Eftersnack V75
Avd 1
Molle Cd blir favorit och är den bästa hästen. Risk för att bli fast eller göra bort sig. 2 är jämnare. Många skrällbud. 8 Art On line???? Nej, jag garderar rejält.
2 vann säkert
Avd 2
Tvåhästarslopp säger många och det kan nog stämma. 1 är väl lite lite bättre än 5. Där bakom kan en kvartett vinna sedan stopp.
5 vann säkert
Avd 3
1 ska ju matematiskt vinna detta, men 8 Mino har vi ännu inte sett botten i. Observera att den vunnit mycket lätt vid sina segrar och är mogen för en rejäl rekordsänkning. Bakom dessa två kan en kvintett vinna. Ingen annan än ovan uppräknade torde ha en chans.
8 vann överlägset på 24-tid!
Avd 4
4 är bästa hästen, men spetshästen vinner oftare än bästa hästen på Gävles korta bana. Eftersom jag tror att 3 Västerbo Paymyday sannolikt får ledningen så baserar jag mitt tips på det.
3 vann överlägset
Avd 5
"Om den går iväg felfritt måste det vara en god chans" säger Oscar Nilsson om 4 Britt Palema. Hm, klart bästa hästen, men galopprisken är överhängande i startrusningen med lärlingar som alla vill vara först ur första svängen. Britt Palema har galopperat i 4 av sina 10 senaste starter. Jag baserar mitt tips på att den kommer att göra det även denna gång och då kan det skrälla rejält eftersom den är mycket hårt spelad. Jag spikar istället näst bästa hästen 3 Sanna Vint som både är startsnabb och travsäker.
4 vann säkert
Avd 6
Jag ser detta som ett mycket öppet lopp där många tror på sin häst. Bergstallet aviserar att de vill ha med Kadett CD i elitloppet. Enda sättet är då att vinna idag. Kadetten kommer att gå barfota runt om. 4 Truculent har en förbannat bra rad. 1 On Track Piraten har bra spår. 2 Francais De Gull är en hemmahäst som de har toppat inför denna start. 5 Mr XF Royal är en totalt bordglömd norsk gäst som tränaren tror har bra vinstchans (springer på 11-tider, 30% vinster och nu körspö). 3 Hard Livin vann sist på 11.4. I övrigt tror jag ingen kan vinna. Mitt tips är att ta med de uppräknade.
4 vann övertygande
Avd 7
Ytterligare ett kortlopp där jag bara tror att Jorma forcerar sig till spets med 5 Betterthancheckers och sedan vinner tämligen lätt med tanke på hur bra den gick sist. Om den faller är det ett relativt öppet lopp. Möjligt att det räcker med att gardera med 10 och 1 om man nu inte spikar.
5 vann säkert
Bra rank va?
Snyggt rankat!
Låg väl lite i luften att det kunde bli en lätt omgång, och ATG är att gratulera till jackpot till Elitloppshelgen. Hoppas att det inte blir någon ny robotskandal den här gången…
Själv försatt jag nog mina chanser i Spikmästaren genom att ta ut svängarna lite i några lopp. Det får jag väl "bjuda på" med facit i hand.
Tittade inte på loppen idag, utan ägnade dagen åt att ute i naturen njuta av sommarens ankomst. Känns som om travintresset inte är lika brinnande längre, men det skall väl överleva nästa helg åtminstone…
I natt skall jag försöka gå upp och titta på Sebbe från Meadowlands.
Fortsatt trevlig helg!

Tackar:-) denna gång hade jag lagt ner lite fler timmar än vanligt på rankingen och det visade sig vara bra. Tyvärr var det favoritbetonat och analystiden visade sig nästintill vara bortkastad utifrån återbetalningen.

Sebastian K lyckades. Vilken häst! Jag orkade dock inte gå upp i natt… http://www.expressen.se/sport/trav/sebastian-k-och-ake-svanstedt-vinnare/
Jag höll mig faktiskt vaken (som påstår att jag inte är så travintresserad längre…) och sitter nu här med grus i ögonen, men det var det värt! "What a horse and what a driver!", som Bosse Rydgren skulle ha sagt - man blev faktiskt stolt som svensk när Åke vred ut och bara finåkte ifrån vilt spöviftande och gungande amerikanska kuskar. Världsrekordet hade Seb tagit i ett nafs om bara Åke jobbat lite, men Svanstedt är nog säker på att det kan han ta senare. Som Sebastian K ser ut nu tror jag inte att han hade haft någon överman i Elitloppet i år, sedan får Ludde & Co säga vad de vill….