V7 Årjäng
Vinnarraden för en krona:
Registrerat spel
Datum: Lördag 2014-07-12
Bana: Årjäng
Spelform: V75, omg. 34
Avd Ordinarie hästar
1 4 Womanizer N.O.*
2 13 Archangel Am
3 5 B.B.S.Pelleshan
4 7 Global Patriot
5 1 Krusse
6 9, 11
7 5 Magic Tonight
Vadet gäller startnummer
2 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 1,00 kr
#0 Om man grundar en förvalare på dina hästar men behöver spika två av utgångshästarna, vilka väljer man lämpligast då? (Sjätte avdelningen skulle väl kunna bli lås på två).

Det kan bli favoritbetonat, men avd 1,2 ,3 och 7 kan vara väldigt öppna lopp där i vart fall halva startfälten har chansen. 7 är struken i avd 4 så min första reserv nr 9 torde väl vara en hyfsad spik. Krusse är bästa hästen och har bästa spåret i avd 5 - spik! Som läget känns nu så behövs så här många hästar: 4x11x6x1x1x2x10. Ett system, som kostar 2640:- Jag skulle kunna vara med på en tiondel;-) Det innebär att jag även får spika i sista:-) Då blir det 264:-!
Jag kände inte för att läsa på i sommarhettan, så jag var inne på en Harry Boy. Men nu är det som vanligt, det blir ett vanligt system. Men hade gjort ett system på dina förslag ovan så hade jag förmodligen spikat Archangel AM och Krusse, kört matematiskt i sjätte och lämnat de övriga loppen öppna.

Archangel AM är nog ingen bra spik. Den behöver rejält med fäste och nu kan den även få trafikproblem.

Nu är jag påläst och detta får bli mitt sparsystem för 18 kr:
Registrerat spel
Datum: Lördag 2014-07-12
Bana: Årjäng
Spelform: V75, omg. 34
Avd Ordinarie hästar (Res.)
1 2 Paramount (6)
2 10 He's a Diffacolt (13)
3 7 Order to Fly (11)
4 4, 9 (10)
5 1, 2, 3, 4, 7, 8, 9, 11, 13 (12)
6 9, 11 (10)
7 3 Mosaique Face (1)
Vadet gäller startnummer
36 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 18,00 kr
#4 Nej, jag anser inte det heller, men förutsättningen var att välja någon av de tippade hästarna som spik, och det fanns ingen bra spik bland de andra heller, som jag ser det. Fast frågan är som sagt bara hypotetisk - jag går nog på Krusse och chansspiken Antonio AM. Den senare trodde jag skulle vara en "doldis", men hästen har blivit rejält omnämnd på slutet - inte minst efter Global Patriots strykning förstås. (Ser nu att du har just dessa hästar som fetstilade i spikmästaren. Där är vi alltså överens!)