V75-4 Åby 15/9/07
Lopp 7. V75-4. V3-2. Tvilling.
Auto **2140:
**1 Mr Vicegay - Lennartsson P 1dk01 14,7
2 Pheripherique - Stolt K 32211 14,0a
3 Geisha Broline - Kihlström Ö 2d213 13,4a
4 Mighty Winner - Goop B 531d1 14,3a
5 Emir Rols - Jansson T 11010 14,7a
6 Vulcan Sund - Redén D 10041 14,5a
7 Fancy Remington - Olsson D 52212 13,4a
8 Stahlwille Wareco - Sahlg.-Fromell M2d115 13,9a
9 Call Me Manana - Persson H K 11105 15,5
10 King Forever - Untersteiner P 32136 14,0a
11 Greve Hulton - Källgren D 11312 13,9a
12 Gulietta Broline - Uhrberg T 5k152 14,7a

Min första tanke var Emir Rols men Gooparna håller ju Mighty Winner väldigt högt, ingen utav dem kan spetsa av egen kraft.
Det lär Geisha Broline göra, släpper såklart?
Pheripherique har nog bäst form av alla här, räcker det?
2+3+4+5 är tidiga i alla fall.
Melander håller Vulcan sund mycket högt också, måste räknas tidigt. Väldigt hög kapacitet!!
Men förstastrecket går till mighty winner.
Ja tror att Mighty Winner får överta spets rätt tidigt efter att startbilen har släppt och därav ska den ha en riktigt fin chans… värst emot som du säger rickard är 2,3,5
2+3 har troligen inte något med detta loppet att göra, inga märkvärdiga hästar och är med stor sannolikhet inte ens på plats i loppet.
Den som är första framme och får överta spets av 4,5 och 6 kommer också att vinna loppet troligen, såvidare ingen försöker köra sig till en lucka och ta vinnarhålet för att använda OS.
Vulcan Sund kommer allt mer och med den kapacitet som hästen besitter så är han ALLTID segerfarlig, även om han så får vandra i dödens hela loppet. Får han bara till det och travet fungerar bra så blir jag inte det minsta förvånad om han krossar allt och vinner med 20m.

#4, Du är jäkligt bra på att såga sönder hästar ex) Lass Formula på V75 på Halmstad i somras.
Du vet med smyglopp är ju Pheripherique grymt farlig, såg du inte enorma spurten senast?
det gjorde jag rickard, men det var mot ett helt annat motstånd. Dessa hästarna som tex might winner, emir rols och vulcan sund är riktiga klasshästar.
Men som alltid är detta min åsikt, behöver inte betyda att jag har rätt.

#6, Jo klart tuffare nu, men den vann ju åkandes senast. Klart streckvärd antar jag - 10%?
skulle gissa på 5%, har säkerligen bättre vinstchans än många andra i loppet, så visst kan den vara streckvärd. Tror dock inte han vinner för det, men chansen finns självklart.

#8, 5% låter mumma det!
ett litet fint smyglopp på Pheripherique så kommer han snabbast av alla på upploppet. vilket rens!! 
Njae men ja tror ja kommer spika Mighty Winner här, lär få överta spets och då blir han svårslagen..

tror att det skall krävasmer än ett smyglopp för Pheripherique, om han skall vinna. empot beöver nog vara rättså uppskruvat med. nog sitter han bra till redan från start, och 2-3 ytter borde han sitta i när det är slutkört efter 500m. om han är lika bra som han varit i det två senaste loppen så kan ha med segerdiskusionen att göra. beroende på lopp scenario då. så är han värd att ha med om man tar med 3-4 hästar. för det främsta som jag tar med är nog 4+5+6. resterande borde ha svårt att vinna detta lopp. för det är nog lite som Nijo var inne på, Björn avancerar tidigt till ledningen om han inte sitter där rätt tidigt och sedan blir nog inte farten så hög. (vem spetsar föresten??)
vem skall dra tåget i dödens??

#11, Geisha Broline är relativt snabb ut.
Jag undrar om jag inte ska spika Mighty Winner. Den 4-åriga hingsten står perfekt inne i klassen med 2000 kronor marginal och är ju en segervan herre.

jag är inne lite på samma sak. men det är ju just det, bästa spikarna har även det motståndarna som är roligast att ha med. dom riktigt roliga skrällarna. grr!
intressanta att Goop rankade Emir rols förre Mighty winner på sitt system, han har trots allt kört båda hästarna några gånger och borde veta hur bra dem är…………
något som vet startsnabbheten hos båda hästarna? kommer emir rols förre i starten och lyckas plocka spets så blir han svår att besegra………

Emir Rols har bytat tränare sedan den förra starten. Kanske har betydelse.
betydelse? hur då? positivt elr negativt? hästen gick ju bra hos föregående tränare tycker jag, förstår inte varför de bytade tränare………

Från vem till vem? [LAT]
Vet bara att han numera är hos Patrik Södervall, var var han tidigare?

#19, Såg det nu med. Konstigt tränarbyte måste jag hålla med om.
Håkan Olofsson var det väl?!
tränarbytet gjordes direkt efter förra loppet om ni hade missat det…….. visst var det olofsson tror jag som emir rols var hos innan……
men jag har inte sett/läst något om orsaken till bytet av tränare

#21, Knepigt? Ingen förklaring eller något sånt?
Just nu är Emir Rols favorit, det blir han knappast till slut väl?

Ägarna tyckte det fick vara nog med 2 dåliga lopp av hästen. Ibland räcker det inte fastän hästen har 3 segrar i raden och en v-75 seger på kontot. Tråkigt nog.

Måste vara bättre ha hästarna hos Proppmätt Förlåt södervall. Det ser ialla fall juh ialla fall ut som han har bra fart på sina hästar….Iaf om man ser han i badbyxor…..Han lär ha råd med oxfile om man säger så P.