V75-7 Åby 15/9/07
Lopp 10. V75-7. DD-2. Tvilling.
Auto **1640:
**1 Jojo Orly - Lennartsson P 45431 12,0a
2 S.J.'s Gold* - Malmin K 41041 12,0a
3 Speeden* - Kihlström Ö d3603 12,2a
4 Harmonic Silvio - Kontio J dd011 11,4a
5 Sundance Clover* - Lugauer C 11360 11,4a
6 Conrads on Line - Goop B 21402 12,6a
7 Finish First - Uhrberg T 2d301 12,0a
8 Johnny Muscles* - Adielsson E 00211 11,1a
9 Agassi Hall* - Goop O 14110 11,2a
10 Keep on Flying* - Juul S 11421 11,6a
11 Juvel Neo - Svanstedt Å 42205 12,0a
12 Taylor Made - Söderkvist S 32221 11,3a

Trodde Korvet Klintholm skulle ut här. Men vilket lopp!:)

#1, Just fan varför startar inte den?
Nurmos har ju fått i ordning på Harmonic Silvio, klart intressant till 7-8 ggr.
Keep On Flying behöver inte skämmas för 2:a platsen näst senast den var bakom Euro Staro Crown 11.6 sprang han då, det räcker långt här.
Vem spetsar? Vem blir favorit?
ska krävas mycket om keep on flying ska ha en chans från spår 10 över kort distans mot dessa hästarna, tveksamt. Trots det är en blivande elithäst, men han tappar 20m direkt i starten och då vinner man inte mot hästar som går 1.11 tider.
j.muscle är också bortlottad.
Tror loppet kommer att stå mellan s.j gold, speeden och harmonic silvio i kraft av spåren som är avgörande i denna sorts lopp.
Spets tar S.J Gold eller harmonic silvio.

#3, Kollade lopparkivet förut och såg att Harmonic som har vart jättesnabb förut inte alls öppnade kvickt (Mantorps starten), men kan ju hitta en bra position ändå ifårn spåret.
Favorit?

Jojo Orly måste ju vara stenklar!
jojo orly ska vara mycket glad om han är på plats, att han ska vinna detta loppet tror jag knappast då han inte är i närheten av den klass som s.j gold, speeden och harmonic silvio består av. Tror inte han är förre agassi hall+keep on flying heller, det är helt enkelt för bra hästar.
råder dig verkligen att inte spika jojo orly,,,,Harrygirl.

#6, Japp motståndet är lite utav en annan kaliber nu. Bara en jättesensation.
#3 som Nijo säger så tar ju Sj´s goldeller Harmonic spets här men ja tror ja kommer chans spika Sj´s Gold här som ja tror kan ha en mycket fin chans om han når spets…
Det här loppet kan verkligen bli intressant iom open stretch.
Vilka laddar för ledning, vilka vill till sarg etc. Utom alltvivlen är väl att det kommer gå undan från början, och då är ju innerspår bättre än 2-3 ut. Knepigt sa bill, knivigt sa bull
SUNDANCE CLOVER kan öppna snabbt mött guld hästar i 2 starter luktar lite överpace här gynnar vinnaren KEEP ON FLYING eller SPEEDEN
sundance clover har faktiskt gått bra i guld, senast blev han ju fast i ryggen på hästen som gick i dödens och stannade totalt=dragen sist. Loppen/loppet innan dess har han gått bra mot stenhårt motstånd.
Blir det överpace så kanske erik har tur och kommer ner i hyfsat läge med j.muscle och det är kanske bästa hästen i loppet? blir i alla fall livsfarlig.

Agassi Hall då?… Gjorde ju ett lopp från spår 9 på 11,4 tid och vann 070627
klart agassi hall är en mycket fin häst, men vad jag vill minnas på den tiden(11.4) är väl att det blev grymt överpace och agassi hall fick allt serverat för att sedan spurta till seger. Enklare förklaring är att hästen inte gjorde sig förtjänt av segertiden då andra hästar satte väldigt snabba mellantider……
rätta mig om jag har fel………..
Annars är jag troligen mer inne på samma spår som zenox i form av att spika s.j gold som nog tar spets, höll trots allt ut torvald palema när dem mötes i norge och då har jag mycket svårt att se någon i detta gänget ta 1 längd på han.
lite småknepigt lopp som kan kräva flera streck om man inte spikar sig ut från det.
Har fått en konstig magkänsla för J. Muscles tror han bara speedar ner det här gänget till slut.

Hur går Taylor Made bakifrån? 11.3 är respekt. Fick bara en känsla på den utan att kunna motivera. Som sagt hur går den bakifrån?
dåligt, gjort sina absolut bästa lopp från spets.

#16, Inte alls alltså?

#13 Jo visst han fick ju ett fint lopp… Blir ändå ett streck på min kupong… Chans för överpace här kanske:)….
taylor made går väl även hyfsat bakifrån, men i denna klass är han inte tillräckligt bra när han måste attackera bakifrån. Blir en helt annan häst i spets. Då han är ruggigt startsnabb så får han även spets/vinnarhålet i 9 av 10 fall när han har framspår och det är även så han tjänat sina pengar.

En favorit vann sist i sista loppet.
Men en favorit förlorat i 2 raka guld divisioner med på strecken….
Undra fall det blir en mega skräll eller om man kan ringa in de på streck 1-5 `?

#20, Njae, Keep On Flying lär ju inte jag ta bort i första taget. Sen har jag fått en liten knepigt känsla som: Harro Boy. Att Johnny Muscles kommer mycket fort till slut.
2.4.8.10 ligger pennan på nu. Kan väl dock ändras.

Sundance Clover är min första häst här… startsnabb - passande distans - stabil och ner i klass… kan det bli bättre! upploppet är det enda oros-momentet - open stretch… Kan ju också bli guld om sundance spetsar o släpper.. rygg på ledaren är ju bra!

#20 mena så klart silverdivisioner…..
men sundance clover spetsar inte här flywithme och då ska det krävas mycket för att sundance clover ska kunna vinna detta loppet, såvidare han inte får vinnarhålet vilket är väldigt tveksamt att han får.
Men nästan alla hans bästa lopp har gjorts från just spets, att han ska speta här känns inte särskilt troligt.
Kan ju tillägga att de flesta hästarna i detta loppet hade gjort minst lika bra prestationer som sundance clover gjorde i sina lopp i guld……
det är en bra häst som kan vinna loppet, självklart, han blir väl streckad på ca: 10% och mer förtjänar han inte med detta spåret och mot dessa hästarna.

Nej… hoppas på spets men det är många snabba ut här så det kan bli lite marigt… kommer bli körning som F-N här…
1,2,4 är snabbare eller lika startsnabba som sundance clover, han är nog väldigt små chanser att nå spets eller vinnarhålet.
Men sikket bra lopp det är, ska bli mycket kul att se och det är även mycket spelintressant med så många bra hästar.

Jag har väldigt goda minnen från dett lopp förra året. De öppnade under jordvallen. Glad var jag för det för vi hade 5 hästar och de öppnade ruskigt så bakspår vann NGN norsk häst…
*favorit i repris ?

Keep On Flying bara sjunker och sjunker i strecken just nu 18%, men en nedåt gående trend. Med minsta kallf är den livsfarlig. Slutar kring en 10-15%? Klart streckvärd.
SJ`S GOLD! jobbar in miljonerna 

Ruskigt öppet sista loppet C Online med snusk gopp i sulkyn till 8 %….
lutar åt helgardering på enna systemet och spik på S.J Gold på det andra systemet.
11 bra hästar i toppform, sedan får vi se hur fega eller modiga kuskarna är och vill köra om seger.

EDIT 1: Juvel Neo ser ut att vinna (ensam) live.
EDIT 2: Kolla på eftersända lopp. Upploppet där… Keepn On Flying är sist när de svänger in.. När han säger "men de närmar sig, långt ut i banan flyger……" går RUGGIGT fort bland det värsta jag sett, 12.3 är det sista 5 men Keepen måste ju gå ruggigt mycket fortare än det. Han ser klar ut på mitten av upploppet, men Sj's Gold kämpar när han fick häst innan för sig!
Keepen vinner nästa start.
inte med samma förutsättningar som i detta loppet, är extremt svårt att vinna silverlopp från bakspår över kort distans.
men visst är det en mycket bra häst