V64-1 Solvalla 5/9/07
**Lopp 3. V64-1. Tvilling.
****2640:
**1 Simb Luke - Frick J 11303 15,1
2 Mircoolio - Lindegren E 03210 15,4
3 High Defender* - Jansson T 323d6 15,7
4 Valeroso - Karlsson M 53106 16,3
5 Sunhill's Columbus - Larsson F B 21303 16,9
6 Meadow Zoot - Goop B 13411 14,6
7 Bibos Best - Widell K 30412 14,5
8 Nisse - Adielsson E 54433 15,5
9 M.T.Buffett - Hanné T 34666 15,6
10 Mighty Value - Kihlström Ö 1d012 16,3
11 Turbo Tyson - Svanstedt Å 64322 17,2
12 Versace Boko - Brandt K 52125 17,1
står väl mellan 2 hästar här 6 Meadow Zoot som gjort det mycket bra på v65 kanske spik här… sen 10 Mighty Value som också gjort det bra på det senast..
Goop väljer att köra Meadow Zoot som de har väldigt höga tankar om, givetvis toppchans här med.

ni glömde den 3.e hästar som mycket möjligt kan vinna och det är Simb Luke, såg lysande ut senast och blir mycket segerfarlig!
även hästar som M.T Buffet och versace boko har kapacitet att segerstrida.
Varning för Åkes häst. Både kusk o stall i bra form. Dock kommer bävern från en tids vila och de senaste åren karaktäriseras av få starter och få segrar. Bara ett garneringsstreck som jag ser det, men ett "kryddigt" sådant.
mvh
Bertil
vet att meadow zoot blir hårt spelad och har varit mycket fin vid segrarna, men kom även ihåg att han går upp i klass och får mycket troligen INTE spets då jag inte tror att Frick har en tanke på att släppa med simb luke, vilken han har höga tankar om som häst. Meadow zoot är även en skör häst som egentligen kan gå sönder när somhelst eller kännas dålig för dagen.
Annars är det klart att meadow zoot troligen är en riktig klassklättrare och kan vinna detta loppet via en tuff resa också om han är fräsch,,,,men jag kommer att chansa och gardera upp för att få mer pengar.
Mest spelvärd blir väl M.T Buffet som har kapaciteten att utmana alla i detta loppet då det i grunden är en mycketf in häst, det ska bara bärja lossna för han.
Ska bjuda på en klaring,utan kommentar/analys i detta loppet:NISSE
Håll tillgodo
lazze1
"klar" är den ju knappast skulle jag tro, har ett smygläge och kommer att smygas för att plocka en slant enligt STigH och han brukar kunna bedöma chanserna någorlunda.
är ju annars en fin häst som höll bra senast, ska dock klaffa väldigt mycket om han ska ha något med detta o göra, tveksamt, men all respekt till dig lazze1 om han vinner.

Nijo
Va vet du om att Meadow Zoot är en skör Häst? Och vart har du hört det ifrån??
har alltid varit ett faktum då hästen haft problem med att starta under tidigare år av karriären och är ju även orsaken till att denna mycket kapable häst har så lite pengar på sig.
Nu verkar det fungera då han får massage varje dag och lite andra saker för att hålla han fräsch. Ord från tränaren bland annat då han uttalat sig för tidningar.
Nu är det 2640m och finns det minsta tendenser på att hästen inte är fräsch så blir det problem att hålla ihop travet distansen ut, kanske därför han bara startat över 2640m 1 gång under karriären? ska bli intressant att se i alla fall, men jag tycket det är en stor favorit som kan knäckas.
Har jag inte rätt Bergas_flisa? i annat fall så har tränaren ljugit^^ , men detta är något som flera har snackat som så……

haha… då han va mindre så hade han nån skada… han får inte massage varje dag! men ibland !!! Tidningar? Jag kan säga att tränaren är lika förvånad över att tidingarna skrivit att han är skör som mig! han har inte sagt något om det och det är han inte han är inte skör.. Iallfall inte enligt Tränaren! som han sagt till mig..
ok, vi får se. Så hästen har gjort så få starter pga han varit skadad?
antingen har tidningarna gjort fel tolkning av intervjuerna eller så har tränaren verkligen sagt att han är skör……….
för att det är ganska raka utdrag från travronden där tränaren uttalar sig väldigt klart och tydligt om att hästen är skör av sig och får massage varje dag, en tidning får inte citera någon fel på det sättet vilket är ganska klara regler/lagar.

Meadow Zoot

Är klass klättringen slut nu ?
Eller vinner den med halva upploppet igen ?
Motbud:
Mighty Winner med höst örjan….Bakspår emot.
Simb Luke bra läge svara han spets.
Mt Buffet med en smygare.
Turbo Tyson åke åker väl ej till valla för titta på cement naturen i onödan?
Men roligaste draget är väl allt över 2.50 på plats på High Defender ?

Svara
haha, kopierat?
personligen kommer jag att lira plats på simb luke om jag får över 2ggr vilket jag måste få tycker jag.

Kopierat och koopierat skrev samma på Tp för att få lite reaktioner men la ej till mitt plats drag för att se vad de tyckte där…..

Du får va glad om du får mycket över 2 ggr på platsen på simb luke…

3.50 på High Defender var spelvärt tycker jag….
Mighty Value är distansgynnad och håller bra form och står perfekt inne i klassen. Jag spekar emot favoriten och spikar
nja, jag hejar på den som var klar enligt lazze1, Nisse ger ett mycket fint öppningsvärde på omgången :)
Ja tror det står mellan Meadow Zoot o mighty value
Nisse…lazze1….nijo…RESPECT!
mvh
Bertil