V75-3 Romme 15/4-06
**V75-3. V3-1. Tvilling.
**1640 A
1 Bellman Töll - Ohlsson U 14111 10,1a
2 Victory Tilly - Adielsson E 10141 08,9a
3 Hot Shot Knick - Uhrberg T 11121 11,3a
4 Kings Sugarboy* - Goop O 24013 11,7a
5 Maximilian O.C. - Kontio J 11d35 12,0a
6 Kickan Silvio - Kihlström Ö 15100 12,4a
Jippi, äntligen Bellman Töll på V75 igen! En av mina favvo hästar.
Rusning från start? 1,2,3 är ju snabba….vem tar spets? Maximilian O.C. smyger med och speedar ner dem tillslut?
Amor vincit omnia
Jag tror ingen tar spets från Victory Tilly, även om han inte längre är världens bästa häst så har elvaåringen kvar sin enorma starsnabbhet. Och från spets kan man fortfarande inte räkna bort Stig H Johanssons ögonsten.
Ulf Ohlsson menar att det krävs två streck i loppet, det ena givetvis på hans styrning i loppet - Bellman Töll, sedan vill han inte avslöja vilket det andra strecket är. Jag är dock inne på att spika Victory Tilly, han såg ju fullkomligt lysande ut i sin årsdebut. Läs gärna artikeln " Ulf Ohlsson: Det krävs två streck i V75-3"

Nej, Thomas jag tror det krävs 3 streck! Om Ulf Ohlsson tänker sig att överhuvud taget kunna vinna så måste han köra för ledning och den kan han hålla. Men det innebär mycket krut från början för både BT och VT. Då träder nummer 3 in i handlingen och avgör, Hot Shot Knick. Jag tror han är jokern här som har stor chans att avgöra! Han vann ju i alla fall från dödens på 11,7 med krafter kvar! Jag vill tom sträcka mig så långt att det står mellan VT och HSK.
Om Ulf Ohlsson däremot lägger sig på rygg direkt och släpper till Erik, då kan hända att du får rätt Thomas.
Det blir i alla fall ingen spik här för kamelerna kan jag redan nu avslöja!
Klokt att inte spika. Tre eller alla sex är mitt spontana förslag.
mvh
Bertil
Visst, men Victory Tilly glänste verkligen i sin årsdebut och han säljer sig sällan från spets. Men, jag håller med om att Hot Shot Knick kan få loppet, om nu dödens är ett bra lopp för honom. VT vinner.

Lite prestigelopp detta tror jag. Victory Tilly kan behöva ett lopp till (mkt pga av hans ålder) och upploppet är som sagt långt. Bellman Töll behöver kanske ett lopp till och spets njaaa VT är ju normalt snabbast men å andra sidan är ju Ulf mer van vid att ladda Bellman än vad Erik är att ladda Victory så helt säker är jag inte.
Hot Shot Knick har varit ute och skaffat sig många lopp innanför västen och Kari vill vinna detta loppet utan tvekan med tanke på Elitloppstankarna så här är det bevisföring lopp nr 1 som gäller
. Gynnas av dessa tre kombatanters "iver" är Maximillian OC som kan speeda ned dem till slut, som Veronica säger.
Jag tar med alla fyra.

Victory T var bra men behövde loppet som jag trodde men det var härligt att se att han försökte kontra trots allt. Hot Shot K var urläcker från dödens.

Et tillägg med anledning av att gå i dödens att man ofta hissar den som vinner därifrån. Visst hästen får gå lite längre, nu minns jag inte hur många meter det blir men i alla fall längre.
Men psykologiskt så är det urjobbigt även för hästen i spets av att ha någon som trycker från utsidan och tänker man mentalt själv så frågan är om jag som människa inte skulle känna ett övertag mer från dödens än i spets?

Nu är jag övertygad. Korpen kommer att se till att Hot Shot Knick får chansen i Elitloppet. Vilken löpskalle! Han klarar att sätta klorna i vilken pålle som helst! Inte från orealistiska positioner och svåra lopp, men att plocka ner Victory Tilly från dödens när han verkar vara i fin form med ett behagligt lopp. Då är det en prestation utöver det vanliga!
Däremot kan vi glömma Bellman Töll till elitloppet. Han är långt ifrån form att komma med.

Njaa så många galopper var det väl inte med tanke på att de brukar skutta och ställa sig snabbt i kallblodsloppen