V75-2 Färjestad 22/9-07
**
V75-2 V5-4 Tvilling.
2140:
**
1 Scarlet Diablo - Untersteiner P dd121 16,6
2 Tillgiven - Goop B 51224 14,9
3 Lass Honneur - Jensen F 11552 16,8
4 Mrs Meyer Landsky - Nordström P 21341 15,5
5 Hanging Out* - Undem J H 01006 16,3
6 Peach Penny - Andersson J 01533 16,1
**
2160:
**
7 Tango Hornline - Svanstedt Å d1332 16,3
8 Inte Illa - Karner M 42051 15,9
9 Nesmile Will - Persson H K 21403 16,4
10 SaltLake Augustinu* - Tengsareid Å 11211 16,9
11 Towanda* - Holm H C 54711 14,5
12 Sceptre Boko* - Kolle L A 01116 15,7
13 Between the Sheets - Wallin T 205d1 15,8
14 Carpe Annynova* - Mikkelborg O 62613 16,6
2180:
15 Orchidee d'Aunou - Kihlström Ö 40145 14,1

Orchidee d'Aunuo är ju klart bästa hästen och hela köret. Skall väl normalt sett bara vinna?!
Om man tokar sig och letar motbud så måste jag ju flagga för min spik senast, som är fullproppad med form! Between The Sheets, springspår på tillägg. Chanser till att komma iväg bra. Rent av körs framåt mot spets kanske. Hästen att slå då.
Inte Illa blir överstrackad… Inget bra spår. smörlopp senast, sämre kusk nu.
SCARLET DIABLO blir giftig kanske spets och slut

Orchidee d áunou vid första tanken… borde väl knalla runt detta gäng. Nesmile will är intressant!
Väljer Tillgiven!!
Jag tror att Giant Diablos lillasyster, Scarlet Diablo leder hela vägen runt

#5, Mycket möjligt men den skall ha vaknat på rätt sida då med, vilket inte är en självklarhet direkt.

Mrs Meyer Landsky borde ha väldigt bra chans……….. om den kommer iväg felfritt från fjärdespåret vill säga. Annars instämmer jag med Bertil om kuskförstärkte Tillgiven som alltid spurtar bra till slut.

Hanging Out vann 30/6 på Forus från dödens på bra sätt. Har inte visat så mycket efter det.
Saltlake Augustino - Vid segern näst senast, 1/9 V75 Bjerke, satt hon tredje invändigt och fick lucka på upploppet. Vid senaste segern, 8/9 V75 Forus, var det spets och slut, vann enkelt. (16.2a/2040m)
Towanda - vann från dödens senast på Bjerke (2/9). Slog bland annat Uppercut Flevo och Cromwell. Tuff tjej.
Sceptre Boko - Stark, tål att göra jobb själv
Carpe Annynova - Hade fin form i somras men inte startat sen i juli
svårt lopp, tror knappast nu på förhand att orchidee ska ha en chans att ta in 40m och runda 14 hästar på 2140m,,,har inte ens varit bra i år.
lägger mig nog till samma tips som thomas med scarlets diablo…..

Between The Sheets, i nuläget 4%, tycker det är ungefär 5x för lite… Mycket märkligt. Bra spår och toppform!
Sen måste ju 19% vara mycket spelvärt på Orchideen.
orchidee tycker jag är överstreckad,,, har nästan omöjliga förutsättningar såvidare de andra hästarna kan springa någorlunda framåt. Ska inte gå att plocka in 40m och runda 14 hästar över 2140m.
Between the sheet är väl aktuell om hon klarar startspåret och volt,,,men hästen har inte startat i volt på länge och det kan precis lika väl gå åt helvete, galopp eller bli hängandes i spåren.

Bästa hästen i fältet kan aldrig vara överstreckad på 20%. ÄVen vid dessa lopp.
På Between The Sheets snackar vi kuskförstärkning de luxé mot normala fall…
Tony har: 6 starter med henne. Varav 4 vinster ett andrapris samt ett tredjepris… Då har det varit V75 start 2 gånger med. Samt ett V64 lopp. Alltid felfria ihop, finns inget som tyder på något annat är mycket fin form och hela köret. Allt tyder på felfri och mycket fin platschans! Forza Tony!
vad är det för en jäkligt skum kommentar rickard? Att "bästa hästen aldrig kan vara överstreckad på 20%, även vid dessa lopp" Självklart är orchidee bästa hästen och det är även anledningen till varför hon står med tillägg,,,,du med din statistik kan kolla upp hur ofta hästar med tillägg vinner över 2140m.
Kan säga dig att det händer VÄLDIGT sällan.
Between the sheets galopperade senast i voltstart och det var ca: 10 lopp sedan, sammanlagt har hon startat max 5 av 30 lopp i volt.
Mycket tyder på att det kommer att gå åt pippan från start, antingen galopp eller hängandes i spåren. Streckad på 4% just nu och det är väl troligen ganska rättvist med dessa förutsättningar. Kanske är orchidee upp jämsides efter en 20m? en häst som har 1 miljon mer på sig……..

höjer ett finger för Lass Honneur i detta sällskap. Perfekt inne i loppet, Flemmin upp nu stället för Juul och spåret tilltalar kraftigt. vilket jag ser som ett stort kuskplus. senast var hon 2:a efter Min Narkissos och loppet innan det slutade hon 5:a i ett av Derby-stokvalen (Quantum Joyride)

rättelse nu när jag kollar bättre - vad gäller kuskförstärkningen så har den gått från kuskplus till kuskplus-plus i och med att J.Takter sitter upp bakom Lass H
tror det blir en fin duell mellan scarlets diablo och lass honneur, men är nog lite tveksam på om någon kan knäcka scarlets diablo när den får spets……..har ju en del att brås på(giant diablo)

måste ju hitta några roliga drag. inte lika skoj att bara stirra sig blind på favoriterna. -;)

Då måste den få spets för den tar inte ledningen av egen kraft. Av det jag sett så är den riktigt sölig ut. Jag tror att jag kan ha dagens drag i det här loppet i nr 4 Mrs Meyer Landsky (DE), hästen har ju varit enorm i sina senaste 5 starter och är endast streckad på ca 4%…ofattbart?

är väll egentligen inte så många va dessa som är snabba ut. inte av det jag lyckats snappa upp iaf. vad gäller Mrs Meyer L så verkar den gå bäst över sprinterdistans?? och spår 4:a är ju inte så tilltalande om att han skulle ta sig till spets eller ev. kunna ta sig dit av egen kraft hon heller. men visst har hästen fart i benen. men ni är det tuffare…

Mitt minne sviker mig men jag har för mig att det här var en häst som Per Lennartsson vände upp blixtsnabbt med och som sedan bara flög till ledningen från springspår vid ett par tillfällen. Någon som kan bekräfta detta? Om det är som jag kommer ihåg det så är hon både stabil från start och startsnabb. Jag tror dock att Per Nordström släpper till någon bra om de kommer tidigt. Vem är först av Scarlet Diablo och Lass Honneur?
Nordströms är ju spetsfavorit i en del tidningar så det är absolut inte omöjligt att den skulle kunna spets, men lär ju släppa till 99% över 2140m,,,,först framme av scarlets diablo och lass honneur får överta och vinner?
Men untersteiner är en jävel på att spetsa i voltstart, det ska tillägas!

Mrs. Meyer L har ju inte heller startat i volten sedan 051116 (om man inte räknar med ett kvallopp tidigare i år) och spår 4:a är inte såå roligt att komma iväg ifrån.
personligen kommer jag nog att lämna bort henne från detta lopp.

Illamående när man såg Unibets odds på Between The Sheets. Skämt & sido mend et var riktigt uselt eller ja, UB är pålästa. 2.90 på plats 8 ggr som vinnare. Jag tog tillfället i akt att gå emot första ideén (det är ju bra) och spelade Scarlets Diablo plats till 2.35 om jag ej minns fel.

#22 Då lever du farligt brutalen. Mrs. Meyer Landsky är ett segerbud, och till 4% är det ofattbart.
SCARLET DIABLO blir inte lätt att slå MEN ORCHIDEE D`AUNOU är ju klasser bättre än dessa djur har mött mycket tuffare hästar i SILVER bara örjan kör i tid ca 1300 -1000 kvar så är hon ensam på målfotot spelas på UB utan minsta darr .21% en rolig spik S D 73% överstreckad
blir väldigt förvånad om orchidee ens är på plats i detta loppet, har varit helt under isen nästan hela året och att ta in 40m över 2140m samtidigt som 14 hästar ska rundas,,,,ska bara inte gå. Då ska hon springa 2 sekunder snabbare än hästarna på första volten och samtidigt runda 14 hästar via 3.e spår och sedan dödens. Får nog räkna med att hon måste gå en låg 1.13 tid, kanske hög 1.12 tid och det tror jag knappast hon klarar av att göra ute i spåren med tanke på hur dålig hon varit.
Största problemet är troligen att andra hästar kommer att bromsa upp henne i spåren vilket betyder att det kan bli 4.e spår för att komma runt ifall hon då inte ska bli totalt tempotorsk.
Vi får se, men jag är väldigt tveksam.
STOP hur räknar du ut det ? 0,6 sek per tillägg = 1,2 sek dom springer runt 15,5 där framme MAX ,det är inte sommar längre hon behöver springa en hög 14 tid + är mycket tuffara än dessa djur kör örjan 1300 kvar eller tidigare så svarar inte så många ,hon tål en repa i 4e spår med klart streck värd som 21%
20m brukar väl beräknas till 0.8 sek? och det är samma förutsättningar för orchidee som för de andra vad gäller banan, tror ändå att lass honneur och SD är goda för en låg 15 tid även med tung bana då det är bra hästar med fin styrka.
Orchidee har mer eller mindre varit urusel nästan hela året, verkar inte tåla något längre och viker ner sig hela tiden tycker jag. Att hon ska runda allt detta över 2140m tror jag inte,,,finns inte många silverhästar som kan göra det tror jag. Väldigt svår uppgift och för mig är 20% streck helt för mycket.
vi får se hur det går, men hon är inte i närheten av att komma med på mitt system kan jag lova.
Det är lättare att ta in tillägg på hösten och vintern när banerna inte är så snabba, vet inte hur jag gör på v7an först läsa vad örjan skriver i ronden men jag ska inte åka på henne i varje fall
klart att det är lättare att ta in tilägg när banan är tyngre och det inte går lika snabbt, men det krävs fortfarande en tillräckligt bra och stark häst för att göra det. Med tanke på det orchidee visat upp senaste tiden så tvivlar jag starkt på att hon klarar det. Faktiskt spelat henne ganska mycket i år och framförallt senaste 5 loppen,,,,,,är väldigt besviken på hästen, inte samma hästs om förra året.
Men vinner Orchidee så är det bara till att gratulera dig ina-scot.