Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 268 ggr
Bertil
0

V75-7 Solänget 8/9/07

Lopp 10. V75-7. DD-2. Tvilling. Auto **1640:
**1 Out of the Game - Sjunnesson J 50541 12,0a
2 Roi d'Inverne - Goop B 15304 14,0a
3 Herr Faust* - Adielsson E 10712 13,4a
4 Khabibulin - Linderoth P 02412 13,4a
5 Travel Ås - Kihlström Ö 1104d 12,6a
6 La Chapelle - Melander M 12422 13,4a
7 Florence Broline - Jansson T 11342 12,5a
8 Enjoy Kronos* - Lindqvist O A d116d 12,3a
9 Ludvig Palema - Norberg J 16121 13,2a
10 Whoisincharge* - Bergh R 2d355 12,9a
11 Jobie Ana* - Lönborg M 16112 12,1a
12 Speedy Gold - Lindberg L 41143 13,4a

Rickard007
0

Travel Ås, har man redan loosat på aset kan man loosa ännu mer. De skall tydligen ha hittat felet, spik!

ina-scot
0

#1 NEJ ingen spik ta bort han låt han vissa lite först ,ny kusk = +

OUT OF THE GAME var bra sist , FLORENCE BROLINE grymt startsnabb

AVSLAG : KHABIBULIN för kort distans

Nijo
0

Herr faust är inte distansgynnad heller, men bord enog ändå ses som favorit i loppet tror jag.

Travel ås utmanar, eller Travel ås vinne rom han fungerar, men var är oddsen på det liksom? "har hittat felet", tro rjag hört det innan.

Harry_Boy
0

#1 Tyvärr vågar man inte ta bort han. Iofs intressant med ny kusk, känns som att det är en typisk Örjanhäst.

1-2-3-7-8 måste med. Synd att Enjoy Kronos fick så dåligt spår, den hade jag kunnat chansspika annars…

Vad säger du Nijo? Vinner Sjunnesson med ettan Flört

Rickard007
0

#4, Men man vågar spika :)

Nijo
0

Sjunesson hade jag inte tagit med om han så kört commander crowe i detta loppet.

skulle gissa på 3.e inner? fast med allt sparat.

Men framförallt så är hästen bortvald av erik då han kör herr faust.

Rickard007
0

#6, Haha Sjunneson med sin stora hjälm är väl bra :) Florence Broline kan iofs bli svår för Travel om den når spets.

Harry_Boy
0

#6 ha ha, även en blind höna hittar korn….

Travel
0

Vi vet inte om vi hittat felet men vi har en ide, kul med örjan. men som ni säger upp till bevis!

Travel
0

Vi vet inte om vi hittat felet men vi har en ide, kul med örjan. men som ni säger upp till bevis!

Tiger82
0

Själv tror jag lite på Jobie Ana trots spåret

Rickard007
0

#11, Lönborg spår 10 och V75 rimmar inte riktigt, fin häst annars.

Nijo
0

helt fel distans också, jobie ana går inte bra på kort och hästen är bortvalt av erik,,,,ser ikke bra ut.

Tiger82
0

#12 #13 Okej… Måste bara säga att Trav Intresset e relativt nytt för mej så kommer säkert komma mycke dumt ur min mun… Lär mej mer för varje dag nästan:)

Rickard007
0

#14, Haha. Nej men det var absolut inget dumt sagt, om alla tror på samma häst hur blir det då? (Det är mer att jag och Nijo är snabba på och såga Cool) Men du kommer se i tipsen senare i veckan med att hon inte kommer vara mer än en skräll.

Tiger82
0

Okej men mena kanske inte att just de var dumt men nu vet ni att jag e relativt ny med detta intresse:)… Kommer allt strecka Jobie Ana:)

Rickard007
0

#16, Visst strecka du, lär ju hamna kring en 5-10% antar jag.

Nijo
0

e väl möjligt att jag också gör det, men i så fall är det pga jag helgarderar loppet, hehe.

annars lär det inte hända såvidare häst nummer 9+10 blir strukna.

demon_sid
0

Ruskigt KUSK plus IAF på TRAVEL ÅS…. Får vi 5 ggr max ?

Rickard007
0

#19, annars vore det väl skandal med den raden i V75 då han ALDRIG vunnit där väl?

Nijo
0

var han sjuk senast? hästen var ju verkligen usel då trots han fick småtungt lopp, men vek sig fullständigt.

Rickard007
0

#21, Njae, han bara stoppar upp på något sätt. 800m kvar kändes det klart och 700m kvar ar han tom… Dem tror ju att de hittat felet.

Nijo
0

ja, men vad sägs om en förklaring då? vad är felet?

demon_sid
0
Nijo
0

jo har ju sett alla loppen, tyvärr även spelat hästen i alla loppen också och det är verkligen ångest att behöva lira Travel ås igen.

Rickard007
0

#23, Hmm något med att han stryps tror jag. Han får ingen luft kan det vara.

#24, Ah mot Shiburre va?

demon_sid
0

Japp shiburre

Travel
0

Vi tror observera tror att hästen inte får luft, detta bga att de sänkt käkremmen två snäpp i år och att han därför ibland inte får luft. Nu spänner vi käkremmen två snäpp högre och dessutom eventuellt kör med platta detta ska göra att han håller huvudet högre och därigenom får luft, men vi vet ju inte så vi får väl se.

Nijo
0

inget som går att testa i träningen? låter konstigt, eller fredde tränar inte hästen tillräckligt hårt för att dte ska ha någon effekt?

Travel
0

hästen är ju skör så det går inte att träna hur hårt som helst och det är ju bara i högra farter det händer och det händer ju inte varje gång heller (bara på v75 av någon anledning som kallas murphys lag). Vi får väl se om det stämmer på lördag. Annars vet e fan. Varför ska det alltid gå troll i allt!

Idag kvalar vår fina tvååring som såklart ska vinna kriteriet,  derbyt elitloppet och prix d'Amerique såklart :-)

Bertil
0

Hoppas ny lyckas få till Travel samt att kvalet går bra!!! Återkom gärna med lite rapport :-)

mvh
Bertil

Kaitsu
0

Är faktiskt inne på att Travel Ås tar det här.. I och med det Travel sa om käkremmen samt att det äntligen sitter upp en ny kusk. Finns ju visserligen en del motbud men tänkbar spik för min del..

Nijo
0

går att prata mycket skit om freddes styrningar, men det är ju KNAPPAST hans fel att hästen har varit så usel, tycker att Fredde har kört Travel ås på ett bra sätt i flera lopp, bara det att hästen inte kunnat något. 

kusken stör mig inte alls på något sätt i jämförelse med hästens problem i att inte kunna prestera.

Herr faust, Travel ås och Florence broline är buden i detta lopp, rysaren är nog ludvig palema som tänt till hos ny tränare.

demon_sid
0

Tyvärr har Expressen Travronden DEN som 1a rankad Aftonbladet som 3a….De verka r med annamatETT av årets största kusk plus i år . PÅ Travel ås synd nu är den ej lika roliga längre ur  min syn som rolig 25 % are… Kommer nog tyvärr bli för mycket streckad…SÅ nu får man leta en ny A häst….

Flywithme
0

tror att kusk bytet på travel ås kan ha stor effekt… speciellt då travel brukar ha svårt att hålla sig i trav… örjan är den perfekta kusken på Travel skulle jag tro… Tror han kan ta hem detta!

ThomasH
0

Ja, bytet är bra, men mest för jag tycker att Fredrik har kört bort hästen genom att tidigt lägga sig i dödens via 3:e spår. Men det är ju typiskt för hans styrningar. Örjan kommer inte att köra bort hästen, men kanske fastna.

Flywithme
0

Ja men vem kommer inte komma loss lagom till upploppet - om inte gubben i lådan!!

Nijo
0

tycker örjan mer har blivit killen som vinner från dödens på senare tid, kör allt mer offensivare hela tiden. Är nog inte fel att köra offensivt med Travel ås om han fungerar nu.

ThomasH
0

Men, det är ju just det Fredrik har gjort hela tiden, tror att han ska ska ett annat typ av lopp, mera på rulle.

Travel
0

Thomas nu kan du inte ha tittat så mycket i arkiven för i de starter han varit dålig så har han fått perfekta resor i andra tredje ytter så hur mycket jag än skulle velja skylla på kusken så är det hästen som varit dålig efter perfekta lopp. däremot när han var fyra på valla så fick hästen ett tufft lopp och gick i tredje ett helt varv. men då var det betämt innan att hästen skulle köras offensivt tyvärr gick Goop ut varvet från mål och stötte ut fredde. Men visst blir det spännande med örjan. Men de bästa loppen hästen gjort har varit från ledning eller i dödens. så jag vet inte riktigt vilka styrningar det är att klaga på i detta fall.

aluminium
0

Kan Florence Broline vara lösningen på denna gåta?

Bertil
0

Tampas väl med i första hand Hr Faust om ledningen och kan kanske få den om hon prickar starten. Ingen spik på mitt system, men FB bör med på bongen.

mvh
Bertil