Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 440 ggr
Lise-Lotte
0

V75-1 Åby 22 april

V75-1, Lopp 4

Silverdivisionen, Final.
1:A PRIS 250 000 kr  2140  A 

Omsättning måndag 17 apr, kl 19:13 V75: 0 kr, kl 19:13  Vinnare: 0 kr

V-odds 

Streck

1  

CIDER ÅS  v 7 Lennartsson Per (Läh Ka)

2140:1 

999 

2  

JEWISH BANKER  h 5 Uhrberg Thomas (Läh Ka)

2140:2 

999 

3  

HAMBLE CROWN*  h 6 Goop Björn (Hol Me)a

2140:3 

999 

4  

VAMOS*  v 8 Sjunnesson Jörgen (Kol Lu)

2140:4 

999 

5  

MACK NOVEMBER  h 7 Kolgjini Lutfi

2140:5 

999 

6  

AMARILLO ÅS  v 9 Svanstedt Åke

2140:6 

999 

7  

BREEZY BROLINE  v 8 Sjöström Dick a

2140:7 

999 

8  

PALERMO MAIL  v 6 Kihlström Örjan (Läh Ka)

2140:8 

999 

9  

BIG PEGAS  v 9 Ohlsson Ulf

2140:9 

999 

10  

BREEZE BRODDE  v 8 Adielsson Erik (Adi Ha)

2140:10 

999 

11  

ROBINSON STARLIGHT  v 6 Söderkvist Stefan (Läh Ka)

2140:11 

999 

12  

PRESENT  h 5 Kontio Jorma (Läh Ka)

2140:12 

999 

Turordning: 2-4-3-5-6-7-11-1-12-10-9-8

Lise-Lotte
0

2 Jewish Banker blir första tanken. Intressant eller rättare sagt förvånande att Ludde väljer Mack November framför Vamos. Fast det är klart det kanske är hugget som stcuket med en galoppbenägen och hetsporre Flört

hafor
0

Den här gången ska alla vara vaksamma på Hamble Crown. Nu kör äntligen en bättre kusk (Björn Goop). Han plockar ner de flesta med rätt resa. Naturligtvis ska Jewish Banker respekteras trots torsk senast, men det var ju mot mycket bra motstånd. Dock visar det att han kan ge sig trots spets.

Samtidigt har ju Jörgen vunnit på V75 tidigare med Vamos från just spets.

Det blir intressant att se hur starten förlöper!

ThomasH
0

Nej, nu möter Jewish Banker ett lite enklare motstånd och vinner överlägset, ingen Jetstile i denna startlista.

Lise-Lotte
0

Systemet börjar ta form och jag kommer nog att gardera med följande;

2 Jewish Banker

3 Hamble Crown

4 Vamos

5 Mack November

ThomasH
0

Lise-Lotte. ödslar med 3 streck för mycket

Lise-Lotte
0

Kanske men Björn bakom Hamble känns mycket intressant och Ludde är Ludde

Bertil
0

Bortkastat att "garnera". JB vinner detta "länkelt". Senast mötte han ju gulddivisionsklass, men det kan väl inge säga om motspelarna i detta lopp??!!

mvh
Bertil

Lise-Lotte
0

Samtidigt som flera är inne på i sina tips - formtapp kan också vara aktuellt när det gäller Jewish B och med tanke på att Hamble C istället borde vara på väg upp i form. Och så var det då Luddes hetsporrar. Det kliar i garderingsfingret, absolut

Bertil
0

Visst LL, men jag ser inga övertygande tecken på att formen skulle vara vikande. När jag ser det ska jag villigt börja "garnera". Men du har en annan strategi än mig och det respekterar jag.

Visst kommer JB att förlora någon gång, men att med så få tecken på detta som jag anser att vi har idag, så känns ett sådant spel vara behäftad med allt för dålig RR.

mvh
Bertil

Lise-Lotte
0

Var precis inne på Uhrbergs sida och läste och han skirver så här, citat;

Jewish Banker kändes inte riktigt hundra på Färjestad och trots att Jetstile är en kanonhäst ska han inte så enkelt besegra Jewish Banker.

Klart oroande och han garderar själv upp loppet.

ThomasH
0

Men, han går ju ner en klass från förra loppet och Uhrberg är ju en notoriskt dålig tippare

Lise-Lotte
0

Thomas - nu gick det kanske lite fort för du glömde väl bort att det är Uhrberg som är förste kusk på Jewish B och borde väl ha ganska bra koll på hur han kändes senast Flört

ThomasH
0

Absolut, men det säger ju inget om hur han är på lördag? Jag hävdar fortfarande att han har gått ner en klass och Jetstile hade nog get en felfri Conny Nobell en match in må målsnöret. Hävdar fortfarande att Uhrberg är en dålig tippare när det gäller egna uppsittningar.

Lise-Lotte
0

Trav är härligt hur olika man ser på lopp/prestationer Jetstile som Thai Tanic två norska ekipage otroligt överreklamerade enligt mig slår i taket ena dagen men är usla efterföljande lopp. I Norge ja men i Sverig desto svårare - båda har väl 1 vinst vardera här.

#13 Nej det säger inte hur han är på lördag men det finns tydliga frågetecken idag och på samtliga ekipage  frågetecken överlag som vanligt då det handlar om levande varelser. MEN som jag tidigre skrivit man väljer de favoriter som man finner minst MEN och OM på i förhållande till övriga om man avser att spika.

Lise-Lotte
0

Och Jewish Banker är således din bank - Thomas. Skulle jag tillagt ovan Glad

ThomasH
0

Ja, jag tycker som jag sagt att Jewish Banker möter enklare motstånd. Ny kan man tycka vad man vill om Norska hästar. Thai Tanic tränas ju inte längre i Norge och stall Goop anser att det är en mycket bra häst. Jestile är en blåblodig herre som inte har lyckats så bra i Sverige tidigare, men han är en klasshäst och många har väntat mycket av honom. Bara för att det är norska hästar så betyder det inte att de är bra, Steinlager är norsk, liksom jag själv (bara halvnorsk dock)

Lise-Lotte
0

Nu har det nog blivit ett missförstånd i tolkning av text. Att norska ekipage överlag skulle vara bra är inget jag säger utan bara sonika att man har gång efter annan dessa två nämnda hästar har startat i Sverige haussat dem och fortfarande så har jag inte sett att det finns bra på fötterna.

Steinlager att du nämner den. Kan tillägga att jag har uttalat mig om den hästen tidigare dock ej här och jag tillhör dem som inte alls är övertygad om kapaciteten där. Ja han har slagit Gidde men att slå en kanon behöver inte betyda att man är en kanon per automatik och som sagt låt oss se detta året. Jag tvivlar å det starkaste vad det gäller honom - tyvärr måste jag säga.

ThomasH
0

Att vinna elitloppet, är inte det övertygade? Men, det är en senare diskussion som vi kan ta då.

Lise-Lotte
0

Men snälla Thomas menar du på allvar att du anser en häst vara kanon efter enstaka prestationer vad mer har han visat än att han vinner från spets mot eliten?

Nej jag kräver nog fler fina prestationer där man visar mer än att hålla undan innan jag sätter den bästa av etiketter på en häst. Att vinna ett lopp är en sak men hur hästen ser ut när han vinner är en annan och tyvärr så baseras väldigt många analyser enbart på vinst.

ThomasH
0

Har jag sagt att Steinlager är kanon? Nej, men man kan inte avfärda alla Norska hästar för att de inte presterar på Svensk mark, för det gjorde Stienlager och kommer att göra det igen. Men, en kanon, nej. Men respekt, ja. En vinnare av elitloppet förtjänar min respekt. Men, nu handlade det om Thai Tanic som inte längre tränas i Norge. Olle Goop såg mycket lurig ut igår när han menande att han tror att hästen kan vinna olympiatravet. Vinner gör Dumle Loss, även om just Robert Bergh sa på TV+ att han tror på din vinnare, Hot Tub, han vill se en nordlandshäst som vinnare. Vilken saga det skulle bli! Från Klass III till Guld på ett år och sedan vinna olymiatravet. Tyvärr så gör han inte det. Jag skulle dock jubla om han gjorde det. Jag har alltid gillat hästen.

Lise-Lotte
0

Jag avfärdar inte alla norska hästar utan påpekar den fakta att varje gång de startar av dem vi nämnt så haussas de upp av de flesta travexperter trots att de inte vinner. Att tro att de har en chans är en sak och att man bör ta med dem på kupongen men att de är självklara vinnare varje gång är en annan.

Man måste vara lite mer kritiskt granskande inom tipskåren tycker jag.

Lise-Lotte
0

Thomas - #18 måste även reagera på den texten du lagt till i efterhand där. "Men, det är en senare diskussion som vi kan ta då."

Att förtydliga det man talar om i efterhand är väl okey men nu ändrade du på hela ditt förhållningssätt i ditt svar som jag svarade på från början vilket gör att mitt svar påverkas. Det känns inte okey.

ThomasH
0

Lise-Lotte, jag har inte till någon text i efterhand, det skulle vara mig främmande att ändra ett debattinlägg. Men tack för en bra diskussion och hoppas att vi kan forsätta den vid ett senare tillfälle.

Lise-Lotte
0

Nej nej - det fanns bara en mening i ditt svar initialt Thomas och det var ----- Att vinna elitloppet, är inte det övertygade?

Vet inte ens hur jag ska formulera mig avseende detta men jag får avsluta med att jag är inte bara säker på det utan tvärsäker. Så får väl övriga läsare här …. jag är mållös, fullständigt.

ThomasH
0

Lise-Lotte, om jag infogade den extra raden senare, vilket jag inte mins, men litar på ditt minne, så handlade det om 30 sekunders mellan. Hoppas att du godtar min ursäkt, jag har väl inte sårat dig på något vi med den kommentaren.

Lise-Lotte
0

#25 Du ströp diskussionen i efterhand vilket då påverkade mina svar. Tiden när är vi inte överens om man vi kan stanna vid detta.

Jag godtar din ursäkt.