Trav iFokus

Trav

Etikettv65
Läst 815 ggr
Bertil
0

V65 Åby 20/9/07

Lopp 3. V65-1. Tvilling. Auto **2140:
**1 Hudson Blue - Forsgren L 40320 12,4a
2 Inspector Godiva - Persson S 03050 12,7a
3 Count's Dream - Goop O 055d1 12,0a
4 Top Ten - Uhrberg T 67005 11,8a
5 Photo Sea - Goop B 25502 12,5a
6 Blue Chip Star* - Adielsson E d6224 11,5a
7 Dustin Diamant* - Lugauer C 31005 12,7a
8 Fighting Molar - Sjöberg P 00500 12,6a
9 Airstrike - Jansson T 00603 12,2a
10 Present - Takter J 60d23 11,5a

**Lopp 4. V65-2. Tvilling.
****2140:
**1 Matilda Gelj - Folkeson B 00102 17,0
2 Kelly Rowland* - Uhrberg T 300d2 16,8
3 Savannah Sea* - Heiskanen V 00425 17,1
4 Cosmic Debris - Untersteiner P 42306 17,9
5 Vip Lundby - Takter J 00024 17,1
6 Tuzzi - Adielsson E k3341 17,1
7 Ayla Flow - Persson S 00361 16,8
8 Eva Bore - Linderoth M Å 06362 17,4
9 Fabulous Tealight - Söderkvist S 00410 16,6
**2160:
**10 Conmore Töll - Svanstedt Å 410d6 20,4
11 Caprifolia Sky - Goop B 76254 15,6
12 Felicity P. - Söderström C d2005 17,2
13 Honey Time - Norberg P 7d1dd 16,7
14 Rydens Daisy - Forsgren L 52000 17,1
15 Imagine D.E.* - Lugauer C 03400 16,7

Lopp 5. V65-3. Tvilling. Auto **1640:
**1 Just Face It - Adielsson E 13406 14,4a
2 Brian Key - Svensson K 30310 13,7a
3 Pythagoras Karsk - Uhrberg T 03220 14,4a
4 Hamilton* - Jensen F 00551 13,2a
5 Bend Over - Goop B 03560 13,7a
6 Alka - Söderkvist S 01214 14,6a
7 Olle Palema - Svanstedt Å 4d040 15,1a
8 Try to Copy - Untersteiner P 03040 13,8a
9 Tors Hammare - Takter J 04430 14,7a
10 Crimson Tide - Andersson P O 04600 14,3a
11 Denco's Nosy Nike - Goop O 0d640 14,9a
12 Reslövs Pebben - Forsgren L d4050 15,0a

Lopp 6. V65-4. Tvilling. Auto **2140:
**1 Stair Dance - Söderkvist S k5d13 15,8a
2 Global Jacob - Nilsson F pk021 17,3
3 Sven Olof Palema - Moberg J 30110 17,2a
4 Svante S.S. - Svantesson P-O d5105 17,3
5 Jack Z. - Alderborg R d4133 15,9a
6 Marilyn Laser - Jensen F 14012 15,4a
7 Hurricane Face - Kolgjini L 30050 15,2a
8 General Spender - Jonsson R kdkd0 20,6a
9 Thunder Ås - Persson G H 23334 15,7a
10 Global Jovial - Takter J d3532 15,2a
11 Super Khan - Uhrberg T pk135 17,2
12 Wallace Boko* - Svanstedt Å 40003 15,4a

**Lopp 7. V65-5. DD-1. Tvilling.
****2640:
**1 Liss Coktail - Söderkvist S 40700 15,6
2 Ellen K. - Forsgren L 04441 15,4
3 Hiking - Laursen J 00k40 14,9
4 Maximus Sautonne* - Henriksson J2d605 15,6
5 Action Fly - Jensen F 01461 15,4
6 Troy Boshoeve* - Goop B d1565 16,2
7 Magics Life - Untersteiner P 3d201 15,9
8 Hollywood Star - Jansson T 40030 15,3
9 Dreamship - Svanstedt Å 0d040 14,6
10 Junior Vang* - Westergård B 2d120 16,0
11 Carbonate - Takter J 25065 15,4
12 Nisse - Adielsson E 44334 15,5
**2660:
**13 No Time to Chill - Uhrberg T 02230 14,7
14 Quattro Kash - Goop O d460d 15,3
15 Nelson Index - Heiskanen V dd01d 15,3

Lopp 8. V65-6. DD-2. Tvilling. Auto **2140:
**1 Megaman Neo* - Kolle L A 35110 12,2a
2 Race Fan* - Takter J 11d30 10,6a
3 Benny Palema - Svanstedt Å d1410 12,8a
4 Bowling Inferno - Söderkvist S 61d13 13,9a
5 Archipelago* - Adielsson E 42630 12,2a
6 Uncle Thom - Uhrberg T 03032 12,9a
7 Poison Composite - Goop B 21626 14,2a
8 Thai Tanium* - Hop V 22312 13,5a

Nijo
0

tror att blue chip star har en mycket bra segercvhans i avd 1.

Megaman  neo ska väl också ha en hyfsta bra segerchans från spets-…..

Rickard07
0

Megaman Neo tror jag inte ett skit på.
Mer på Bowling Inferno och Benny Palema.

Nijo
0

spets o slut på megaman neo, så enkelt är det. Fastnade i en iskall rygg i derbyt och blev dragen sist, får vinna nu istället. Såg lysande ut i kvalet till derbyt och måste ha toppform……

ina-scot
0

Det loppet BOWLING INFERNO gjorde i derbyt så är dom andra bara statister,  en blivande elithäst

Nijo
0

får vi se, tycker att Megaman Neo är en bättre häst och det har han visat genom sina vinster och det motstånd han besegrat också.

ina-scot
0

#5 När slog MEGAMAN NEO  SIMB CHAPLIN  ?

ina-scot
0

BOWLING INFERNO är en mer komplet häst än MEGAMAN NEO

Nijo
0

möjligt ina-scot, men vad har det med saken att göra? Megaman Neo kommer vinna fler lopp i sin karriär på grund av att han är mycket mer startsnabb än bowling inferno,, att vara just startsnabb är en av/kanske den bästa egenskapen en häst kan ha.

Är så in i helvete mycket enklare att vinna lopp från spets än från dödens eller sitta och bli tempotorsk i kön…..

Vinner Bowling inferno så är det bara till att gratulera, men JAG tror inte det och JAG kommer att spika Megaman Neo som har bättre förutsättningar i detta lopp.

ina-scot
0

BOWLING INFERNO har mer att utveckla (kanske startsnabbhet )och grym skalle .

MEGAMAN NEO tror inte jag blir mycket bättre än nu har det mesta redan men ibland dåliga ben kan bli en bra sprinter inte mer

BOWLING INFERNO kommer att tjäna mer pengar och vara före MAGAMAN NEO i mål i morgon

JAG spikar BOWLING INFERNO för han är EN BÄTTRE HÄST

Rickard07
0

#9, Kan bara hålla med! Forza Bowling!

Nijo
0

tveksamt om det är en bättre häst, men även om det är en bättre häst så betyder det sällan att den vinner i så här jämna lopp där positioner avgör allt.

Vad gäller att springa in mest pengar så tror jag Megaman neo kommer att göra det med tanke på just sin startsnabbhet och de prispengar det finns över lopp på kort distans.

hubbas
0

Tror att det kan vara lönsamt att spela på Nisse ikväll

Nijo
0

Ojsan, vad hände? Bowling inferno hade ingen chans över huvudtaget mot megaman neo. Även jag kan ha rätt ibland Ina-scot. Om Bowling inferno är en bättre häst så visade han det i alla fall inte idag.

Men jag missade min spik och fick därför bara 4 rätt.

ina-scot
0

Det är lugnt HAN kommer igen och vissar vem som är bäst av dom två . BENNY PALEMA är helt utan form snart B C kval kul

Nijo
0

Benny gick med skor, fattade väl alla att han inte skulle ha någon chans då?

Race fan imponerade dock.

StigH och erik har verkligen INGET flyt just nu, losar med ALLT.

Rickard07
0

Kan Lova er att det är en annan sida av Benny Palema som kommer visas upp i BC kvalen.

ina-scot
0

Inte en chans lång säsong tuffa lopp han behöver vila det syntes redan i derbyt

Nijo
0

derbyt var fel distans, också något som de flesta förstod. Alla de andra har haft en lika lång säsong och svanstedts hästar är alltid bra tränade så att dem klarar en lång säsong.

ina-scot
0

konstigt GLEN H PERSSON säger tvärt emot JAG citerar BENNY PALEMA trodde vi på en hel del inför derbyt men hade typiskt nog en av sina sämre dagar den dagen SLUT CITAT inte ett ljud om fel distans DU får kanske tänka om lite .

Nijo
0

Ina-Scot,,,,bryr mig väl inte om vad glen h persson sade,,,,,ALLA ifrågesatte distansen för benny palema då han gjort sina absolut bästa lopp över kort distans. ENligt svanstedt så kan tydligen alla hans hästar gå bra över 2640m, även torvald palema.

Benny palema var väl inte bra för dagen och sådant händer, men om SVanstedt verkligen trott på vinstchans och att hans häst kunnat klara av lång distans så hade han ALDRIG släppt ledningen till commander crowe.

demon_sid
0

NIX det enda du bryr dig om ÄR DIN ÅSIKT!
Nijo det vet alla här !

Ina-Scot,,,,bryr mig väl inte om vad glen h persson sade,,,,,ALLA ifrågesatte distansen för benny palema då han gjort sina absolut bästa lopp över kort distans. ENligt svanstedt så kan tydligen alla hans hästar gå bra över 2640m, även torvald palema.

ina-scot
0

Efter som COMMANDER CROWE kom så tidigt så var det själv klart att släppa 2a priset är inte dåligt i derbyt + med stor sanolikhet skulle det bli lucker till slut  C C är inte den speedigaste

Hannna
0

Jag tycker en utav Benny Palemas absolut bästa insatser var på Bergsåker över 2640m, vann överlägset på 15.2 på något tung bana.

Det sliter på unghästarna en sådan här lång säsong. Därför Petri lät Commander vila efter sina starter på v-75 under vintern och våren, så han skulle vara på topp till Derbyt.

Nijo
0

jo, men nu snackar vi om svanstedt som ofta kör som en idiot för att försvara spets mot allt och alla.

Demon_sid, sjuk jäkla attityd du har tycker jag, vad baserar du ditt resonemang på? eller vill du att jag ska skriva lika mycket skit om dig och dina åsikter?

tycker du är väldigt mesig och blir sur så fort som ingen tycker som dig, lär dig att diskutera för din sak istället för att gnälla?

Var det inte ganska självklart att alla tidningar, experter och stor del av spelarna ifrågesatte Benny palemas förmåga att springa 2640m? den frågan fick även svanstedt flera gånger av media,GIVETVIST svarade han att distansen inte är något problem. Men å andra sidan har den ALDRIG varit ett problem för hans hästar tycker han. 

Men visst, det är väl bara min åsikt då? och den betyder allt?

Rickard07
0

Nijo Nijo Nijo. Även om Åke Svanstedt gjort mååånga knepiga styrningar så hade nog den tagit priset - Om han svarat Commander Crowe. Det Fanns bara inte på världskartan inte ens hos Åke… Så de hade kvittat hur mycket han trodde på Benny där.

Angående din kommentar om att enligt Svanstedt går alla hans hästar på lång. Jag antar att du menar att han är en tomte, det framgår inte ritkigt men klangen verkar så. DU har själv sagt att Torvald Palema tordes gå mycket bra på lång distans då han har en grym motorik.

Det Demon_Sid skrev är inte mycket att anmärka på, närmare sanningen än så kommer man inte… Så är det bara, punkt!

Vad har det med att göra vad alla såkallade experter ifrågasätter?! Är dem så sjukt mycket bättre än oss så dem kan leva på det? Inte en chans. Verkar ganska glammigt att vara Micke Nybrink, seriöst vad gör han liksom? Jobbat med det han gillar allra mest. Vad gör honom så specifik av alla travskribenter då? Jo han är en fena på att locka läsare - DET ÄR HAN BRA PÅ. Tippandet är han medioker, inget man absolut kollar innan man själv lämnar in i aspekten att få tips därifrån. Absolut inte riktat mot Nybrink han är en skön kille men jobbet han har, krävande? Suck….

#22, Precis.
#23, Stämmer fint det, var en mycket bra prestation.

Noterbart som är lite mera OnT.
Erik Adielsson kör helt under isen för tillfället. Brände med 2 favoriter idag. Artistic Ås fick med sig pengar med nöd och näppe igår… Ingen inkvalad till finalerna.
I lördags var det toppchanser ideligen enligt honom själv, det resulterade i en 4:e plats som bäst. Citation spelad 18 för 10 va? Tog inte ett travsteg i början. Så äntligen får jag betalt för min princip att spela Erik så lite som möjligt. Men vad tusan hjälper det när man inte spelar något nu ändå?!?!

Även noterbart, vad ihålig målgången var i ett sådant tufft lopp som S:t Leger… Kunde varit vilket P21 lopp som helst..
EDIT: 5/8 gelopperade, också under all kritik. Sådana bra hästar skall väl inte slå på en gunga bara sådär.

Lennart Forsgren hade en lyckad kväll med 2 vinster ett tredjepris och ett fjärdepris. En halvskräll och en superskräll! Och i tisdags vann han på Jägers och innan där vann han på Åby, toppform!

Texas Tour måste jag ju nämna med… Näst sist imål av de felfria på sämsta tiden… Den har nog haft sina bästa dagar.

Vilken uppsats, nya poeten… (OBS ingen negativ klang åt Velikij även kallad Ockenen.)

Bertil
0

Skärp dig!!!!!!!!!!!!!!!

Det finns inget som som säger att den som har en avvikande åsikt gentemot din så är det en "jävla sjuk attityd"…bara genom att skriva på det sättet, så har du redan berättat en hel del om dig själv och dina problem med att kunna ta andras åsikter….OCH du kom inte med nåt snack om att man måste kunna motivera sin åsikt….det kommer du att få svårt med också i.o.m. att inte MT vann igår och ej heller Megamannen idag…

mvh
Bertil

Nijo
0

Rickard,,,,om experter har rätt eller fel är inte det det centrala i det hela, utan det är att fler ifrågesatte benny palemas förmåga att klara av 2640m………

SVanstedt har svarat i betydligt större underläge än fallet var med Benny palema, tex tag the devil mot conny nobell.

Vad gäller torvald palema så har han ju förutsättningar rent fysiologiskt att gå bra över 2640m, men inte psykologiskt…….

Men ska vi börja nedvärdera och snacka skit om personer nu då? självklart kan även jag börja snacka skit om dig rickard och demon_sid,,, för att inte fan är ni felfria kan jag LOVA!

Varför skulle jag bara bry mig om min egen åsikt? vad finns det då för syfte för mig att vara på forumet och diskutera? finns inte någon vettig tanke bakom det resonemanget, kanske handlar mer om att jag försvarar mina egna åsikter till en högre grad än andra på forumet?

Nijo
0

Men Bertil hur jag motiverar ett spel är inte förknippat till hur hästen sedan presterar,,,,hur tänker du?

Jag spelade M.T Chayenne för att jag trodde att han skulle vinna och visa sina fulla kapacitet som han inte gjort på väldigt länge. Men jag hade fel och det var ett dåligt spel, så vad är problemet? vad har det att göra med min motivering? Megaman Neo, gjorde ett bra lopp och blev avslagen kort förre mål, men besegrade fortfarande bowling inferno på ett ärligt sätt som var favorit i loppet.

Bertil hur ska jag tolka detta ? "NIX det enda du bryr dig om ÄR DIN ÅSIKT!
Nijo det vet alla här !"

är det meningen att jag på något sätt INTE ska ta illa upp? Jag tror KNAPPAST att du skulle tycka det var särskilt kul att någon skrev liknande om dig.  SÅ VEM SKA SKÄRPA SIG?

Bertil
0

Nijo,

Du har inte mycket att skylla på nu….

Ingen ber dig yttra om andras åsikter över huvudtaget om det inte kan ske i "normal samtalston", du har klara problem med det.

På det sätt du hela tiden hävdar dina åsikter kanske detta forum inte är moget för den mer intensiva tonen som du känner dig nödd och tvungen att begagna dig av…vi är kanske inte mogna din skjutjärnsmetodlogi…och låt oss då vara omogna…tryck inte ner oss mer…Låt oss ha fel i vår lilla värld, det finns säkert en större värld där du känner dig bekväm.

mvh
Bertil

Nijo
0

ok, trodde vi var 2 som diskuterade och att jag fick ta emot lika mycket ord och resonemang angående att jag hade fel.

Antar att jag jag inte kan läsa då.

Ha det kul på forumet och lycka till

Bertil
0

Nu får du nog ge dig….

Jag hintade att ett trevligt spel kund vara Sir Remmington för en tid sedan…där sablade bl.a. du ner mitt tips…visst den vann inte, men jag gjorde heller ingen sak av nedsablingen…om folk ska skriva i enlighet med vad du vill höra eller klarar av att tåla, så kommer detta att bli ett forum ala Stalin!

Jag ser gärna att Du skriver, MEN inte på dina villkor ALDRIG!

mvh
Bertil

Rickard07
0

#27, Commader Crowe är ju så sjukt mycket bättre än Benny Palema… Förstår inte det konstiga. Benny hade vart sist imål om han svarade..
Du sa samma sak om Global Investemet att du skulle se den få stryk först osv. Commandern är sjukt bra - inse!

Bertil
0

Formen hos Benny var ett stort frågetecken innan och allmänt känt och inte rätades dessa ut i detta lopp. Bara det gör ju att Benny inte kunde bli någon streckbesparare hos mig.

Ina-scot skrev ju detta helt riktigt.

Commander är ju något i hästväg om uttrycket tillåts :-)

mvh
Bertil