Trav iFokus

Trav

Etikettbolagsspel
Läst 463 ggr
hafor
0

Kamelerna på Romme 15/4

Jag har inte systemet klart ännu, målet är att delge systemet senast 13.00.

1 spik är i alla fall helt klar för mig

V75-7: 3 Rite On Dirt
(ja, jag vet att Thomas fallit för 4 Scarly - sorry ;-)

Bertil
0

Spika på du, själv har jag fallit för Victory Tilly.

mvh
Bertil

hafor
0

Pga att sajten är så seg så har jag skickat raden i privat mail till alla kameler istället. Lägger in raden senare i förhoppning att det går bättre då. Måste iväg nu för andra uppgifter!

Bertil
0

Tar mig friheten att lägga in hafors fina system eftersom hafor själv är ute i andra ärende. Förhoppningsvis ej ogjorda sådana :-))

V75-1: 1-2-3-4-6-8-9-11-12
V75-2: 1-2-3-4-5-6-7-9-10
V75-3: 1-2-3
V75-4: 2
V75-5: 3-4-6
V75-6: 2-4-9
V75-7: 3  
Reducerat system med 1-3 utgångshästar (fet text) ger totalt 1035 rader.  

Jag backade ju på att spika Hercules Laser till förmån för Davidov och Nyby Bengan. Och därför släppte jag Troll Jokeren med Trönöfaks som bästa 2:a spik.  

Vi får hoppas att det var rätt beslut :-)  

mvh
hafor

hafor
0

Tyvärr så visade det sig att jag gav efter för lätt från mina ursprungliga tankar. Jag hade en spikrad med 7 rätt innan jag började vackla och vela eftersom den inte stämde med alla andras ideer. Det blev till slut 5 rätt på spikraden och 7 rätt på V75 mästaren, men tyvärr så "vågade" jag inte spika Hot Shot Knick eller Hercules Laser på kamelernas system utan gjorde en tveksam "kompromiss" och spikade Trönöfaks, vilket visade sig vara helt fel.

Det verkar förgjort att få till ett system för kamelerna. Jag kände trycket och vek inför det. Vet inte hur man ska göra för att få till det
:-(

Får istället glädja mig åt min egen V75:a där jag vågade köra efter min egen skalle, dvs samma rad som V75-mästaren.

ThomasH
0

Bra hafor, men tyvärr ska man alltid stå på sig, det gör oftast jag. Att kompromissa leder oftast fel.

hafor
0

Ja det är ju lätt att säga efteråt, men eftersom ingen annan hade spik på varken Herkules Laser eller Hot Shot Knick eller Rite On Dirt (dvs Thomas eller Bertil inom Kamelerna) som givit analys.

Därför blev det lite svårt att våga gör två av dessa till spikar. I synnerhet när de gick stick i stäv med spik på exempelvis Victory Tilly som du och Bertil hade.

Jag tror det är ett problem för vårt bolag generellt. Även Bertil råkade ut för detta förra året.

Jag tror vi måste tänka om hur vi gör med bolaget. Det blir för svårt att få in 7:an med utdelning värd namnet som vi gjort hittills tror jag. Så känner i alla fall jag.