Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 1051 ggr
Bertil
0

V75-2 Solänget 8/9/07

**Lopp 5. V5-4. V75-2. Tvilling.
****2640:
**1 Turbina - Eriksson S 06325 15,9
2 Ivory Glory - Söderholm K 20216 15,7
3 Inte Illa - Goop B 14205 15,9
4 Bruschetta - Andersson P M 11514 15,6
5 Monas Mayday - Olsson R N 22102 15,6
6 Evita Pil - Karner M 13400 16,1
7 Courir Silvio - Adielsson E 25206 14,8
8 Chic Star - Sjunnesson J 41402 15,6
9 Klotter - Frick J 30400 15,6
**2660:
**10 Grateful Woman - Nygren P 21300 15,1
11 Zillens Victoria - Hedin L 05121 14,9
12 Jeune Fille - Kihlström Ö 12625 14,5
13 Simb Raindance - Lennartsson P 2d210 14,8
14 The Bad Bride - Jansson T 00623 14,8
15 Just a Joke - Östman J 63305 14,8

Rickard007
0

Blunda och peka? FY TUSAN!! Hjälp mina vänner!

ThomasH
0

Zillens Victoria ska väl betraktas som loppet bästa häst, men även Bruschetta i första volten är ingen dålig häst. Men en helgardering kanskeinte är fel

Harry_Boy
0

Blir inte lätt det här Oskyldig.

Zillens Victoria har jag väl alltid sett som en spetshäst, men så vann hon bakifrån häromsistens så det kanske funkar. Bruschetta ska väl med, liksom Inte Illa på kusk, Courir Silvio har ju kapacitet men det var ett tag sen hon visade det. Simb Raindance kanske. Men som sagt det här kräver streck ocg pluggande….

Rickard007
0

#2, Linda Hedin…. Dock bra häst.

#3, Courir Silvio tänkte jag med på men formen verkar knappast vara på topp?

Harry_Boy
0

#3 absolut. Ska villigt erkänna att jag inte har riktig koll på hur hon har gått sen hon kom till SHJ, galopp sist. Gjorde ju en bra 3-års säsong hos Untersteiner.

Kommer i alla fall inte åka på henne!!

Rickard007
0

#5, 3 års säsongen var ju helt okej ja, men räcker inte om hon inte är lika bra nu…

Nijo
0

Courir silvio har varit mycket bra hos STigH, betydligt bättre än hos föregående tränare. Sett lysande ut i samtliga starter förutom senast då hon galopperade direkt som en av favoriterna.

Ivory glory och monas mayday borde räknas tidigt.

Rickard007
0

#7, Hmm ja en del tuffa gäng och den som spik bryter inte mot mina regler, för inte tusan blir den FAVORIT?

Harry_Boy
0

Mmm. Kollat loppen på atg. Kan helt klart vara en spik, Erik är ju ganska vass på att pricka från springspår också. Risken är väl att den drar ganska mycket streck på Erik-SHJ kombinationen.

Rickard007
0

#9, Inte kul om den överstiger 20% vilket den verkar göra enligt er eller?

Inte Illa snackar vi om en kuskförstärkning de Luxe, gillar dessutom distansen, kan gå.

Monas Mayday spurtade vasst senast, fidus igen. Distansfrågetecken dock.

Bertil
0

Nu blir jag kanske hånad ock bespottad, men jag tänker lämna ett tips som jag tror på, nämligen Simb Raindance. Spåret är ju inte roligt, men han är inte så lägeskänslig. Abret kan vara  distansen.

mvh
Bertil

amandahandersson
0

Simb Raindance har ju iaf en bättre kusk än de senaste starterna. Men tyvärr tror jag utgångsläget talar emot.

demon_sid
0

Väldigt fint sto lopp gäller bena ut vilka som har brunst och inte . K Quality måst haft det sist dog i rygg i sista kurvan jonny körde väl ej en meter med henne… Fint Sto lopp faktiskt om man kollar på loppet…. Salma Boko gick väl runt ett sådant gng på Bergsåker. Ston är juh beroende av hänglopp så…Men Salma var i gryende form just då som nu…..

Bertil
0

Sorry, men jag hänger inte riktigt med…var hittar du K.Quality och "Psalmboken"?

Eller har du lagt en lite rökridå :-)

mvh
Bertil

demon_sid
0

ok Ok .
Menade att detta är ett bra lopp. Att runda fält som sto ensamt ej är lätt om det ej är mega starkt. Sedan med ston så finns juh som bekant brunsten. Asså man vet ej från dag till dag hur ston reagagerar……'

Menade att Salma Boko gick runt ett fält på Bergsåker själv.Sist hade nog Keepin Quality brunst låg i rygg och bara dog. Loppet innan höll hon på och svara Coolman Crown på åby i sista steget på lång distans.

Bertil
0

Aaahhh, anade att det var en liten reflektion och jag håller med dig.

mvh
Bertil

Nijo
0

med all respekt så måste jag faktiskt säga att inte illa är fanemaj ingen bra häst asså, ska inte kunna vinna ett v75 lopp. Hästen tränades förr eller tränas kanske fortfarande på gården där vi hade hästar tidigare, inte märkvärdig på något sätt och att det ska bli v75 vinst kan jag inte tro på i min vildaste fantasi, bara tränaren som är obotligt optimist.

givetvist är det ett stolopp där i princip alla kan vinna, så inget är väl omöjligt då trav är trav.

Courir silvio får nog en 40-50% streck på sig, tyvärr.

Evita Pil är också mycket snabb ut och har bra form, kan vinna detta.  Mest troligt är att en på framvolten tar hem loppet.

Rickard007
0

#11, "Nu blir jag kanske hånad ock bespottad" Fruktansvärt onödig kommentar.

continue
0

Jeune Fille har visat att hon duger i stoloppen på v-75 genom två andraplatser från tillägg. Bra kusk dessutom!!!

ina-scot
0

#11 SIMB RAINDACE är inget dåligt tipps får hon bara bra ryggar att gå i så har hon en rejäl speed till slut när dom andra finner distansen för lång

INTE ILLA och EVITA PIL uppfödda och tränades av PIERRE LUNDH och JENNY KARLSSON . bra hästar men sjukdom och annat har stoppat upp deras fram fart ,EVITA PIL ett tag hos kari

Nijo
0

och Pierre lundh hade just Inte Illa på en gård i vismarlöv förr i tiden, har väl bytat nu till kanske vomb? Inte illas främsta problem är att hon inte är frisk i huvudet,,, väldigt knepig av sig.

ina-scot
0

Nej han har en liten gård utanför eslöv, fick tillbaka GENTEL WAY för ett tag sedan + uppfödare till PIL hästarna

Hade en intressant åring efter GOOG AS GOLD - ANNEBEL HALL  som nu står på BRODDA stuteri

Nijo
0

men lika väl kan jag GARANTERA att Inte Illa  stod på en gård i vismarlöv under en tid när vi hade hästar där, familjen vet vem tränaren är och vad för häst det är.  Sedan är det mycket möjligt att hästen varit utanför eslöv också.

skitsamma egentligen, avsluta diskussionen.

över just stolopp är det mycket sällsynt att hästarna med 20m tillägg vinner på v75 och oftats krävs det maxflyt som Erik hade med Jobie ana och komma igenom via innerspåret för att ta över spets.

Turbina blir väl spetsfavorit här? snackades upp väldigt mycket under flera starter innan och satt fast flera gånger, kanske smäller till nu? nog inte distansgynnad.

MalinSandman
0

Jag hoppas på Simb Raindance, då hon springer bra och har vinnar skalle , iaf vad jag som inte håller på med trav så mkt tycker , Hon springer på väldigt bra och har gjort det dom senaste loppen, Heja Rain ^^ , hon fick också en väldigt bra kusk bakom sig, Lennartsson kör bra och är en duktig kusk , , Hoppas på¨Simb raindace ,:D

FridaSimonsson
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min älskade Simb Raindance tar detta som stryk ^^ hehe, i skötarens sida då ^^ hehe: )

utgångsläget passar henne då hon skall gå bakifrån ^^ blir så het i Ledning ^^

Bilden: Rain innan ridtur =')

MalinSandman
0

Simb RainDance Är bääääst!  Hoppas på en vinst, då hon är ett underbart sto ;)

kusklos
0

ang inte illa, och evita kan jag bidra med lite info….tar inte illa upp när du säger att hon knappast duger på V75, har också svårt att se hur det ska gå till. Men med björn upp så vet man inte.. hon är faktiskt inte så tokig när hon fungerar. Titta själv på några av loppen hon gjort över längre distans..är en helt annan häst barfota och kan förhoppningsvis gå så på lördag. Vi har sparat hovarna, men tyvärr tappade hon en sko i sista jobbet och ena bakhoven slets ner…men förhoppninsvis går det att plasta. Däremot är du fel på det när du säger att hon är knepig i huvudet….är hur cool som helst, däremot evita pil….där är inte alla paddlar riktigt i vattnet.

Vi köpte henne helt riktigt från P.lundh…klågerup tror jag han bodde i, och nu i stehag. Vi har flera hästar från Pierre och Jenny i stallet..inte illa, evita pil, youngblood pil (en kanon!) oktavia d'isop(också grym…) samt en unghäst efter jasmie young som heter quendi pil.

Inför lördagen är jag också förvånad över att inte illa är så tippad…när det är evita som är den bättre av de två. Hon vann sista provloppet förra torsdagen via 11 sista 500 och var ruggigt fin igen, fungerar dock inte om det är regn/fuktigt i luften då hon har ett fel i halsen…men är det fint väder, då tror jag hon har bra chans. Släpper dock till erik om han prövar…men helst till björn såklart.  :-)

http://www.youtube.com/watch?v=HMGdj1CxQWs

http://www.youtube.com/watch?v=TdWhByoFAN8

http://www.youtube.com/watch?v=PbE89jbjzMA

http://www.youtube.com/watch?v=JnhP5TiGPvI

Nijo
0

klågerup ligger 5km från vismarlöv, även det stället som jag bor på nu, hehe.

Vad gäller Inte Illa så har hon väl kraftiga problem med att starta i volt? är knepig att vända upp med bland hästar, så har det i alla fall varit tidigare då kusken fått ta extrem safety start och tappa mycket mark.

Sedan har väl Inte illa vunnit sina lopp mot betydligt sämre motstånd och från ledningen där hon fungerar bäst, nästan enbart?

Men Evita pil kan jag dock se som ett möjligt segerbud då där finns kapacitet.

kusklos
0

Hej, visst har hon mött sämre motstånd. Men inte alltid…kolla gärna i lopparkivet från V75 östersund, eller från valla i nov,dec. Har inte haft riktiga flytet när det varit tuffare lopp. Sen om du kollar loppen ovan, där hon mött sämre så har hon ju inte direkt vunnit med läpp…oftare ren utklassning. Loppet på hagmyren där hon är 2a, tycker jag hon var enorm! Så mycket som hon tappar i starten så ska det bara inte gå…att hon sen blir utknuffad i 4e spår 700 kvar gör ju inte insatsen sämre direkt. Ledningen tror jag att hon bara har haft i 3-4 lopp…är nog bäst bakifrån, när hon får gå på sista 6-700. Det stämmer som du säger att hon vände runt lite snabbt i början när vi fick henne. Men nu är det absolut inga problem…däremot är hon väl ingen blixt från start, fast där tror jag Björn kan göra ganska stor skillnad. Ska bli intressant…men som du säger Evita Pil har klart högre kapacitet, är däremot inte gynnad av distansen som inte illa. Men hon har trots allt banrekord på jägers för 4-åriga ston över aktuell distans…och Markus valde ju evita för att hon hade bättre chans helt enkelt. Inte illa har dock kännts bättre än någonsin i sista jobben,  så förhoppningsvis sitter formen där på bägge nu! Bara att hålla tummarna….. 

Vet inte om du såg lillebror till evita "youngblood pil" på romme sist…kolla gärna på lopparkivet annars…ruggig häst, var dock inte fräsch sist halt i båda frambenen…så det gick på nålar in i mål. Hade han kunnat köra på honom hela vägen så vetifan om inte övriga blivit utan pengar…Cool

Nijo
0

ok, aldrig gillat Inte illa och inte kusken heller(goop), är inte i närheten av att komma med på mitt system, särskilt inte när den blir överstreckad som nu.

i regel har alltid inte illa tappat en 10-20m vid felfri avgång i volt, blir det liknande nu så är det troligen kört då det handlar om v75.

men framförallt så är hon ju väldigt ojämn i sina prestationer, har faktiskt sett den del imponerande vinster då hon vunnit med en 4,5 längder från spets över 2640m. Men rankar som sagt Evita Pil betydligt högre.

kusklos
0

Helt rätt….det gör vi med. Goop är väl inte min favoritkusk heller…men han får ju onekligen mycket gratis då de har sån j-a respekt för honom. Hoppas vi kan dra nytta av det en gång också…vi kommer bara att säga till honom att hon är stark och rejäl, så får han gasa bäst han vill.Fot i munnnen 

Däremot är det känslomässigt tvärt om för mig..gillar inte illa mer än evita…dels för att hon är så stabil psykiskt, men sen ser hon så jävla tråkig ut. Ser nästan alltid halt ut innan loppen i bakvarv…och när de väl kör så ser hon ju inte mycket roligare ut..men hon har en jävla skalle och gör det grymt bra hela tiden tycker jag. Vet att hon har rykte om sig att vara lite ojämn…men tycker det är lite orättvist. Startar tätt och kan inte vara på topp jämt, sen är det ett kraftigt minus när hon måste gå med skor på sig. Känslan är iallafall att hon kommer att göra ett bra lopp på lördag…men 40%are…????????  håller med om att hon är löjligt överstreckad!!!!  Vi trodde att det var hon som skulle kunna skrälla och att evita skulle ha vettig chans…nu ser det ut som att det blir evita som får stå för smällkaramellen ändå. Lira oktavia d'isop när hon kommer ut förresten….kvalar om en månad kanske, GRYM häst med löjligt lite pengar på sig.

demon_sid
0

Kusklos det är bara torsdag än hon hinner sjunka i streck lista skaru se…Så till 20 % är hon väl streck värd i dessa öppna lopp.

Kukslos har du ngn koll på NÄR Brunstperioden är för dessa 2…?
Har de haft brunst nuyss eller är det i "**Farozonen" ?

MVH Fredda**

kusklos
0

Nja…tror inte hon går ner i streck…har gått rakt upp än så länge. Såg att jansson och lennartsson hade henne etta. walmann och hultman hade henne tvåa..så jag tror hon förblir överstreckad tyvärr. Brunsten har jag ingen riktig koll på….men när inte illa var så bra på lunchtravet i rättvik så var hon brunstig, så det behöver inte vara minus för henne….men som sagt, nog är det evita som är streckvärd av de två.

Nijo
0

även 20% är väldigt överstreckat för Inte Illa skulle jag vilja säga.

Finns ju ston som alltid fungerar, även om dem är brunstiga.

demon_sid
0

Jo såg den gått upp nu med. Ej sett de tippar den…