Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 860 ggr
Bertil
0

V75-3 Solänget 8/9/07

Lopp 6. V5-5. V75-3. V3-1. Tvilling. Auto **2140:
**1 Ideo du Cadran* - Frick J 00016 11,9a
2 Plantagenet* - Adielsson E 11124 10,1a
3 Jaded - Kihlström Ö dd100 10,9a
4 Hot Tub - Ohlsson U 13405 11,2a
5 Order By Fax - Lennartsson P 23514 11,3a
6 Kipketer Zon - Goop B 11253 11,9a
7 Crown Kemp - Bergh R 11201 12,0a
8 Arnie Somolli - Untersteiner J 51162 11,4a

ina-scot
0

JADED vinner felfri

Rickard007
0

Hot Tub är draget helt klart, gick fooort senast på upploppet. Motbud: Jaded, Platagenet och Order by Fax. Jaded tar spets?

Nijo
0

Hot tub är i sitt livs form, blir mycket farlig.

Jaded spetsar och vinner om felfri. '

Order by fax var inget bra senast,. måste visa mycket mer.

Rickard007
0

Och Jaded blir stor stor favorit också eller? Inte så intressant då. Iom osäkerheten.

Harry_Boy
0

Kan inte tänka mig annat annat tipstidningar o.d. skriver upp Jaded till storfavorit. Felfri vinner han men som 75-80% är han definitivt ingen spik i mina ögon.

Gillar Kipketer Zon skarpt, men här är han nog ute på lite för djupt vatten. Hot Tub står lite på tur för seger.

Rickard007
0

#5, Kipketer Zon tordes vara chanslös här. Feglåsa på Hot Tub+Jaded?

Harry_Boy
0

#6 jooo, så får det bli. Det var så man skulle gjort igår….Gråter

Rickard007
0

#7, Ja precis. Bara för det är väl det fel denna gången, vad blir Hot Tub?  10%?

Nijo
0

bara 8 hästar till start så du får nog räkna med 20-30%.

Rickard007
0

#9, Katastrof då men den raden…

Nijo
0

Jaded har ingen bättre rad

Rickard007
0

#11, Nej men bättre kusk och läge enligt många och dessutom mer omtalad häst. Hoppas Plantagenet drar på sig streck med.

Tiger82
0

Får nog bli spik här med så få startande… Hot Tube, Order By Fax och Jaded står de nog mellan… Vem blir minst spelad av de?.. Order By Fax?

Rickard007
0

#13, Troligtvis, dock inget spikförslag direkt.

Tiger82
0

#14 Tänke köra lite chansningar till helgen… Han har väl egentligen kapasiteten

Rickard007
0

#15, Självfallet! En riktig topphäst när den fungerar och ägarna inte tjafsar :-) Imponerade ju i  årsdebuten men var väl inte riktigt lika bra senast men som sagt kapaciteten finns ju.

Nijo
0

att spika i ett lopp med 8 hästar är helt rätt.

Men det kan fortfarande ge väldigt mycket pengar trots att man spikar en favorit.

Rickard007
0

#17, Mjo det är klart om man täcker upp de andra loppen rätt.

Tiger82
0

Order By Fax vann detta lopp förra året:)…

Har väl egentligen inget med nu att göra men ändå:)… Hot Tub slutade 7:a…

Nijo
0

blir ganska förvånad om Order by fax besegrar Hot Tub i nuvarande form. Givetvist vet jag att order by fax kan göra det med sin enorma kapacitet, är en av vä'rldens bästa hästar när han fungerar till 100%, men senast var han mycket dålig.

Tiger82
0

Jo Hot Tub går ju fint nu… Frågan tycker jag är om Jaded galopperar igen..

ina-scot
0

#21 Tror inte JADED galopperar denna gång behöver inte laddas för fullt för att ta ledningen sen är det lugna gatan .

Nijo
0

nja, Bergh är med i loppet och har en häst i toppform som är relativt startsnabb. Kanske örjan måste köra ganska hårt för att kunna försvara spets.  värt att tänka på, inte första gången som Bergh är offensiv.

Ska bli intressant att se strecken till loppet.

annars tror jag också mest på Jaded, är en av våra bästa svenska hästar tycker jag, i alla fall när han fungerar.

Nijo
0

Läste att STigH säger att plantagenet är lika bra som digger crown kapacitetmässigt redan nu, det är stora ord från en stor tränare som inte använder sådana ord särskilt ofta.

Tiger82
0

Plantagenet Ser ut att bli hårt streckad, spikad av V75 guiden…

Men jag tänker inte spela den:)…

Bertil
0

Spikar du OBF, din tuffing?

;-)

Själv vågar jag inte spika, men det är ju smart i ett lopp m. få hästar om man har en klar idé. 

mvh o lycka till
Bertil

Tiger82
0

Blir nog Order By Fax i mitt system sen brukar jag och en kompis spela ihop där blir de kanske annat:)…

ina-scot
0

#24 PLANTAGENET , Det är en häst med UNGEFÄR samma kapacitet som DIGGER CROWN säger stig h till kvp  ( inte lika bra )

Nijo
0

ja, men ungefär kan både tolkas som högre och lägre, därav valde jag mellan som då är lika bra.

ina-scot
0

Okej men ska man citera någon så är det ganska viktigt att skriva vad dom sa, inte hur man tolkar det ( jag tar det som att P är sämre än D C

ThomasH
0

Jag tvekar dock inte att överväga en spik på formtoppade Hot Tub som ju har mött värre motstånd än detta, om nu inte Jaded får till det

Nijo
0

Ina-scot, jag har inte citerat någon och det står klart och tydligt. Jag berättade vad StigH sagt enligt min tolkning och det var absolut inget citat utan mina egna ord.

Unibet gav 2ggr på plats med Jaded, slängde in ganska mycket där då jag tycker det är ett mycket bra spel. Tror knappast att han galopperar igen och örjan behöver troligen inte ladda lika hårt som senast. Men detta platsar han mot även från dödens, kanske även vinner.

Flywithme
0

Hot Tub står på tur för seger… men Order By Fax blåser förbi till slut om han är sitt gamla vanliga jag igen… tycker det står mellan dem.. (jaded får ursäkta)

Nijo
0

ganska hårt att basera ett spel på "om hästen är sitt gamla jag igen" särskilt när hästen inte presterat på 2 år och var dålig i senaste loppet+är dåligt tränad och ska tävlas igång.

Men visst, chansar man så chansar man och han kan ju vinna om han är tillbaka i bra form, ser dock inte bra ut.

i annat fall får vi njuta över att kolla på denna underbart vackra häst:)

Flywithme
0

jaded har ganska mycket att bevisa han också… som att stå på benen t.ex

Nijo
0

nja, han bevisade ganska mycket i sweden cup där han var säkrheten själv och gjorde strålande insatser. Presterar han liknande här så vinner han. Såg även fullständigt lysande ut i värmningen senast vilket ska tilläggas.

demon_sid
0

35 # Gå på din magkänsla i loppet. Det man känner för är viktigast då kan man ej säga sen . Varför gjorde jag så.

Flywithme
0

Att se lysande ut i värmningen hjälper inte om man hoppar när det verkligen gäller…  vet inte om det är för att han varit för peppad… Visst han var lysande i sweden cup men efter det så har han 4 galopper på 5 starter… o sådana hästar får visa bättring innan de kommer med på systemet… visst det är tråkigt att åka på en häst man tagit bort av den anledningen, men det är fan värre att ha lagt pengar på en häst som hoppar (o valt bort en bättre häst för de streckets skull)

Nijo
0

att se lysande ut i värmning kan vara ett tecken på att hästen är i form vilket är värdefull information att ta med sig till nästa lopp hästen ska starta i, särskilt om han galopperat i det aktuella loppet han värmde till.

Förmågan att välja bort rätt hästar är det som speglar en bra spelare………att välja bort jaded kan vara ett stort misstag lika väl som genialiskt, det får vi se på lördag, personligen har jag redan satsat ganska mycket pengar på han.

Flywithme
0

Aj då… då får vi hoppas att det visade sig vara som du tror… i ett guld lopp är det annars svårt att plocka bort hästar just för att man tycker om de så mycket o för att de har den där enorma kapaciteten… det är ju inte allt för ofta det tokskräller i guld. Jaded är ju en kanon häst, men måste man plocka bort så får det bli av sådana anledningar…osäkerhet, spår, kusk osv… fast man egentligen vill strecka bara för att han är just JADED…!!

ThomasH
0

Jag har lärt mig genom åren att satsa pengar på en Stefan Hultman häst är som att spela på lotto, ingen vet när de är i form, inte ens Hultman

Flywithme
0

bara för det kommer det tokskrälla i guld denna gång… ha ha Kipketer Zon går in o slår av de andra på mitten…. just bara för jag nämnde det… lovar… min vanliga tur!

ThomasH
0

Nej, men varför inte Arnie Somolli, Roger Walmann har ju stallet i tokform och Arnie Somolli visade grynende form senast

demon_sid
0

41 # Ligger ngnting i det du säger.
Sen läser man jätte ofta i fredags rond den har aldrig känts bättre sen efteråt har han alltid 100 förklaringar eller 1000 tårar…

Flywithme
0

Ja o åker med bara en häst hela vägen… Äh det blir nog heltäckning istället!!! det är ju billigt med bara 8 hästar… fast inte så spelmässigt riktigt

Nijo
0

helgardera är spelmässigt betydligt mer korrekt än att ha med kanske 5 hästar i detta loppet.

Vad gäller Jaded är jag ganska säker på att hästen är i bra form med tanke på hur fin han såg ut senast.  

Arnie somolli lär få stora problem att komma till från spår 8 då häst 2,3,4 kommer försöka låsa loppet där framme troligen. Därav tror jag även att order by fax kommer få det svårt att ta några längder till slut.

samtliga 3, jaded, plantagenet och hot tub kan tänka sig att gå i dödens och låsa loppet skulle jag tro.

FridaSimonsson
0

Hoppas på Order :)

Rickard07
0

Förvånadsvärt mycket spel på Platagenet alltså. Men det är ju bara att tacka och ta emot, för loppet står mellan Hot Tub och Jaded tror jag.

demon_sid
0

NGN som läst ronden idag….
Kan nästan undra fall jag är synsk…

CITAT : Det är knappt jag vågar säga det, men hästen känns bättre än någonsin tidigare. Flört

Rickard07
0

#49, Angående Prima Stella? ^^

Nijo
0

Hultman om jaded!

annan sak jag noterade var Örjan ord "jag har stora förväntningar/krav på denna häst och det är min bästa segerchans i omgången"  AV en person som i normala fall aldrig använder så stora ord om sina uppsittningar.

Hultman är ju alltid överoptimistisk annars…………

Rickard07
0

#51, Okej, det framgick ej.

brutalaccent
0

hur skall man hantera hans senaste galopper? något att ta med i resonemanget eller tro att han skall klara av att gålla sig i rätt gångart?? Jaded alltså??

demon_sid
0

ASSÅ det sjuka är att jag läst både AF EXprreessen Ronden och det är 3 olika som uttalar sig och alla är positiva. Tommy Bergenhagen Jonny B Och i ronden Hultis…Det sjuka med är att jag börjar få FELLIN för denne individ. ETT argument till ÄR att om favoriten är svag vinner ofta 2a handaren oftare =)

Ska man gardera detta lopp kan man lika bra ta med 5 hästar.
Då kan man ej utelämna ngn av 2 3 4 5 7 tycker jag.

Rickard07
0

#54, Angående statistik om svaga favoritet och dylikt rekommenderas www.travsidan.se och där "Statistikanalys". Under V75 fliken.

EDIT: Tekniska problem är det visst där nu :(

demon_sid
0

rikard om du läser detta inlägg jag skrev igår så förstår du väl. När vi diskuterade jaded….

#44 [Bild på demon_sid](javascript:void top.ShowProfile('demonsid') "Visa personlig sida för demonsid.")

demon_sid
2007-09-07
00:02

Hantera inlägg

41 # Ligger ngnting i det du säger.
Sen läser man jätte ofta i fredags rond den har aldrig känts bättre sen efteråt har han alltid 100 förklaringar eller 1000 tårar…

Rickard07
0

#56, Japp… Men det framgick ej i det inlägget :-)

demon_sid
0

Ok  , men 1 plus 1 blir väl ialla fall 2 Glad.

Rickard07
0

#58, Nah en chattkompis tatuerade in 1+1=3 häromdagen så det vetitusan.

Nijo
0

tycker det är tjänstefel att ta med 5 av 8 hästar i ett lopp, särskilt när alla är nästan lika mycket streckade av dem 5 hästarna.

Antingen spikar man/streckar max 3 hästar, eller helgarderar loppet.

Men att gardera ett lopp med 3 hästar som är lika mycket streckade blir ett dåligt spel ur spelvärdes synpunkt.

Såg en bra spelare som tippade ett andelssystem i en butik för 1000kr, han har med 5 hästar i detta loppet och på grund av det köper jag ingen andel. Fegt, tråkigt och dåligt spelvärde.

Nijo
0

tycker det är tjänstefel att ta med 5 av 8 hästar i ett lopp, särskilt när alla är nästan lika mycket streckade av dem 5 hästarna.

Antingen spikar man/streckar max 3 hästar, eller helgarderar loppet.

Men att gardera ett lopp med 3 hästar som är lika mycket streckade blir ett dåligt spel ur spelvärdes synpunkt.

Såg en bra spelare som tippade ett andelssystem i en butik för 1000kr, han har med 5 hästar i detta loppet och på grund av det köper jag ingen andel. Fegt, tråkigt och dåligt spelvärde.

demon_sid
0

ok=) Då så då vet vi Flört

maskapone
0

Vad gäller inbördes möten så har Order by fax har plusstatistik på samtiga hästar han mött i detta lopp.

ORDER BY FAX - IDEO DU CADRAN* (FR)

2 - 0

Mp 070416-8
E 070406-7

ORDER BY FAX - PLANTAGENET* (US)

0 - 0

ORDER BY FAX - JADED

1 - 0

E 070406-7

ORDER BY FAX - HOT TUB

3 - 0

Sä 060805-6
Å 060422-9
E 060325-6

ORDER BY FAX - KIPKETER ZON

0 - 0

ORDER BY FAX - CROWN KEMP

3 - 2

V 060209-6
V 060121-5
V 051225-6
B 051105-9
J 050904-8

ORDER BY FAX - ARNIE SOMOLLI

2 - 1

B 070824-7
U 070428-6
Mp 070416-8

Källa: voltstart.se

Rickard07
0

#63, Räknas 0-0 som +?

maskapone
0

på de han tidigare mött, vilket jag skrev. Han har ej mött plantagenet & kipketer zon

Rickard07
0

#65, My misstake. Fredagsgroggen haqr satt sina spår på mig iaf!

EDIT: Colan.

Harry_Boy
0

Någon som vet hur Hot Tub kommer gå??

Läst i några tidningar att det blir skor runt, medans Öhman själv säger till ATG att det inte blir några ändringar. Med det borde väl menas barfota eftersom han gått så de starterna.

Går han med skor är det bara att ta bort…..Fot i munnnen

brutalaccent
0

starkt av Plantagenet att hålla ända in efter den öppningen på 06,5/500 och 12,5/1k - dock är väl inte vinnartiden så imponerande med 1.12,8.

Hannna
0

Ja, att stå till mål med den öppningen var grymt! Men han fick ju dämpa och köra 1.18-1.19 tempo andra femhundringen, det behövdes:P

Rickard07
0

Fick ju 2 tryckare var riktigt riktigt bra!

Nijo
0

ELitloppet nästa år, så enkelt är det.

Ge plantagenet detta året att utvecklas och skaffa mer hårdhet så är han en segerkandidat till elitloppet nästa år skulle jag tro.

ThomasH
0

Ja, om han får vara hel

mvh/Thomas

FridaSimonsson
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Order By Fax var super duper fin :)

Rickard07
0

#73, I vilket avseende?

Nijo
0

Order by fax var OK, inte mer. Det loppet skulle han bara ha vunnit om han varit bra. 

Men visst ser det ut som att han går framåt hela tiden.

FridaSimonsson
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Han har varit borta så länge så jag tycker att han gjorde det lysande, han tog bara in mer och mer , men men : )

Rickard07
0

#76, Var ju 3:E starten efter vila!

Travel
0

Klart att han gjorde det bra! däremot var ju min spik plantagenet fantastisk!!!

Flywithme
0

ja du Nijo…. synd på dina pengar!!!

Nijo
0

nah, mitt spel på jaded var väl dåligt tycker jag, inget att tycka synd om. Jag missbedömde startsnabbheten på plantagenet helt och eriks ambitioner att vilja köra i spets.

Var helt inne på att Jaded antingen spetsar direkt eller kör sig till ledningen efter någr ahundra meter,

thilda-
0

Nordgubben var grym!!!!!!! :)

Rickard07
0

#81, Fel tråd.

Bertil
0

Vänta nu Rickard…en tjej kan man väl aldrig anklaga för att skriva i fel tråd :-)

Välkommen in debatten thilda!!!

mvh
Bertil

Rickard07
0

#83, Det var inte ens roligt om det var ioni eller va de nu var.

brutalaccent
0

bertil. du är ta mig fanken grym. hädanefter är du min idol!!

Flywithme
0

Jag menade mer vår disskution om jaded´s oförmåga att kunna stå på benen!!

Nijo
0

men att jaded galopperade hade helt och hållet att göra med att hästen blev het och örjan satte sig i rygg på ledaren vilket jaded inte klarade av då han inte kan gå i just ryggar. Något som vi har tagit upp tidigare som orsak till att hästen galopperar…..

annars fanns det inga tendenser alls på att hästen skulle vara osäker i detta loppet,,, från spets eller dödens hade han med stor sannolikhet inte galopperat som det såg ut.

thilda-
0

#82,, Äh kom på de sen efter jag hade skrivit de.. Men What ever? :P trav e ju trav :D

Rickard07
0

#88, Haha :D Trav är Trav ja.

Flywithme
0

ofta hänger ju det ihop… Häst som visat sig vara osäker tidigare o har lätt för att bli het… Ofta försöker ju hästen rädda sig själv genom att ta till en galopp, det var det jag försökte få fram när vi disskuterade min anledning till att välja bort jaded den här gången… Kändes som att de var precis så det skulle sluta för jaded även denna gång… sen vad som var anledningen till galoppen har inte så stor betydelse - en galopp är en galopp o sumpar alla chanser till att vinna i sådana här lopp!

Nijo
0

nah, för att hade just jaded fått spets eller örjan suttit kvar i dödens så hade det troligen inte blivit galopp.

Jag spelade utifrån scenariot att örjan skulle spetsa, Jaded klarar av att bli het över kort distans, kolla bara tiderna han gick i sweden cup i dödens och spets. Det är en helt enorm häst som kan bli hur bra som helst.

Problemet nu var att han möte en väldigt bra häst som var startsnabb och hade spår invändigt, med omvända roller så hade troligen Jaded spetsat och vunnit. Denna galoppen tar jag inte så hårt på…………

Flywithme
0

nej det ska du inte göra… Jag tog bort Jaded just för att jag trodde de skulle bli laddning o spetskörning… o det betyder ofta galopp för en av hästarna… när det sen handlade om jaded så var det bara att hoppa över denna gång - kan bli lyckosamt - eller gå åt helsike…

ina-scot
0

En liten fråga, vi har diskuterat detta tidigare men JADED galopperar EN gång bara men sen går han bra bakom hästar  varför, om han inte går bakom hästar så borde han galoppera fler gånger ??

Flywithme
0

Jag har aldrig sagt att han inte går bakom hästar??? tycker han verkar allround… Men anledningen till att han galopperar tycker jag ofta verkar vara att han hetsar upp sig i situationer när han inte riktigt vet vart han ska ta vägen… ex spetsstrid , kurva osv.. när det blir lite svettigt (räddar sig själv ur situationen med en galopp).. går ju som sagt alltid bra efteråt…

Rickard07
0

HUR ORKAR NI?

Flywithme
0

O det ska komma från rätt person… ha ha

Rickard07
0

#96, Ungefär haha!

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.