V75-2 Romme 15/4-06
**V75-2. Tvilling
**2140 V
1 Yankee Mic - Eriksson S 11511 18,7
2 Idholmens Kenzo - Adielsson E 114d3 16,1
3 Ted Sandyman - Kihlström Ö 13331 17,6
4 Leader Ås - Ohlsson U 13110 17,2
5 High Score D. - Aarum D 31112 16,9
6 Big Sir Price - Kontio J 11d2d 17,1
7 Eges Officer - Goop O 01112 16,3
8 Csardasfurstinnan - Laursen J 13462 17,2
9 Bouquet Lady - Eriksson H 1d110 18,4
10 Speedy Gold - Lindberg L 12411 16,7
11 Louise Lucky Sea - Östman J 14132 17,7
12 Pickering - Erixon L 03151 17,3

Klass III bjuder numera ofta på favoriter som "bara ska vinna". Men det är mycket ofta som dessa antingen är enbart överskattade eller att man helt kopplat bort analyserandet och glömt orutin, tidigare motstånd etc.
Denna omgång så ståtar ju 7 Eges Officer som storfavorit och en möjlig ledning - runt om. Motbud finns. 4 Leader Ås har ju visat bra resultat hemma på Bergsåker, men senast på Hagmyrens lervälling blev det jättegunga och förstörd dag. Nu tror jag att väldigt många hästars insatser på just Hagmyren 1/4 kan man bortse ifrån. Flera trampade ner sig i gropar och andra ojämnheter etc. LÅ är dock stor och lite klumpig så spår 4 är väl knappast idealiskt, men ska definitivt med på kupongen. Kapacitet för seger finns helt klart. 2 Idholmens Kenzo har lyckats hålla sig kvar i Klass III trots ett par starter som favorit på V75. Kanske kommer segern nu, 3:e gången gillt ;-) 1 Yankee Mic räknar tränaren med att Sören Eriksson ska hålla spets med och ser sig själv som klar segerkandidat. Men spets har vi ju redan konstaterat att Eges Officer vill ha och det vill även 3 Ted Sandyman ha. Räkna med att det blir körning från start. 6 Big Sir Price trivs även han att vara med där framme direkt eftersom han är stänkrädd. 10 Speedy Gold med Lars Lindberg kan säkert gynnas av startrusning från sitt 10:e spår.
Som sagt Klass III kräver även denna gång många kryss tror jag.

Jag håller med dig om att analyserandet verkar stanna av och strecksson gör som "alla andra".
Jag stannar nog för streck på Yankee Mic i spets och även om de mot förmodan släpper så brukar det bli luckor i dessa lopp. Idholmens Kenzo absolut om du säger Hafor. Eges Officer törs jag dock inte släppa även om jag tror det kan bli vingel trots allt. Och så slutligen lär Bouquet Lady ha mkt gott om upplopp att ta ned dem på.
Spara era streck! Det här vinner 7 Eges Officer - Goop O. Ibland är trav enkelt. ;)

Tänk på att hästen Eges O är väldigt orutinerad och Olle är väl ingen klippa att singla numer?
Jag tror återigen på Leader Ås som inte fick chansen på leråkern som Hagmyren presenterade senast.
- Kom inte alls överens med banan på Hagmyren och den starten är bara att glömma. Han har känts fin i jobben både före och efter den starten så formen tror jag är riktigt bra för dagen. Tyvärr så har vi fått ett fjärdespår här och det är inte alls bra då han är stor och lite besvärlig att vända snävt med. Vi kommer säkert att tappa en del från start och med tanke på att motståndet ser tufft ut så blir det svårt att runda samtliga. Jag har dock en riktigt kapabel häst och garderar man loppet så tycker jag att min ska med på bongen. Det blir barfota fram den här gången, inga andra ändringar, skriver Svante Båth på sin hemsida (http://www.stallsvantebath.com/)
Vi ska inte glömma Big Sir Pricer som var duktig tvåa bakom Zerus Windy näst senast och galopperade med segern klar senast. Han är som hafor skriver stänkrädd, men en tuffing så han kommer att gå i dödens om det inte blir spets.

Täby galopp tro?

Man skulle kunna tror det LL, men i Klass III får ma räkna med galopper en mass ibland ;-)
Jag tycker dock att vinnaren Yankee Mic var ganska imponerande. Om nu Eges Officer skulle vara så bra som det sagts så borde ju YM inte kunnat speeda ner honom även om han fick vinnarhålet drygt halva lopept.

Nog var det en massa allt