Trav iFokus

Trav

Etikett: spikmästaren
Läst 654 ggr
matsli
0

V75 tillsammans Goop/Harry fiasko

Vilken tur att man inte gick med. 40000 kr hade laget att spela för. Självklart gör man ju då minst 4 olika upplägg och varierar spikarna. I detta fall valde man 2 spikar och lämnade in 4 identiska system. Helt ologiskt.

matsli
0

Att ingen av spikarna gick in är en annan sak och det var många sura inlägg på sajten igår även angående detta.

[Carpinus]
0

#1 Jag har aldrig spelat "tillsammans" så nu får du ursäkta min okunnighet! Men har man inte möjlighet att se systemet innan man accepterar att gå med? Om det är så verkar det ju i så fall rätt bortkastat att vara sur efteråt. Har man däremot "köpt grisen i säcken" är det förstås en annan sak…

matsli
1

#2 Jag tror att det framgick innan att det skulle bli 4 likadana kuponger och att Björn utsåg två spikar rätt tidigt men att Harry Boy gjorde resterande jobbet minuten innan start. Andelarna blev ju slutsålda ett par dagar innan och jag vet inte hur ATG förklarat för deltagarna hur det hela skulle gå till. 

Systemet på lördagen (4x10000 kr) hade 3 rätt. Systemet på söndagen var enbart ett på 10000 kr och hade också 3 rätt. Jag spelade för 144 kr både lördag och söndag.  Hade 5 rätt på lördagen (ja - pengarna tillbaka) och 4 rätt på söndagen. Båda V75-omgångarna hör till de hittills svåraste i år…

Om jag hade spelat för 40000kr hade jag definitivt lämnat in maxantalet kuponger på V75-tillsammans (4 st) och spridit riskerna. Det är ju ändå så att om du betalar 5000 kr för ett system så kostar det 10000 om du dubblar antalet hästar i en avdelning. Du ökar inte sannolikheten till att få 7 rätt med 100% (motsvarande kostnadsökningen) utan du ökar enbart sannolikheten att just i det specifika loppet få rätt (sannolikheten ökar  procentuellt linjärt med kostnadsökningen enbart för det loppet).

[Carpinus]
0

#3Tack för förklaringen! Förvisso ligger det mycket i din kritik av dålig variation av spikarna. Samtidigt tycker jag att det verkar lite övermaga av spelare  (#1) att klaga om de dels fått veta spikarna, och dels med tanke på att de givit sig i sällskap med Harry Boy, vilket ju betyder att det inte ligger så mycket seriöst arbete bakom uttagningen i övrigt.

Är jag intresserad av att köpa en andel i spelhörnan får jag åtminstone se systemet i sin helhet innan och kan ta ställning till om jag tycker att det verkar intressant, vilket i sig är en aktiv  bedömning av systemet från mig som spelare.

Jag spelar själv Harry Boy, men blir inte sur om det inte slår, för jag vet förutsättningarna. Jag blev inte sur ens den gången jag satte tre egna svåra spikar på en Spikharry och "han" bara förmådde få in en vinnare i resterande lopp trots att systemet var för några hundra kronor. Den ende jag var sur på var mig själv som inte gjorde ett "riktigt" system den gången…