Lite tänkvärt innan V 75 SPEL..
**
LOPPTYP: 44 % av spetshästarna vinner i Silver
LOPPTYP: Klass 3 är den avdelning med lägst procent spetsvinnare (34 %)
LOPPTYP: 61 % av Guldloppen vinner hästen från Spets/Dödens.
LOPPTYP: Favoriter i Kallblodslopp på V75 vinner i hela 76 % av loppen!
LOPPTYP:Stolopp vinns ofta av favoriten (34 %), missar favoriten är det vidöppet bakom (14-10-9-9-6-5-5). Vägval spika eller gardera.
LOPPTYP: Endast i Gulddivisionen vinner förstarankade hästar oftare än i Klass 2 (38 %).
LOPPTYP: 65 % av 1640auto loppen på V75 vinns av häst från spår 1-5.
LOPPTYP: Hästar streckade på 80-89 % vinner på V75 i 60 % av fallen
LOPPTYP: I Stayerlopp på V75 vinner de 6 högst rankade hästarna hela 92 % av loppen!
LOPPTYP: En guldfavorit från spår 4 vinner 50 % av loppen
LOPPTYP: Klass 3 är den ordinarie avdelning med lägst procent spetsvinnare (34 %)
LOPPTYP: Förra året lyckades endast Järvsöfaks & Jewish Banker vinna från andra spår än 1,3,6 & 7 på startvolten 1640v.
LOPPTYP: Bronsfavoriter streckade på 76-94 % vinner 50 % av loppen.
LOPPTYP: Silver är den avdelning där flest spetshästar vinner (44 %)
Spikar:
Välj modiga och underskattade spikar. Exempel på sådana kan vara:
1) Favoriter från bakspår (över medel och lång distans)
2) Hästar som lättas i balansen
3) Hästar som kommer från utlandet
Undvik att spika hästar som är streckade på över 80 % om inte vinstchansen är högre än hästens streckprocent. Dvs att en 90 %-are vinner loppet minst 9 ggr av 10.
Skrällar:
Leta efter skrällar bland hästar som visat att de:
1) Kan springa fort .
2) Lättas i balansen
3) Har bra lägen
En del avdelningar på V75 är mer skrällbenägna än andra. Klass 3, Stolopp & Lärlingslopp är exempel på avdelningar du bör gardera upp.
Positioner 1000m kvar - Alla V75-lopp 2006:
Spets 41% Dödens 13%
2:a ytter 10% Vinnarhålet 9%
3:e ytter 8% 4:e ytter 5%
5:e ytter 5% 6:e+ ytter 4%
3:e inner 3% 4:e+ inner 2%
Sveriges första**
mkt bra Dämonen!!!!
mvh
Bertil

Sen skall man ju tänka på allt själv med……

Tack för informationen Demon Sid, det tål att tänkas på…

Tack… Källa?
Statistiken är grymt nice alla lördagar utom denna… (Gäller ej då).
mhm bra information demon…

Källa en kompis anteckningar…
MVH Fredda

Påminner om Jens Sjödéns, tror jag heter, tillvägagångssätt.

Inte från jens det kan jag garantera.
En god vän till mig.
http://www.travkonsulten.se/page_1186474655406.html
Hans bok är prisvärd.

Kikade lite snabbt på sidan och det såg intressant ut..

Detta har jag om Kallblod
Har favoriten 85% av strecken eller mer då är det 94%chans att han vinner När inte det är så hög klass på Loppet tex då inte Faksen är med då blir det mycket öppet och skräller för det mesta
bästa tipset av allt! spela hästarna som står i lägst odds så har ni även störst chans att hitta vinnaren/vinnarna i loppen.
Men det är givetvist inte rätt strategi om ni vill vinna stora pengar, samma gäller all denna statistik.

Mkt bra tips, Nijo! Det ska jag ha på minnet i mina framtida analyser ;-)

#11, Nah, favoriten vinner 3/10 lopp. Då skall den snitta dryga 3 ggr för att man ska gå + och man vill nog gå lite mer + än så…
En favorit står oftast i ca 23-30.
EDIT: Hittils idag (7 lopp) om man plussar ihop favoritoddsen får man: 14.2. Av dessa mycket tunga favoriterna så har 3 av 7 vunnit. Visserligen ganska många men till summan: 5.34.
Antag att du spelar med samma insats på alla… Då går du ändå back.
Fin strategi, visserligen speciel dag men ändå.

NU HANDLADE DENNA SIDA OM v75 om du inte ser fel nijo…
INTE VINNARE & PLATS…..
13 # `Du har en poäng ser jag
. Tur ngn läser överskriften och tänker efter….
SÅ spel PÅ vinnare kan du väl fixa en egen tråd om nijo ?

Undra hur siffrorna förändras iom Open Stretch, hmm…
självklart baserade jag min analys på v75 och alla andra spel,,, det kvittar ju.
Rickard, att favoriter vinner 3 av 7 lopp är ju mycket bra, för att inte kör man en enkelrad särskilt ofta? Sedan händer det ofta att 2.a och 3.e eller 4.e favoriter vinner.
Ni kommer med statistik över vilka lopp favoriter vinner eller vilka spår/förutsättningar som har högst segerprocent. Tänkvärt inom v75 spel är att spela just hästarna som står i lågt odds eftersom de vinner oftare. Det är en lika klar analys som det ni postar om, tycker jag.
En ännu bättre taktik är att kombinera strecken på hästarna med oddsen, en häst som är streckad väldigt lite(tex 20%) och sedan är nerspelad till 3-4ggr pengarna som en av favoriterna, brukar betyda att hästen kommer ha en bra segerchans enligt min egen erfarenhet.
Detta är Tänkvärt inom v75 tycker jag. HAHA!

#16, Japp 3/7 är bra, men man hade ju ändå inte gått + om man spelat alla 7. Och sen spelar man väl inte hästar som står i 1.20, 1.15 osv.?
inte det som det är frågan om,,, detta är en v75 tråd och min analys gäller att spela just v75 och strecka hästarna som är favoriter på just vinnarspelen. Det kan skilja på vilka hästar som är favoriter på strecken och vinnarspelet och/eller top 3 rankade tex.
Streckar man de hästarna på V75 som står i lägst odds så får man i regel ganska många rätt beroende på vilka hästar man har spikat.

#18, Jasså… Men oddsen vet man inte innan så det är ju helt omöjligt. Om V75 hade vart så lätt…

19 # 
oddsen vet man till ganska stor grad innan man lämnar in v75 systemet, sedan är det klart att det förändras en del kanske under de senare loppen av v75.
"om V75 varit så lätt" samma sak kan sägas om alla statistik som ni tagit fram…………

Kul att alla utom en uppskattar det man letar fram.
Men skall en hela tiden hålla på vara negativ om allt skiter jag i att leta fram saker SOM FAKTSISKT är statistiskt bevisat.**
By the way finns mera för de som är intresserade. Men jag skiter nog i att lägga ut det.
Jag har iaf spelat in en del på v 75 !
JAG har inget att bevisa för NIJO.
Mvh Fredda
Verkligen synd, men valet är ditt. Självklart är statistik en del av hemligheten till framgång. Men som med all info, gäller det att hålla isär och vid varje tillfälle vikta de enskilda siffrorna för ett spår m.a.p. vilken bäver som placerats i den aktuella hyddan.
På den gamla goda tiden…innan hafor försvann från forumet…ställde han en fråga till Thomas (som ju har en mkt fin databas) om vilka spår som man ska passa lite extra över 1640. Hafor hade nämligen observerat en ofta förekommande företeelse…vilken företeelse kan det ha varit….och tror ni tvivlare att den stämde med Thomas databas?
mvh
Bertil
vad yrar du om Demon_sid? kan du ens läsa? var har jag varit negativ? och var har jag nedvärderat dina inlägg???? allt jag har gjort är att posta min åsikt och förslag där INGET har handlat eller baserats på dina inlägg Demon_sid.
Sista kommentaren "Om v75 varit så lätt" var bara till försvar och ett citat som jag kopierade från rickard då HAN nedvärderade min analys.
Förstår inte ens varför du skulle behöva bevisa något för mig…………..och jag gratulerar om du spelat in pengar på v75

Statistik i all ära men om man isolerar ett enstaka lopp under en vecka så spelar inte statistiken någon större roll. Detta utvalda lopps förutsättningar är så/kan vara enormt olika jämfört med snitt förutsättningarna som statistiken är framtagen utifrån. Dvs att om man följer statistiken slaviskt under en längre period så får man fler rätt över tiden men att man i det just utvalda loppet skulle vara mer rätt ute köper jag inte. Det finns allt för många parametrar som påverkar ett travlopp (som har lika stor betydelse) som inte det tas hänsyn till i den här formen av statistik.
Sammanfattning: Statistiken som Demonen tagit fram är intressant att läsa men man skall nog inte konstruera sina system för mycket utifrån dessa data.
När det gäller Nijo's analys så kan jag ställa mig bakom den då en häst som är mycket spelad (förutsatt att det är hyfsad omsättning på vinnarspelet) men ej mycket streckad tyder på att det finns information om hästen som inte den stora massan känner till. Hästar av denna typ blir ofta benämnda "Stallskrik" under tävlingsdagen.
Jag är ny på den här sidan men tycker att det verkar vara mycket trevliga och kompetanta personer som delger sina tankar, fortsätt med det och lägg ner stridsyxan.
PS. Om någon (mot förmodan) känner igen mitt alias så är det taget från min häst Texas Tour som föresten startar i ett montelopp på Bergsåker ikväll…håll tummarna för honom är ni snälla
DS.

#22, Tar du resten privat?
Japp, vi kommer nog inte längre.
Bra att du värnar om diskussionsklimatet, det är min högsta önskan också att det ska vara icke-agressivt. Du kommer förhoppningsvis aldrig att behöva stävja i NÅGON debatt i fortsättningen. Detta eftersom alla lägger störst vikt vid att uppträda moget, trevligt och förstående. I annat fall kommer en veckas avstängning att utmätas, precis som det är på Aktieguiden.
Kolla nu upp så att din bäver springer åt rätt håll när startskottet går ;-)
mvh
Bertil

Min "bäver" springer alltid åt rätt håll men inte alltid fort nog 
Mvh TT
bra sagt texas tour,,, håller med dig till 100% och mina inlägg var inte meningen att någon skulle ta illa upp på,,, förstår inte riktigt hur man kunde ta illa upp angående det jag skrev då det inte var riktat till någon specifik……