Spåren förskräcker...
Nu är det tydligen fritt fram för alla banor att köra med "open stretch", och Åby har fått klartecken för sina två spår, så nu är frågan: vem blir först med tre öppna spår? Någon måste ju vara värst! Eller vilken bana inför ett öppet spår runt hela banan, som öppnas när man minst anar det? Vilka härliga omkastningar det kan bli! Och varför inte ett stickspår, som leder ut på innerplanen? Möjligheterna är oändliga, det är bara att fantisera fritt i banstyrelserna!
(P.S. Bli inte arg, jag skojar bara…)
Hehe, det får vara lite måtta tycker jag. Inte roligt om det slutar med att alla har open strech osv.

Okej om någon lite mindre banan velat testa med dubbla open stretch, men inte en av våra 3 storbanor. De ska hålla "standard måtten" tycker jag.
#2, Men snart kanske standardmåtten är openstretch? :)

Funderade på om det är jag som oldtimer som är konservativ, så jag är glad att det är ni ungdomar som vågar stå upp och ställa er tveksamma till open stretch! Den enda fördelen jag kan se är att det blir något lite besvärligare för preparékuskarna att bylta in sig i fältet, men de (=han, begynnelsebokstav Ö…) fixar säkert den detaljen också!
#4, Haha ja gå ut och lägga sig i andraspår i sistakurvan så lycks han nog med det med ;-)
Näärå, men det skall finnas på några banor tycker jag. En till i Norrland, ex) Östersund kanske?
Förresten, från och med imorgon får alla banor använda sig av Open Stretch.

#5 Solänget var väl på G med Open Stretch? Tyckte ja att jag såg någonstans.
#6, Var nog mest funderingar tror jag, dock ej säker.
Det är Skellefteå här uppe som vill ha Open Stretch. Jag som tycker Skellefteåbanan är fin som den är…
#8, Du vill väl att Boden skall få OS? *visslar*
#9, haha, jättekul… Men det är faktiskt sant att Skellefteå vill ha Open Stretch. Har läst det på travnet.
Här finns de att läsa!
http://www.travnet.se/www/public/webb/default.asp?infoID=30519&infoTyp=nyhet

Skellefteå var det jag. Fel av mig.

Jag tvivlar. Ok med 1 Open strech spår med inte två.

Flera ggr har man önskat flera innerspår *blink* men detta blir väl bra mycket lotto över det hela…. Men inga tråkiga spets och släpp lopp i alla fall. Men spela på vem som har 3 inner osv….
Jag låter det vara osagt , men det känns som hästlotto efter detta….
Äh, inge Open Stretch… På vissa banor kanske, men inte på Skellefteå som är så fin bana som den är!