V75-6 Olympiatravet
V75-6, Lopp 9

OLYMPIATRAVET, Final (Gr. I Int.).
1:A PRIS 1 000 000 kr 2140 A

Omsättning måndag 17 apr, kl 19:10 V75: 0 kr, kl 19:10 Vinnare: 0 kr
V-odds
Streck

1
DUMLE LOSS h 6 Wallin Joakim
2140:1
999

2
KITO DU VIVIER* v 8 Verbeeck Joseph (Boi F)
2140:2
999

3
LASSITER* v 11 Lugauer Conrad
2140:3
999

4
SUPER LIGHT h 8 Westholm Jörgen
2140:4
999

5
THAI TANIC* h 6 Goop Björn (Goo Ol)
2140:5
999

6
IMPROVE ÅS h 6 Adielsson Erik (Joh SH)
2140:6
999

7
HOT TUB h 6 Svanstedt Åke (Öhm Ma)a
2140:7
999

8
GENERAL DU LUPIN* v 12 Kihlström Örjan (Hul St)
2140:8
999

9
ORDER BY FAX h 5 Lennartsson Per
2140:9
999

10
BORN AT LAST v 6 Kolgjini Lutfi
2140:10
999
Turordning: 2-1-4-6-7-3-8-9-5-10

Första tanken 7 Hot Tub

Min första favorit är Order By Fax, men här kan det verkligen löna sig att kryssa med eftertanke. Blir nog att studera närmare fredag då läget klarnat på flera osäkra kort.
Detta blir en uppgörelse mellan Dumel Loss och Order By Fax. Dumle Loss har ju utvecklat sin startsnabbhet och vi ska inte vara förvånade om Joakim Wallin direkt sitter i spets. Läs gärna artikeln från Kanal 75 "Kronprinsarnas kraftmätning"

Håller fast vid min första tanke sedan sk-ter jag i vad Åke säger i artikeln
förhoppningsvis så dyker räven upp så snart ha sitter upp bakom Hotta Tuben. Men jag slänger in ett streck till och det landar på Order By Fax. Fransmannen galopperar
Dumle hade jag gärna sett i vinnarcirkeln men spåret oavsett om han håller det så blir nog starten för tuff?
Dumle Loss är ju segare än kola, så detta vinner Order By Fax. men bara för att visa medkänsla för Thomas, så ska jag kasta in en liten "garnering" :-)))
Skämt åsido, detta blir ett spännande lopp att titta på där detaljerna kommer att avgöra. Därför gör den fege klokt i att "garnera" ytterligare och jag är en fegis som tidigt kryssar Hot Tub. Vidare är det inte helt kört för Super Light.
mvh
Bertil
Glöm inte Thai Tanic. Goop tror mycket på honom nu när han fått några lopp i kroppen, men visst vinner Dumle Loss, ska ni gardera så ta med Thai Tanic och för den något för stora favoriten Order By Fax, som aldrig vunnit mot Dumle Loss.

Om det inte blir hårt tempo i loppet så tror jag att ledaren i loppet vinner. Blir svårt att ta några längder i den här klassen. Då får man ha en ruggig speed (läs 1,06 -1,07) om man ska kunna ta något på upploppet.

På mitt inlämnade V75-system har jag garnerat friskt i detta lopp. Tror det blir helt avgörande hur loppets första 500m gestaltar sig.
På min spikrad känns faktiskt Order By Fax som den minsta vinstchansen av alla 7 loppen. Men självklart kan han mycket väl vinna detta lopp!
Jag har också i nuläget en frisk "garnering" av detta lopp. faktiskt har jag alla hästar med!!!!!!!!!!!!
mvh
Bertil
Jag nöjer mig med Dumle Loss, Order By Fax och Thai Tanic, men är lite orolig för Improve Ås, Hot Tub och Super Light.
Jag velar fortfarande……
Räds du inte Kito Du Vivier?? Han lär ju inte åka hit helt oförberedd?!?!
mvh
Bertil
Nej, han har inte varit bland de bättre fransmännen och ska inte kunna rubba Dumle Loss eller Order By Fax