V75-6 Romme 15/4-06
**V75-6. DD-1. Tvilling
**1640 A
1 Sea Striker - Uhrberg T 20516 13,8a
2 Davidov - Eriksson S 11021 12,6a
3 Robis Ingo - Adielsson E 02133 13,6a
4 Hercules Laser - Redén D 01015 12,4a
5 Star Running - Kontio J 33423 13,1a
6 Mike Daro - Svanstedt Å 141d0 13,7a
7 Taylor Made - Kihlström Ö 14225 12,6a
8 Cat's Victory - Jepson C J 64312 14,5a
9 Nyby Bengan - Lindmark M 0kk14 13,2a
10 Luckytobeborn - Goop O 11412 13,7a
11 Navarro - Lennartsson P 04401 13,5a
12 Sheriff Hornline - Eklöf B 3426d 13,4a
Hercules Laser kan väl knappast missa spets, eller kanske Sea Striker tar emot?
Amor vincit omnia

Jag håller med Veronica. HL borde sitta i spets ganska säkert och då brukar det bli runt om.
Robis Ingo är bäst när han få vara med där framme direkt, så Hercules Laser kommer inte att få en lung stund i spets.

Ja du Thomas, senast Hercules Laser och Robis Ingo möttes 15/3 på Solvalla så krossade ju HL alla från spets. Då hade han 6:e spår. Jag ser inte hur någon ska kunna ta spets från HL och då gör han sitt eget lopp oavsett motståndare i dödens. Jag tror inte att Daniel Rydén behöver hålla igen honom lika hårt som senaste starten då han pullade bort allt i ryggar. Nu blir det järnet hela vägen och då bara vinner Hercules Laser helt enkelt!
Men jag är glad om fler tror att någon annan ska vinna för då får jag bättre utdelning ;-)
Ska ni "garnera" så ska ni inte glömma 2.Davidov
mvh
Bertil

Jag är glad över att man gör Herkules Laser till favorit
en rusare som inte kan vinna på annat sätt. Dessa brukar agera mycket ojämnt och jag tror att han kommer att önska att upploppet inte vore så långt.
Sitter och funderar på om det inte kan stå mellan Star Running och Mike Daro som båda kan gå några extra steg ute i spåren men ffa kan gå mycket fort till slut. 

Sea Striker ska ut i bronsfinal nästa helg

Hmmm………. normalt ska man alltid hålla sig till sin första idé och min första idé har hela veckan varit att spika Hercules Laser. Nu börjar jag dock vekna och tror att Bertils varning för Davidov (redan andrahandsfavorit på V75 med 40%) är befogat i högsta grad. Och Sören Eriksson hävdar att han slår HL även från dödens.
Nu ska man inte ta för stort allvar på sådant snack, men Davidov har tidigare visat att han duger i klassen och står ju faktiskt bäst inne pengamässigt.
Dessutom ska man ju ta med det faktum att HL faktiskt gjort alla sina senaste starter på Valla. Även om resan till Romme är kort så ska man inte nonchalera sådana förändringar.
Jag backar på mitt spikbud och plockar med 2 Davidov också. För säkerhets skull garnerar jag med en extra rysare i 9 Nyby Bengan som har fin rygg att gå på.
Jag funderar också några fler alternativ och körs det om livet där framme så kan 9.Nyby Bengan gynnas. Funderar vidare…..
mvh
Bertil

Om ni garderar detta lopp tycker jag ni ska passa nr 5 Star Running som Lise-Lotte nämnde. Tror mycket på denna häst..
Håller med om att Davidov ska med på lappen tidigt. Lär gärna intervjun med Sören Eriksson "Trönöfaks het i kallblodsloppet". Där säger Sören till Kanal 75:
- Uffe (tränaren Ulf Eriksson) säger att hästen känns jättefin i jobben efter sin senaste start. Jag tror att hästen börjar närma sig toppformen och vi har siktat på här loppet en längre tid.

Hercules Laser får man väl lov att ge en eloge denna gången. Såg riktigt samlad ut och övriga hade inte en chans.
Star Running packade ihop totalt och de lär väl kolla upp honom men hade oavsett inte haft en chans tror jag i lördags när nu HL skötte sig exemplariskt.

Hercules Laser var så bra som jag spekulerade i från början. Men jag blev lite osäker när Davidov hade så bra läge. Han har ju trots allt plockat ner HL från dödens i tidigare lopp.
Sk-t samma. HL var i alla fall överlägsen detta gänget för dagen och Daniel Redén behålelr sin otroliga vinststatistik!