Spetshästar?
Finns det någon som skulle vilja klargöra för varje lopp vem ni tror tar spets? Antingen direkt eller efter säg 2-300 körda?

Avd 1
Jag är helt inne på att 2 Jewish Banker dundrar till front. 3 Hamble Crown och 4 Vamos kan också öppna, men får svårt att ta sig förbi Jewish Banker.
Avd 2
Många som kan öppna fort. Spetsfavorit är 2 Colombian Necktie på det fina läget. Utmanas i första hand av 5 Blue Moon Stallion, 6 Gentle Way och 7 Aston Hamp
Avd 3
Ingen kan snuva 1 Rebecka på front.
Avd 4
Här försvarar 1 Eges Officer innerspåret.
Avd 5
3 Sea Striker kan öppna liksom 6 Harmonic Silvio och 8 Navarro. Min tipsetta 4 Super Qui är inte heller oäven ut och kommer man före Harmonic Silvio lär han få överta. Annars fördel för Untersteiners gosse.
Avd 6
1 Dumle Loss försöker försvara innerspåret. Utifrån kommer 3 Lassiter, 5 Thai Tanic och 6 Improve Ås .
Avd 7
1 On Way Laday, 4 Tecos Wareco och 6 Arras gör upp om spetsstriden.

Tackar och bockar Ola! Men jag trodde att Jewish skulle köras bakifrån.. hmm.. tror du Uhrberg svarar upp Vamos?

Det är Jörgen Sjunnesson som kör Vamos denna gång och det är inte säkert att han laddar för fullt. Dessutom kommer oavsett vem som tar spets att få Mack November över sig direkt. Blir jobbigt att leda V75-1. Vi vet ju vad Ludde anser om Mack November -stridsvagn som ska krossa allt motstånd! Om Vamos skulle leda lär Jörgen släppa till Mack November när han kommer dånande. Sedan finns ju naturligtvis risken att Mackan hoppar bort sig som han gjort flertalet gånger och då gynnas spetshästen enormt.

Ludde uttryckte sig något såhär under sändningen TV4;
Vamos till spets och då blir det jobbigt för Mack November i dödens.
Sedan kan man ju tolka detta som man känner
- men klar möjlighet finns ju att låsa loppet för dem om båda hästarna sköter sig som de ska.

Hafor, jag tror som dig att Vamos glider till ledningen och sedan att Mack November avanceras fram tidigt. Men.. jag tror att Ludde sätter sig utvändigt om Vamos och därifrån håller tempot nere (för vem vill gå upp och trycka?) för att sedan knipa bra placeringar åt båda sina hästar..

Dock tror jag benhårt att 3 Hamble Crown vinner.. Ingenting med spetsstriden att göra dock. Får andra eller tredje ytter och sen är det över.. (Hoppas kan man ju alltid)

Jag har hela tiden trott mycket på Hamble Crown och jag har naturligtvis med honom i V75-mästaren, men jag tror Ludde tar V75-1 med Mack November utan galopp oavsett vem som tar spets.
Jewish Banker vinner, huvudet högre än resten.

I lopp 4 tror jag 1 Eges Officer tar spets och sedan leder runt om. Nu är det hemmabana och Björn som lotsar runt honom till säker seger.

V75-7: Arras tar aldrig spets från On Way Laday om Örjan väljer att köra i spets. Tecos Wareco blir nog körandes i dödens, men det passar bara bra. Huvudsaken han är med därframme direkt.
V75-2: Med den vinklade vingen så lär nog Across The Lines sitta i spets senast efter 500m körts. Ingen vill utmana och riskera fina prispengar.