Olympiatravet lottat
och med den glada och besvikna miner kan jag tro. (hämtat från Travnet)
1. Dumle Loss - Joakim Wallin
2. Kito du Vivier - Jos Verbeeck
3. Lassiter - Conrad Lugauer
4. Super Light - Jörgen Westholm
5. Thai Tanic - Björn Goop
6. Improve Ås - Erik Adielsson
7. Hot Tub - Åke Svanstedt
8. General du Lupin - Örjan Kihlström
9. Order By Fax - Per Lennartsson
10. Born At Last - Lutfi Kolgjini
Dumle Loss har väl inte en chans att hålla spets utan den står väl mellan Super Light eller Thai Tanic där den sistnämnda väl kommer att släppa? Tror inte att någon av dessa har en chans oavsett.
Hot Tub är ju också riktigt startsnabb och kan hamna riktigt bra till med ryggen på General Du Lupin som väl måste framåt från det spåret. Backar GDL så är chanserna borta och inte är de större från dödens men man är i alla fall med därframme för en peng.
Lennartsson är mycket nöjd med spåret för Order By Fax och visst är det kanonläge för speeden men då gäller det att Tuben inte når dödens och blir avlöst för då kan det bli långt fram för Order By Fax.
Lassiter är ju också väldigt startsnabb men använder väl speeden i dessa sammahang men kan få ett skapligt läge eller om de satsar på innerspår men det kan bli ytterligare en bit bak för OBF om de väljer att försöka hålla sig kvar i andra.
Improve Ås har jag svårt att placera i loppet och även i detta sammanhanget.
Allra bästa läget har väl Kito Du Vivier fått om han inte är för sen ut och han är som bäst när han får smyga med fram till upploppet då det brukar bita mycket bra. Stark sak som garanterat håller farten men frågetecknet är ju avsaknaden av lopp. Vad jag förstår så var sista loppet han gick i februari.
Vem tror jag mest på - håll i er men Hot Tub tycker jag fått ett bra läge och med en liten paus se upp!

Kommer man att köra med vinklad vinge här tro - det måste man väl i och med att det är permanentat på V75?

Thai Tanic´s galopp nu senast undrar hur man tänker efter den man kanske inte laddar för fullt? Och kommer Improve Ås att laddas?
Nej nu får det bli trädgården istället - får köra loppet medans jag klipper äppelträden 

Nu är jag här igen
- länk till Aftonbladet och lite kommentarer http://www.aftonbladet.se/vss/spel/story/0,2789,810390,00.html

Jägersro, Åby och Halmstad (?) har väl alla vinklad vinge numera i V75 i alla fall.
Så Hot Tub kan nog ta spets om han kör för det, men jag tror han är bättre i ryggar.
Räkna inte bort Born At Last helt heller!

Nej Tuben ska ha rygglopp precis som du säger och jag menade att Åke skulle ladda framåt med trolig dödens och bli avlöst där av Generalen - mitt önskescenarie
.
Kommer Westholm till spets så lär inte han släppa.