vuxen?
Jag, som är 15 bast, en knepig fjortis som har flera år kvar att lära mig hur man ska göra, vad man ska göra, och jag lever för tre som gudomliga ponnyer. Men ändå, uttrycks om "väx upp", "mooooget", "men mogna", osv. är det värsta jag vet. Folk som använder sånna uttryck, är oftast de som behöver växa upp och mogna själv.

Och förresten, hur gammal är du själv???

Rickard007
0

#35, Han är 22. Och har alltså 7 års mer erfarenhet än dig.

amandahandersson
0

#36, och därmed omognare för sin ålder med.

Nijo
0

möjligt jag är omogen, men jag har fortfarande mer erfarenhet av trav och allt som hör till.

tro det eller ej tös, men jag vet vad jag pratar om. Det är en gigantisk skillnad på att kunna hålla på med travet pga ens föräldrar sponsrar en och sedan kunna betal för dte själv. Att gå plus på din tränarrörelse är fruktansvärt svårt och väldigt få som klarar av, klarar du sedan att jobba 10 timmar om dagen och sedan hålla på med hästarna vid sidan om så lycka till.

9 av 10 proffstränare du ser har kommit ditt dem är på grund av kontakter och föräldrar som varit stortränare innan dem, det är en jäkligt svår bransch att ta sig in i.

amandahandersson
0

#38, jo det där sista förstår jag, det har jag märkt redan nu av ponnytravet.

Men tanken är ju som inte att jag ska jobba på sidan av. Jag tänker söka Wången Travgymnasium, och sen jobba som lärling hos nån.

Hannna
0

#38 Kari flyttade till Sverige 1985, kände inte en kotte och knappt hållt på med hästar, med sin gymnasieutbildning hade han inte mycket att komma med. :P

Nijo
0

som sagt 9 av 10 tränare Hanna,,,,,,Men Karis fall är ju lite annorlunda sedan han startade som hästhandlare och sedan valde att börja träna de hästar som blev över istället,,,,,,,

Har jag rätt Hanna???? din far hade trots allt pengar och materaial för att kunna bli travtränare, sedan att det visade sig att han var/är en mycket skicklig tränare är en annan sak. Finns många skickliga tränare som inte får chansen att visa det på grund av brist på pengar och tillräckligt bra hästar för att kunna göra något av det.

ZenoX
0

Är det ens lönt att diskutera detta lopp ? hahaha

Hannna
0

#41 Javisst. Nja, pengar vet jag inte om han hade så mycket utav. Han hade inte myket när han flyttade till Sverige, hade som jobb att sy läderväskor i Finland innan han flyttade, och alla pengar gick till köpandet av gården. Han började jobba lite hos Halmstadtränare i trakten, sista arbetsplatsen var hos Anders Lindqvist tror jag, och meningen var att han skulle bedriva egen uppfödning efter det. Men så blev det inte:P

Rickard007
0

#42, Om du hade läst tråden hade du sett att de knappast diksuterade just detta lopp.