Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 270 ggr
ThomasH
0

V75-6 Jägersro 1/9-07

**

V75-6. DD-1. Tvilling.
2140:

**

1 Highlite Survivor - Jansson T 70011 15,6
2 Real Desire - Takter J 01420 13,9
3 Herr Faust* - Adielsson E 21071 14,3
4 Gift Kronos - Kolgjini L 01151 12,3a
5 Sembs Gregory - Goop B 31d01 16,5
6 Belafonte - Uhrberg T 61120 16,0
7 Furio Diamant* - Lugauer C 1d010 15,0
8 Rydens Wesper - Svensson C 15232 15,2
9 Vanilla Sky - Lövgren J 23316 14,3
10 Lass Formula - Sjöberg P 22160 15,2
11 Quito Gold - Forsgren L 32451 17,0
12 Prestige - Söderkvist S 06411 14,1

Rickard007
0

Allt var ju klart spik Gift Kronos!

Tills det flög framför ögonen - VOLT!
Galopprisk, tappstart och Ludde i vagnen kan det bli osäkrare. Vinner han ändå?

Prestige, Vanilla Sky, Herr Faust och Highlite Survivor är väl tidiga motbud.  Kanske Sembs Gregory med dock är volt + 2140m nog inte hans melodi.

Nijo
0

Gift kronos hade varit stenklar om auto, det garanterar jag då jag tror han är en blivande elithäst och siktas mot elitloppet nästa år.

Nu är det voltstart för första gången i sitt liv och därtill spår 4 som är knepigt. Jag blir nog förvånad om han går iväg felfritt, annars kommer han med stor sannolikhet tappa mycket mark.

Istället rankar jag upp Vanilla sky som fick ett fint preparé lopp senastdär lövgren bara åkte med till slut som siste häst. STår br ainne i loppet, bra form och kan nog blåsa förbi allt till slut.

Bakom räknas Herr faust och Belafonte som är 2 bra hästar. Highlite surviver står stenhårt inne på pengarna,,,svårt.

Rickard007
0

#2, Japp och nu blev det riktigt klurigt. Men om han är felfri och inte tappar allt för mycket ska han väl ses med bra segerchans ändå? Han lär ju inte tappa mer än att han är framför Vanilla Sky och hur skall Vanilla sky kunna slå Giften då?

Nijo
0

han kan nog tappa betydligt mer om han blir stillastående från start och sedan är det en häst som gjort sina bästa lopp i ledningen och över kort distans,,,,,lever verkligen farligt hur det än går från start.  Tror inte att han fungerar bakifrån lika bra…..

Rickard007
0

#4, Men du har väl sett vilken kusk som kör? Med 99% garanti kör han ju bara framåt, får han int eöverta spets kommer de behöva avlida hästen som sitter i spets efter mål.
Men risk för tufft lopp i dödens då.

Nijo
0

haha, risk för att det blir belafonte i spets då¨som får avlivas och då skulle jag tro att Kari sedan kommer att avliva Ludde :)

är i alla fall ett scenario som passar vanilla sky fint,, lite tempo på loppet och sedan plockar hon allt till slut, har ju verkligen hög kapacitet och kan göra några ruggiga långsidor.

är ett ganska jämnt lopp egentligen och då brukar det väl kunna bli tempo på det eftersom ingen vill låta en "sämre" häst bestämma i spets.

Rickard007
0

#6, Även garderat denna favorit, favoritfall nu då! Då är man genast nere på ca 25%. 3.6.9.12 är med förutom Gift Kronos.