V75-5 Åby 15/9/07
Lopp 8. V75-5. V3-3. Tvilling.
Auto **1640:
**1 Thai Tanic* - Goop B 24540 09,9a
2 Jocose - Kihlström Ö 25123 10,7a
3 Oiseau de Feux* - Svanstedt Å d3103 10,9a
4 Red Chili Pirat - Jansson T 06334 10,5a
5 Jetstile* - Gundersen G V 11201 11,1a
6 Giant Superman - Larsson F B 22151 10,4a
7 Citation* - Adielsson E 01210 10,0a
8 Salma Boko - Kontio J 1d111 12,7a

Här har vi 2 stycken som är ovanligt pigga efter ett lopp då de har körts såpass passivt!
Jocose och Thai Tanic tror jag mycket på här. Spets tar?
8ggr på båda?
Jocose måste vara favorit i loppet och möjlig spik.
Men fransmannen är troligen mest gynnad av att det är 2.a loppet då han är starkast, men även beroende på hur första loppet gick.
Hoppas på fransmannen igen ;-)
mvh
Bertil

#2, Tror du Jocose blir favorit?
troligen, kanske fransmannen på grund av att den är mest gynnad av 2 heats troligen och att dte är just en fransmann som har gott rykte.
Men jag tror nog jocose blir favorit pga han spetsar och har toppform, min favorit i loppet.

Oddsfavorit är omöjligt att spå i, iom första heatet. Men % favorit, hmm. Citation lär dra på sig minst 30%. Thai Tanic minst 20%.
Spets tar Jetstile som dig rickard tror ja att Thai Tanic kan vinna detta försök
kom tillbaka till verkligheten zenox, spetsar jetstile så spelar inte jag trav på 1 vecka! Kan GARANTERA att han inte är i närheten av spets i detta loppet.
Här kommer Jocose sitta i spets tidigt, tror inte goop ens vill köra mot örjan då det är OS och han har en mycket speedig häst.
För första gången i år så tror jag att Thai Tanic kanske har en chans att vinna, men jocose är tveklöst förstastrecket och jag tror han har en mycket bra segerchans.
Vad gör ens Jetstile i detta loppet? ljusår från en elithäst, bjud in french deseign istället!!!

#8, Hmm eller du som inte ska gapa allt för stort? En häst som är ljusår ifrån en elithäst vinner inte Forus.
Sitter Jocose i spets tror du? Jäkligt gärna. Bomblås på Thai Tanic och Jocose.
French Design är ju inte ens hälften så bra som Jetstile. Tog Frenchen ens plats i silver….Ohhhhhhh.
Eller hur Nijo där får du allt ta och ändra dig….

Jag tror som vanligt inte ett dugg på på Jocose, rankar den bara före Jetstile och Salma Boko. Tycker Hultmans topphästar (framförallt Jaded) sätt ofräscha ut. Bra chans för Thai Tanic fransmannen och den alltid underskattade Red Chili Pirat
Hultman har inte sitt stall i form, och det var länge sen han hade det. Jag undrar hur de är tränade för jag håller med Travel om att det är sällan man ser ett stall som uppvisar så ofräscha hästar
Vi konstaterade det förra veckan, och det gäller fortfarande mina vänner
"spela Hultmans hästar är som Lotto" Jag säger bara schas, schas.
Det här vinner TT eller RCP
Om JETSTILE vaknat på rätt sida är han grymt startsnabb och jag tycker inte han gjorde ett dåligt lopp i åbergs visst vissa var bättre men han kan få ett fint lopp går alltid till mål fransmannen vinner INTE . JOCOSE gick fort till slut senast
Om det inte är så lätt att Erik har bästa hästen…….
Om man nu ska utgå ifrån att man läser försök ett rätt så lär ju inte Erik behöva köra slut sin häst helt för att vinna det. Kvick öppning, lugn 500, snabb avslutning.
Tror knappast att Erik lägger sig på rygg för att sen köra ett skiljejeat.
Ni som nu säger att man inte vinner från bricka 7, NÄHÄ kolla 2005!!!!!

Äsch man får nog chansa här - Spik Thai Tanic!! Hittar inte spikar någon annan stans typ. 20%?
Travel din häst är inte kry hela tiden heller.

Men han startas inte ofräsch som Jaded i Lördags! Däremot har han haft problem men det är en annan sak.
Säger bara som Kihlström på Travnet 12,3 i tredjespår det är starka papper det. Vi var ju bara 700 poäng från att komma med nu på lördag :-) såg att Challes de Gaule var nära nära.
För det första var det ett riktigt skämt att jetstile vann forus, kan knappast kallas en merit att vinna ett sådant lopp efter att få bestämma så mycket i spets. Vad jag sedan minns är att French deseign krossade Jetstile fullständigt efteråt och vann med MÅNGA längder, inte så dåligt av en silverhäst att besegra en "elithäst" på det sättet tycker jag.
Jag ställer frågan, har jetstile någon gång gjort ett bra lopp mot den så kallade eliten? mer eller mindre alltid varit en medhängare, inte mer.
Om Hultman kan ni prata hur mycket ni vill, MEN Jocose gör i stort sätt alltid bra lopp och är i stort sätt alltid i bra form när han startar. Jocose har alltid varit en häst som presterat bra i loppen, med eller utan form på hultmans stall, och de senaste loppen har varit MYCKET bra av jocose.
Jaded förlorade knappast i lördags för att han inte var i form, han fick ett idiotlopp och hans svaga sida visade sig sedan när han blev het och örjan inte kunde ta upp hästen. Hur var det ett tecken på att hästen inte hade form?
jag förstår inte hur ni kommer till en del slutsatser………
Vad gäller jetstile så är det mycket möjligt att jag kanske öppnade käften för mycket, men jag står fast vid att jag inte tror att han har en chans på att ta 1 längd på jocose i spetskörningen. Sedan får jag ta skiten om det blir så……

#17, Inte alls långt ifrån ^^.
Antingen spik eller en handfull hästar, hmm får läsa AB imorgon.
Travel, vad baserar du ditt resonemang på om att Jaded startade ofräsch?
tyckte att han såg mycket fin ut innan och under loppet.
#18 vi får väl se vem som tar spets där, men du verkar gilla Jocose väldigt mycket det är nästan Jocose i varje mening… 

#21, Det står Jetstile fler gånger än Jocose, lol!
tycker att jocose är en mycket fin häst som ofta gör bra lopp.
Kommer att lira jocose på unibet troligen, MEN båda heaten kommer jag personligen att helgardera på systemet som jag skriver till v75.
Men att jocose tar sig förbi goop OM han vill svara spets är jag dock tveksam till, dock får han vinnarhålet och OS möjlighet då vilket inte behöver vara fel.
#22 Neee det står lika många gånge annars…
Helgardera…ojojoj…det har inte ens tänkt på ;-)
- så här långt ser det ut som det är i dessa lopp som jag kommer att spara streck…men jag lirar ju inte efter skolboken och därmed missar man ibland
mvh
Bertil
SKönt att jag kan spela trav denna veckan också. Jetstile var inte i närheten av spets och gjorde ännu en gång ganska dålig prestation när han får möta bra hästar. Fruktansvärt överskattad häst och vad jag såg idag så var han inte ens startsnabb.
å andra sidan tycker jag att jocose inte heller var så bra som han ska vara, fick ifs öppna hårt med 10.5 första 1000m,,,,men borde ha hållt bättre till slut.
Fransmannen imponerade verkligen i detta loppet. Thai tanic urusel, eller visade helt enkelt att han inte är bättre egentligen. En överskattad häst också!
#26 Vet inte om vi har sett samma lopp men JOCOSE gjorde det väldigt bra stekhet och 10,5 första 1000 starkt att komma till mål.
JETSTILE gick snabbt över upploppet kryssar mellan hästar
Fransmannen fick loppet kört i halsen 2a ut och sen spurta förbi inget specielt
haha, Fransmannen gick i 2.a spåret hela vägen och gick sedan först i 3.e under attack. Under detta tempot så är det enormt bra. Var fanns alla de andra hästarna som gick i 2.a spåret????
Är jocose en elithäst så ska han klara av att gå i 10.5 över 1000 meter i spets och ändå kunna vinna eller i alla fall kriga mer om segern.
Jag sparade streck och spikade fransmannen :-)
mvh
Bertil

NIJO: Gooparna sa att Thai Tanic måste vart sjuk vilket jag intygar på.