Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 278 ggr
ThomasH
0

V75-1 Jägersro 1/9-07

**

V75-1. Tvilling.
2140:

**

1 Tip Tip Tap - Jansson T 26112 16,1
2 Lanxess Palema - Söderkvist S 01000 16,3
3 Dream Leader - Svensson C 32631 15,7
4 Call Me Manana - Persson H K 51110 15,5
5 Ules Wilma - Henriksson J 16453 15,2
6 Nelle Viking - Takter J 15111 15,1
7 Superior Dust - Kihlström Ö 01121 16,8
8 King Forever - Untersteiner P 03213 15,2
9 Torquay - Sjöberg P 43131 15,1
10 Toulouse - Lugauer C 10140 15,8
11 Duper S.G. - Goop B 32015 15,3
12 Smasher Girl - Forsgren L 63131 16,0

Rickard007
0

Det är i dessa lägen det är bra med forum. Hjälp hjälp hjälp!

Nijo
0

12 jämna hästar, kommer ha med alla på systemet, känns precis som alla har vinstchans och den med bäst dagsform/tur vinner.

annars är väl 3,6,7 tidigast bud pga bra hästar med bra lägen.

mycket öppet annars, får nog ta hjälp av värmningarna innan jag bestämmer vems om rankas upp,,,hjälpte ju senast nästan då Bus memphis gjorde en super värmning och var nära seger.

Ifs så var Diplom brodde också fin och han var usel i loppet,hehe.

Nijo
0

12 jämna hästar, kommer ha med alla på systemet, känns precis som alla har vinstchans och den med bäst dagsform/tur vinner.

annars är väl 3,6,7 tidigast bud pga bra hästar med bra lägen.

mycket öppet annars, får nog ta hjälp av värmningarna innan jag bestämmer vems om rankas upp,,,hjälpte ju senast nästan då Bus memphis gjorde en super värmning och var nära seger.

Ifs så var Diplom brodde också fin och han var usel i loppet,hehe.

brutalaccent
0

håller med föregående talare om hästarna 6 Nelle Viking och 7 Superior Dust, där sistmämnda var riktigt bra sist på "valla" i ett lärlingslopp. Johan gav henne ett perfekt lopp och hon avgjorde lätt in på upploppet. Örjan upp nu och från springspår kommer hon att hamna bra till. ledningen eller så dödens där hon kommer att bli avlöst(hoppas iaf) och då borde hon ha bra chans på seger. kanske en lite chansspik så här tidigt på veckan. är ju dock ny i klassen och varit ut mot lite sämre hästar tidigare. men formen på hästen och kusken går ju inte att ta miste på.

ZenoX
0

tror hårt på en häst som ja gillar starkt också Call me Manana som visar fin form…

Nijo
0

nu när jag tänker efter så är jag ens tveksam på om man ska ha med superior dust, var fruktansvärt usel för 2 starter sedan över 2140m efter att ha fått bestämma i 1.17-1.18 tempo och sedan stannade totalt till slut. Att hon ska klara 2140m denna gång mot bättre hästar har jag svårt att se.

nah, detta tippar jag 3,6 eller 10 Toulouse som är loppets bästa häst.

demon_sid
0

Nijo, tänk på att stons prestationer kan pendla om de hade brunst eller ej….Jag är ej någon stor fan av ston men men ….

Nijo
0

fortfarande aldrig vunnit över 2140m, och vad jag vet så hade superior dust ingen brunst, hon vara bara dålig och vek sig enligt stallet. Stor chans för liknande scenario och OM örjan tar spets så släpper han mycket troligen direkt.

Nijo
0

ver det inte mycket längesedan J.Takter vann på v75? kanske är tid nu med nelle viking?

bra häst med fin kapacitet(ord från takter själv), bra spår, bra kusk, bra stam(e. viking kronos) och formen borde vara ganska bra.

Sedan hur pass startsnabb hästen är i volt vet jag ikke, är snabb ut i auto då det blev spets från bricka 1 på jägersro, 2 starter sedan och vann sedan relativt enkelt på 13.8(kort distans).

Rickard007
0

Hoppas Takter bränner med Nelle Viking och är såpass revanschsugen så han tar seger i V75-2 istället :) Har garderat stooort i detta lopp. Systemet postas imorgon.