Trav iFokus

Trav

Etikettv64-solvalla
Läst 897 ggr
ThomasH
0

V64-5 12/9-07

**

V64-5. DD-1. Tvilling. Auto.
2140:

**

1 Marquis du Pommeau - Lennartsson P05025 12,1a
2 El Nino Kemp - Sundberg H-O 12166 14,4a
3 Breeze Sign - Söderkvist S 00546 14,0a
4 Dig for Dollars - Oscarsson J 40301 12,9a
5 Early Southwind - Kontio J 0d005 12,9a
6 Tucson Yankee - Jansson T 00030 12,7a
7 Tigger - Goop B 12533 12,1a
8 Naughty Nunu* - Adielsson E 21d33 11,2a
9 Yorktown Gunner - Redén D 40322 12,0a
10 Emotional Dust - Kihlström Ö 26120 12,8a
11 Comets G. - Ohlsson U 00310 14,1a

Rickard07
0

Fint lopp helt klart!

Dig For Dollars får ju ses som favorit med spåret och startsnabbheten. Rinner undan  och vinner lätt?

Marquis de Poummeau har tävlat katastrof iår utom de 2 senaste starterna, skräll.

Tigger slog inte stona senast blir svårt mot hingstar då.

demon_sid
0

Rickard dizza aldrig tigger kolla vem som kör Gråter
Så fort jag ens säger ngt om han sitter han  Flört

Nijo
0

du borde läsa på mer rickard.

Marquis du Pommeau har tävlat mycket bra nästan hela året, förutom kanske första 2 starterna. Jag tror att Lennartsson spetsar och vinner här. Japp! ni hörde rätt, han spetsar!

för 3,4 starter sedan så öppnade Marquis du Pommeau väldigt bra från just spår 1 och hade spetsat om ova lindqvist inte plockat benen på han genom första kurvan med uran hornline.

Sedan tror jag inte att Jim vill ha spets med dig for dollars då han beviserligen fungerar bäst bakifrån.

Känslan är att Marquis du Pommeau spikas på 1 system och på det andra garderas dig for dollars, Yorktown gunner och Emotional Dust med. Tror inte att några fler är direkt segeraktuella i detta lopp. Hoppas och tror att det lossnar snart för Yorktown gunner som verkar vara en riktigt fin häst med större uppgifter för sig nästa år.

Rickard07
0

#3. Det har han inte alls gjort.

Motivera hur du tar med Emotional Dust, finns inte på världskartan att den skall vinna.

ThomasH
0

Hur kan man säga att en häst absolut inte kan vinna, speciellt när den kommer från form toppade stallet Walmann

Rickard07
0

#5, Sannolikheten är grymt liten. Sto mot hingstar samt bakspår.

Nijo
0

För det första är Walmann optimistisk och tror faktiskt på segerchans! det är stora ord från den mannen. Sedan har det varit en kulltopp hela året som gått starka lopp och lika bra tider som de andra i loppet.

Har du inte sett ett sto besegra hingstar tidigare? jag har sett det flera gånger. Halva detta gänget kan jag garantera att emotional dust kommer att besegra, sedan krävs det klaff med tempo och positioner för att ha segerchans.  Min 4.e häst i loppet troligen.

Rickard07
0

#7, Får se hur tongångarna är efter loppet hos Walmann då…

ThomasH
0

Det här är Walmans kommentarer om hästen:

"Känns väldigt fin för dagen och trots konkurrensen är hon säkert med i striden där framme."

Nijo
0

räcker mer än väl för att hon ska med på mitt system som ett garderingsstreck.

Rickard07
0

Nämen, klarade inte ens att ta sig i mål. Jaadu Walmann!

Nijo
0

vadå? galopperade ju………vad är problemet rickard?

Rickard07
0

#12, Att jag sa att dne var chanslös.

demon_sid
0

Rickard ?
Vann du ngt mera för du konstaterade detta efter loppet BARA en undran ?
#12, Att jag sa att dne var chanslös.

Du undra varför jag hacka på dig förut…
Undra igen=)

Nijo
0

men rickard, då var 10 av 11 hästar i detta loppet chanslösa enligt ditt sätt att se på det.

Men det är inte hela sanningen egentligen, hästar galopperar och hästar kan ha dåliga dagar.