V75-6 Åby 15/9/07
**Lopp 9. V75-6. DD-1. Tvilling.
****3140:
**1 Garfield Broline - Kihlström Ö d120d 16,7
2 Arras T.C.B. - Svanstedt Å 64051 16,4
3 Best Friend* - Adielsson E 11024 15,5
4 Noble Magic - Sjöberg P 21334 16,5
5 Ingas Hurricane - Forsgren L 21013 17,3
6 Pearsall Delivery* - Sjunnesson J 01240 16,8
**3160:
**7 Special Cat - Söderkvist S 10603 16,0
8 Lonesome Laday - Lennartsson P 6d311 15,7
9 Staro Ypsilon* - Goop B 20140 15,5
10 Coolman Crown - Heiskanen V d1113 14,7
**3180:
**11 In Cap N'Gown - Juul S 43303 15,0
12 Kasparaitis - Malmqvist R 35126 15,5
13 Wiss Night Hawk - Uhrberg T 65311 14,6
14 Villevalle Victory - Jansson T 221d3 14,5
15 S.J.'s Photocopy - Redén D 34052 14,7

BERTIL BYT RUBRIK GENAST!!!
Tänk vad trav är lät ibland!
Wiss Night Hawk toppchans?
In Cappen är det lite formfrågetecken på.
Coolman Crown motbud?
Fixat
Thomas

#2, Bra!
Best Friend är mitt bud vid första synen. Väldigt kapable och fin travare som fungerar utmärkt i spets. Tror inte han förlorar detta från spets och de andra måste vara riktigt bra för att plocka ner han.
väldigt sällan jag tror på hästar som står på främsta volten i lopp över 3140m, värt att notera tycker jag, hehe.
lonesome laday och staro ypsilon utmanar tidigt? ganska öppet bakom tycker jag.

#4, Erik Adielsson jo tjena!!
Du nämner inte ens formstarke Wiss Night Hawk som troligtvis blir stor favorit med, varför?
Breda pennan som gäller för min del. Att gissa segraren är för mig en alltför svår gåta!
mvh
Bertil
klart att wiss night hawk är ett tidigt bud, men han blir hårt streckad och måste runda många hästar, samtidigt har han fått många hårda lopp senaste tiden och formen borde gå neråt snart? eller hästen tröttna på uppläggen?
Wiss nigth hawk har fått snabba pengar på sig också den senaste tiden, kanske står 20m fel här?
i vilket fall är det ett svårt lopp som kräver många streck om man inte vill spika sig ur problemet…….hästar som garfield broline, ingas hurricane och pearsall delivery är också bra och kan vinna.

Framspår har en viss fördel i lång lopp. Plus open stretchen….
var det ej b Goop som körde ett perfekt lopp i ett DD lopp på halmstad med open stretch till snyggt odds.

#8, Jo med Troy Boeshove till 18 ggr.
Framvolten vinner klart majoriteten av alla sdna hära lopp, fan jag börjar tveka mer och mer och det är erat fel! :-)
över 3140m tror jag knappast att majoriteten av segrarna är från första volten, mycket svårt att tro på. I regel vinner de bästa hästarna över dessa distanserna då dem är starkast till slut.

#10, Men det är så tro det eller ej.

I öppna lopp är det oftast framvolten. Men typ Harpers, eller lopp med högre klass brukar någon värsting från tillägg ta hem det.
Ja tror Wiss Night Hawk har riktigt fin chans här, och ja tror han vinner v75-6 ;)
Med den form som Wiss Night Hawk uppvisar just nu så blir han superfarlig. Men han ska plocka två tillägg på Arras, Garfield Broline och ett tillägg på Coolman Crown och Special Cat. Jag garderar nog rejält
drar man statistik över v75, v64 och kanske v65 över distansen 3140m så tror jag nog att majoriteten av segrarna är från hästarna med tillägg.
motbevisa det annars rickard, tycker det är sällan dem där framme håller undan.
Annars tycker jag att en häst som In cap N'Gow måste räknas förre wiss night hawk då det ALLTID har varit en bättre häst och varit ute mot betydligt bättre motstånd under sin karriär.
Även en häst som S.J Photocopy har kapacitet att vinna detta loppet om han får rätt ryggar, visade förra året att det är en väldigt bra häst då han var en av de bättre i kullen.

Nijo varför skall man alltid MOTBEVISA dig LYSSNAR DU EJ ?
PÅ något annars eller ?
DU vet jag håller på en del med statistik skulle aldrig skriva ngt annars.!
DENNA kille är en av de som jag mest lyssnar till när han skriver på forum.
skrivet av olle2
(85.228.209.249) som svar på V75-6 av ChristerA *resultatantydan*.

Tillbaks till StallSnack V75
Bjud på Travtidningar!!
Mums Mums. 3140m lopp gillas skarpt. Som vanligt letas spelvärde på startvolten. Den som får vinnarhålet passas extra noga i detta lopp då den inte blir fast när köhästarna kommer på upploppet.
PS Gillar du ej "spelvärde" det har du predikat i alla dina inlägg senaste 3 veckorna mer eller mindre.

#15, "motbevisa det annars Rickard, tycker det är sällan dem där framme håller undan"
Kolla själv för fan.
Form slår klass? In Cappen har tveksam form väl?
Wiss Night Hawk är fullproppad med form.
jag kollar själv rickard, min uppfattning av alla lopp som jag ser över 3140m är att hästarna med tillägg oftast vinner.
statistik har jag ingen, men det var inte jag som gjorde ett statement att framspårhästarna oftast vinner och har fördel så det är inte min sak att bevisa. Detta är en diskussion som vi haft flera gånger……….
Demon_sid, vad menar du med att alltid motbevisa mig? hur blev 1 gång, alltid?
In capen tycker jag haft bra form en tid, gått bra i sina sverige lopp tycker jag. Wiss Night hawk har haft toppform en lång tid, borde gå neråt snart? brukar bli så när man startar ofta och får hårda lopp som just wiss night hawk haft……. liknande resonemang hade Demon_sid angående acros the lines i lördags………

#18, Men då har du fel bara inse. Du vet Mellanvolten är en för sig! Men skulle tro att ca 50% av alla Stayerlopp vinns ifrån framvolten vilket är överlägset då.
En eller riktigt många.
som sagt, det tror jag absolut inte på förren jag får se statistik, fram tills dess så får vi ha delade meningar i denna fråga.
slutdiskuterat.

#20, Finns nog ingen som jag vet sådär, pallar int ekolla alla 10000 lopp som gått senaste året heller.
# Haha Nej det skulle bli jobbigt….

tycker att WNH visade mkt god vinnarskalle när han plockade ner min spik (Out of Sight) för två starter sedan. hade även då 60m tillägg och var framme rätt tidigt och gick i dödens på en okej tid. så nog har den kusen form alltid. bara titta på senaste loppet, då har gjorde att många mungipor hängde neråt efter loppet (förutom på alla som hade helgarderat förståss) slog i det loppet många finfina hästar (dock drömresa) men han kan avsluta och gjorde det på en mkt fin tid dessutom. inget som säger att han behöver gå i dödens kan lika gärna vara så att han går fram tidigt och får en bra rygg att gå i, om någon anna är villig att dra i dödens d.v.s.
men jag är lite inne på samma som ni andra. att gardera detta lopp här kanske det klokaste att göra. finns ju ändå gott om bra motståndare. några redan nämnda: Best Friends, Lonesome Laday, Coolman Crown och "Capen"

Har fått lite info om en klar häst här…
TROTS min teori om framspår tror jag <Coolman Crown vinner .
MVH FREDDA 

#24, Tog bort den på 5 på V75an så det hoppas jag ej. Överstreckad.

#24 Klar enligt? Wiss Night Hawk är en bra stayer, men från det här läget krävs det ju hårt tempo för att han ska komma till sin rätt. Björn Goop spikar som sagt Arras T.C.B, har någon mer info om den att dela med sig av? Eventuellt första gången barfota runt om vilket brukar ha effekt på hästarna Åke kör. Körs kanske för spets då han är travsäker, alternativt sätter sig i vinnarhålet och speedar förbi. Blir förmodligen mer streckad innan lördag, men kan vara en luring att passa. I nuläget bara 8%-are…

26 Klar och klar allt är relativt med tips man får…………………
Loppen skall gå med trav e trav som goops säger….

#27 okej.. näe jag undrade egentligen bara vilken källa du hört det från.
coolman crown har fått snabba pengar på sig och har gjort sina bästa lopp i spets. Visst är han ett tidigt segerbud, men jag är tveksam på hur han kommer att bära sina pengar i närmaste framtiden. Jag lirade denna hästen mycket i början av dens karriär annars, vet att det är en mycket fin häst.
Arras T.c.B är ingen märkvärdig häst alls, men Goop har aldrig varit känd för att kunna tippa heller, antar han flippat ut helt enkelt när han spikade. Killen har oftast dålig koll på loppen.
Spets tar Erik med Best friend och sedan är det hästen att besegra, tror det är en klart bra vinstchans.

verkar som om det står mellan 3 och 5 vem som får spets. men då är det ju lite plus i kanten på Best Friends som ändå har sveriges kung gällande voltstarter Erik A. men alla vet ju hur tjurskallig folk från skåne brukar vara, så det kan bli körning för Lennart är ju en gammal grinig gubben.-;)
brutalaccent, jag kan garantera dig att ingas hurricane inte kommer vara i närheten av att spetsa mot erik och Best friend i starten. Sedan är det en annan sak om Forsgren lyckas köra sig till spets efter en bit.
Men det ser ut som att jag ryggar Demon_sid,,, eller i värsta fall låser loppet på 3,10,11. Möjligt jag spikar coolman crown…..

Jag kan ej garantera den är klar eftersom det är djur vi talar om men den ska ha en jvla bra chans.
Men långt lopp så mycket kan hända…
Många hästar runda…
kanske 5 hästar bara……beror på hur han kommer iväg från start, möjligt att han tex hamnar 2.a eller 3.e utvändigt med lite tur…….
stenklara hästar finns aldrig, sådant har jag slutat tro på. Men det kan vara en mycket spelvärd häst då han inte blir streckad mer än 50-60%.

Jag tror han sitter i spets efter 700 körda 
en chansspik är Best Friend
mvh
Bertil

Nijo! ja du, enligt det jag läst o sett av hästarna båda så tycker jag det är rätt så öppen. där Ingas H ändå varit den som öppnat snabbast fram till 500m pålen. sedan om Forsgren väljer att gå ner i rygg på en spetshäst gynnar ju honom bara ännu mera egentligen då Ingas har visat rätt så goda speed egenskaper.
brutalaccent, det är skillnad på att vända upp från spår 3 och spår 5,,,spår 5 måste vända upp snävare och har därmed svårare att accelerera och spetsa.
Förutom den faktorn så är Erik en mycket bättre voltkusk än forsgren. 9 av 10 spetsar Bets Friend i detta loppet.
Ser att Best friend är lite streckad nu så jag måste hålla med Bertil om att det är en möjlig chansspik.

må vara snävare fast nu är det ju så att hästen som ev. skulle kommit utanför Ingas H är struken och detta ger mer plats för Forsgren att tjuva i volten. att spår 3 får upp lite mer fart är ju en sak men det känns som jag skrev tidigare hugget som stucket fem som sitter i spets eftersom Ingas känns snabbare i startmomentet. men jag kan ha fel, bara det jag lyckats snappa upp på Live under kvällarna. blir intressant att se imon. -;)
Känns som at det roliga spelvärdet ligger på framvolten. På joker systemet kommer Best Friend & Ingas Hurricane bli A-hästar. 8,10,13 som B-hästar och sen ett gäng som C.
Hoppas att Erik kan komma till spets och sen köra i ett behagligt tempo. Är det inte så att Erik är bäst med klockan?? Gammalt Nybrink ordspråk……

Varnar lite för en kantboll i Garfield Broline.. tror Örjan tar rygg på Erik och sätter sig i vinnarhålet..

Berghs hästar med Örjan upp är luriga…
Platsen kan vara spelbar….
Får se vad jag får för feelin imorrn…

#41, Precis. Formstall som tusan. Dock idiothäst.

#41 mm kanske, men hörde att du fått mkt bra tips på en viss pålle så jag lever farligt här. Chansspikade Berghs häst här..
Jaja, lassar in lite vinnare på den så.. utifall att..
/mvh
Härligt drag, Dämonen!!!
:-)))))))))))))))))))))
mvh
Bertil

1 6a
33 st 5 or
6233:-
Synd med strulet ATT jag ej han ranka om den.
För Bejing MAn skulle juh vara före Uncle sund och key to dream alla dagar i veckan enligt infos…..
TRORU JAG SVOR!!!
VAR 110 % PÅ att 11an vann MIN IDE som jag sa…
SEN skall jag ej ha fonden kvar officiellt ALLA spel jag lägger där losar.
Spela ite annat smörj som satt så en lax plus iaf

Snackade med Veijo Heisknen igår. Tror aldrig jag hört honom så positiv
någonsin efter jobbet med Coolman Crown. det fullständigt sprudlade om
hästen.
Den går rätt upp i Guld med lite mer snabbhet.
Äckligt preparé senast för att få upp speeden.
Skall köras stenhårt mot spets och sen är det över.
MVH Rysarn
tackar för tipset, fick ut min pengar på coolman crown också,,,,Spik på systemet och rak dubbel mot s.j gold.

KUNDE EJ GÄRNA lägga ut detta offentligt OM NI förstår…
Finns många som kollar på forum ….
Och sen sprider det vidare.
MEN JAG SKREV JU den var klar och så brukar jag ej skriva utan andledning.
**MEN SKREV SÅ HÄR ialla fall.
**
Har fått lite info om en klar häst här…
TROTS min teori om framspår tror jag <Coolman Crown vinner .
SEN finns det massa travtjänster dumt bjuda dessa på infon…
JAG vet ej vilka det är som smyger runt här utan ens skriva en rad PÅ våran site…
Kommer IHÅG en gång förut när jag lämnade tips PÅ TRAVCAFET :
En v 5a eller om v 65 fanns då vet ej. 5 år sen…PÅ Boden.
PROFFESORN kopieraded min ANALYS FULLSTÄNDIGT ord för ord…
I tv 4 plus 17.30..KUL göra deras jobb. NOT!
Men så var det för 4 -5 år sen jag bjöd på vinnare efter vinnare innan sonen kom. Nu har jag ej den tiden som då. Plus jag satt med trav 24 h om dygnet. Nu vill jag komma ur min utbrändhet jag dragits med i 6 år. Så jag lägger ej ned 270% som jag gjorde då utan 85
MVH FREDDA