Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 543 ggr
ockenen
0

Håll i hatten!

Här i dagens travhuvudstad blåser det friskt nu på morgonen, och även om det kanske inte blir storm som längre söderut längs kusten bör nog den hårda vinden finnas med i kalkylen.

Även i loppen kan det bli "korsdrag" för att låna en HGL-klyscha, och jag har lite planer inför dagen. Bland annat tycker jag att mediatipparna stirrat sig blind på spåren i Åby Stora - det verkar som om man ser åttahästar som ett jättefält! Med den nya kollektivfilen och allt tror jag att det finns chans att det kan blir "fel" vinnare i heaten, ändå går även jag på de låga numren (fast av andra orsaker!).

Mina tankar för dagen blir dessa:

Avd 1: Räknar med att Jetstile frontar och Citation tar vindskygg i rygg för att inviga stickspåret till slut. Jag har ändå lite dåliga vibbar på Citation, men jag drar ett gnetstreck.

2 (7-5)

Avd 2: Påståendena om Min Narkissos galopplystnad tycker jag är klart överdrivna, men jag chansar på att han kommer bort i någon kastvind och går på Elton Silvio, klart räntabel här!

11 ( 2-3)

Avd 3: Känns som något lurar under ytan här, så jag streckar drygt halva fältet och hoppas att det räcker.  

4-7-5-2-10-11-1 (9-6)

Avd 4: Återigen ett smålurigt fält. Södervallare med lånekuskar frestar alltid, så jag var inne på att spika Emir Rolls, men eftersom jag ligger under budget så brer jag på lite igen. Tar dock med en struken, så att jag får Emir Rolls dubbelt.

5-4-3-9-12-11str (5-4)

Avd 5: Vem är minst brukad efter första heatet? Red Chili Pirat har i alla fall hårdheten!

4-3-2-1  (6-7)

Avd 6: Tre kilometer i tjugo sekundmeter blir ett riktigt styrkeprov! Tror att det bäddar för halvskräll, och nöjer mig med Lonesome Laday och Special Cat.

8-7 (10-13)

Avd 7: Speeden har en tråkig rad, men kan snygga till den betydligt här. Norrmannen är lite vinna eller försvinna, men måste väl med. Tredje strecket på Harmonic Silvio som verkar grym igen! 

3-4-2 (11-8)

1008 rader.

(Dagens "ööh?": Cross i lopp 13 - friskt vinnarlir där!) 

Missade att det redan fanns en flik för V75-system, sorry!

Nijo
0

haha, jävligt bra inlägg!!!! här har vi en kille som kan lira:)

Måste bara fråga angående taktiken i Emir Rols loppet,,,,brukar du ta med en struken häst och sätta hästen du tror på som reserv för att få dubbla pengarna????

Detta är kanske en dum fråga,,,,,men om man har 2st strukna hästar och ens reserv vinner(som redan är med på systemet) blir det då duubbla pengarna x2 ???????

fin analys och tips annars,,,,tror dock inte att jetstile kan snuva citation på spets………..

ockenen
0

Tack för komplimangen, hoppas att den står sig efter loppen! ;-)

Ja, om man har flera hästar i loppet och vinnaren går in både som ordinarie och reserv får man två rätt. Riktigt dubbelt rakt över på slututdelningen om det håller hela vägen blir det ju inte, eftersom man förstås inte kan få mer än vad man spelat för. Jag spelar ofta så här när jag har en häst som jag är småsugen på att spika men fegar ur, och det har gått vägen ibland.

Jag tror heller inte att Jetstile normalt blåser (!) Citation på spetsen, men om det här vädret står sig kanske det kan vara ett vinnande drag att släppa, för Jetstile släpper väl knappast i sin tur, och då kan Adielsson få ett gött vindskydd…

Nijo
0

ockenen, vad jag menar är om man använder sig av metoden med att ha med struken häst och en särskild häst som reserv i 2 lopp,,,,,blir det då dubbla utdelning x2? =4ggr pengarna

ockenen
0

Ursäkta, jag missförstod dig, jag trodde du menade två strukna i samma lopp! Nu satte du lite myror i huvudet på mig, men du får givetvis två rätt i båda avdelningarna, men totalutfallet beror väl på antalet hästar du har i loppet. Har du två hästar i loppet varav en stryks och du får in den rätt tippade hästen även som reserv så får du två rätta streck, eftersom du betalat för det.  Jag som har sex hästar i loppet får också två rätt, inte två gånger sex. Renskalar man det till en ytterlighet, där man har två hästar i sju avdelningar och har sådan vansinning tur att den andra hästen stryks och man får in vinnaren även som reserv rakt över får man alltså 2x2x2x2x2x2x2=128 sjuor, det man betalat för, precis som på ett flersystem med två hästar som löper dött lopp.

P.S. Matte var inte min huvudgren i skolan, så jag kan bara hoppas att min ekvation är korrekt här ovan…

gulo
0

Inte helt klar i knoppen efter gårdagen men är inte det samma sak som att spela med spik och systemet x 2?
Förutom att när du gör så här, om hästen stryks så får du två olika hästar.