V75-1 Solänget 8/9/07
**Lopp 4. V5-3. V75-1. Tvilling.
**Auto **2140:
**1 Coober Pedy - Kontio J 3d412 11,7a
2 Ace Broline - Melander M 12610 11,1a
3 Across the Lines - Adielsson E 15125 13,1a
4 What a Topgun - Lindqvist O A 21030 14,3a
5 Klöver Kung - Ohlsson U 10550 13,1a
6 Claes Palema - Lundberg P 43061 12,0a
7 Breezy Broline - Sjöström D 10104 12,8a
8 Garantido - Karlsson J B 30036 12,4a
9 Timjans Kap - Goop B 25235 13,2a
10 Orchidee d'Aunou - Bergh R 24014 12,6a
11 Royal Winner - Redén D 16363 12,1a
12 Sven Erik Palema - Lennartsson P 12602 12,6a
Nu mår man inte bra, har lovat mig själv att aldrig spika Erik med en favvo igen. Men vad ska man göra liksom?
#1 Frågan är väl hur stor favorit han blir?
Orchidee d'Aunou har ju kapacitet. Tinjans kap blir intressant med Goop, borde kunna komma bra igenom.
Personligen ska jag försöka låsa det här loppet på 3-4 hästar, spikarna får komma senare. Har en grej mot att spika i första, knäppt jag vet……
#2, Och jag en emot Erik.

I detta lopp kan man ju gå kort.. om man nu inte helt sonika spikar A T L. Håller med Harry Boy om att Timjans Kap blir rätt intressant här med Björn. Står dock lite hårt inne här.
ACE BROLINE är snabbast från start sen tror jag ERIK är snabbt framme och får överta sen kan dom andra köra om andra priset
inte direkt lönt att resonera kring en förlust för across the lines såvidare hästen inte är sjuk för dagen eller att orchidee D'Auno är i sitt livs form och gör ett grymt lopp, finns dock inga tecken för det och Hans har ofta sin hästar i grymt skick när han startar dem.

#6 Som jag ser det så kör Erik resolut till spets alternativt sätter sig i dödens för att kontrollera loppet därifrån. En ganska bra spik så här på förhand.
coober pedy är ett mycket intressant motbud till across the lines här, är inte så säker på att jorma vill släppa spets faktiskt. Coober pedy är en mycket fin häst som har nästan toppform och kommer från fina prestationer.

#8 plus att acrossens form borde vara vikande snart…

Tar med Royal Winner på mitt system. Stigande form o hög kapacitet i kombination med att den inte blir överdrivet streckad gör den spelvärd tycker jag. Knepigt spår javisst men med tur på vägen så…

Cooper Pedy och Royal Winner samt Timjans Kap är nog tidigast om man skall gardera…. Men det borde ju vara en starffspark för Erik.
I en övrigt ganska svår omgång så är Across the Lines en mycket bra spik och jag tvekar inte
jo, det är en mycket bra spik, det har du rätt i thomas. Men sedan blir hästen stenhårt lirad och frågan är om han är värd det om han inte kommer att få spets………….
om Jorma kan svara ut ace broline med coober pedy så tror jag inte han släpper till across the lines sedan och då blir coober pedy farlig.
Garantido ska väl även närma sig toppformen nu, om han har tur och kommer ner så segerstrider han troligen.

Visst! Accross the lines är en mycket bra spik o absolut bästa hästen… men jag har ändå lite sån här jobbig ERIK-STORFAVORIT- V75-1 -TECUILARACINGROSE-ALLWAYS ALLURING - FEELING…. brukar aldrig tveka på den här hästen annars (eller kusken)

#14, " ERIK-STORFAVORIT- V75-1 -TECUILARACINGROSE-ALLWAYS ALLURING - FEELING…. " Den känslan har jag alltid, men man är oftast illa tvungen att gå emot den.
#14 och #15
Hörni ni ni!!!…..jooo, den känslan har jag också…otroligt så svårt Stig-Erik haft att leverera när spelarna visat förtroende. Men nu är stallet i bättre form, men själv är man bränd och då läses strategin - GARNERING
mvh
Bertil

Bättre spika Across denna vecka, tycker det finns många ihåliga lopp trots allt…Där strecken kan behövas och ngra SmÅ procent kommer in ….Finns många snår att gå över denna omgång
en person med sunt förnuft spikar across the lines, självklart!
men sedan är han streckad på 80% vilket är för mycket kan jag tycka, om han blir utsvarad till dödens och coober pedy får spets så kan det bli svårt.
men troligen vinner ATL.

#18, Njae 80% är ganska rimligt tycker jag. Har slagit bättre hästar än detta i år (då Örebro starten räknas som en vinst 
han har förlorat mot sämre hästar än detta också………

#20, Japp! Men han lär ju knappast skicka hästen 100 mil enkel resa om han inte tror på vinst… (Segerprocent på 33 i år, Adielsson).
nä, men vad har det med saken att göra? förstår jag verkligen inte då det är klart att tränaren tror på vinst och att han har bra vinstchans. Men det betyder inte att han vinner eller är värd 80% streck.

#22, Klart det har en betydelse hur långt den åker med en sådan tränare. Om den hade startat på Jägers hade det ju kunnat vart att han startade bara för att det var på hemmaplan osv. Men nu är det ju inte direkt så.
Jag har inte sagt att resan inte är en indikation på tränarens förtroende angående hästens vinstchanser. Men likaväl betyder det inte att hästen kommer att vinna.
Simb raindance färdades 100mil senast hon var på v75 och var sist i mål, hänt flera gånger.

Simb R gör alltid dåliga lopp med långresa. endel hästar jag inget emot att resa lite, brukar gilla att vara ute o resa lite. men men… finns inga garantier för något… kan vara oliga från gång till gång.
simb R har inte varit dålig på grund av långresa utan bortkörningar där hon fått omöjliga lopp, även andra orsaker.
vad jag ville få fram var att tränaren trodde mycket på hästen( i och med långresa), men den vann inte för det.

enligt hemma tränaren till Simb R (Boden) så har inte Simb R varit av bästa sort när långresorna gjorts. sedan är det 2 st bortkörningar det två sista. men innan det så vart det idel dåliga resultat på långresorna. vad det skrivs och säg iaf. men skit samma. nu vet ni det iaf..

MAN VET JU ATT DEN JÄVLA ERIK ALDRIG VINNER. SINNESSJUKt!!!
Aldrig mer spik på Erik fyfan.
Tacksam att man gick på magkänslan och garderade. Stör mig dock att jag lyckades glömma KK på V5'an. 6 hästar och inte den, fy skäms. Ser ut att kunna ge bra också……. Stön!!!!
Nåja, hoppas att man har den där lilla turen på V7'an idag.

#29, Hade inte den på 4 :(
Vinner Hot Tub hade jag satt v5, lär väl ge en 7-8K
Bara 4299……

jag skämt för att jag tvivlade på Uffe med Klöver Kung. illa spelat av mig när jag ändå garderar detta lopp. men vem fan kunde veta att han så lätt skulle ta spets?? 3 steg så var han där.

#32, Haha ja skandal du som alltid lirar Uffe annars ;-)
Jag skäms också, hade man studerat programmet lite bättre så stod det ju spets för Klöver Kung och från spets har han ju aldrig förlorat

#34, Across The Lines har väl slagit Klövern engång ifrån dödens?
klöver kung diskuterades i butiken, men efter värmningen var det absolut inget snack om att hästen inte ska med på systemet, väldigt dålig värmning och jag blev förvånad över att hästen travade hela vägen i mål.
Vem streckade man istället? Timjans kap :(
Största sanningen ligger troligen i att Klöver kung vann på grund av att across the lines var dålig för dagen.