Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 1046 ggr
demon_sid
0

För er som gillar lite statistik

Så lägger jag ut om veckans v 75.
NI SOM EJ GILLAR DETTA BEHÖVER EJ ENS KOMMENTERA MERA JAG VET VA de tycker.

STATISTIK FRÅN V75-BANAN 2006: Färjestad anordnade 2 st V75-omgångar förra året. Endast 5 av 14 lopp vanns från spets trots korta 177m´s upploppet. Övriga lopp vanns från Dödens (3), Vinnarhålet (2), 2-3:e ytter (2), 4:e ytter (2). Trots statistiken bör man leta spetsvinnare på en bana som Färjestad. Endast 4 banor i Sverige har kortare upplopp.

http://www.travkonsulten.se/page_1189626634406.html

Bertil
0

Jodå, även de som ej gillar ska kommentera…MEN det ska ske sakligt och i god ton.

Titta bara på din egen syn på statistiken Dämonen…"Trots statistiken bör man leta spetsvinnare…"

Det är väl fin kritik och den uppstår ju lite grand p.g.a. du har så få mätpunkter att utgå från. :-)
Jag tackar ändå för att du bemödat dig med att ploca fram data.

mvh
Bertil

Rickard07
0

En mycket bra statistikanalys läggs ut av Jens Sjödén varje fredagkväll på www.travsidan.se inför V75an!

demon_sid
0

1# Visst det är bara 2 omgångar ….
Så den smällen får jag ta…
Hans bok han utgår ifrån sträcker sig bara 1 år tbx.

Men det finns mycket annat godis på hans hemsida som jag visade om man förstår vad han menar.

Sen vet jag med ATT man ej kan bygga ett helt system på STATISTIK. Men med lite statistik kan man få en liten bild av omgångarna…

Bertil det är ej min statistik det är min kompis….
Det enda jag menade var hur loppen vanns ej vad han skrev under om spets vinnare.

Som Rickard säger så finns det en sida  ikväll på jens sida.

Må NU gudarna vara med oss så ngn blir lycklig imorrn….

Bertil
0

Rent allmänt, så utgör statistik en ganska stor del i mitt beslutsunderlag.

Mycket är ju egentligen statistik, såsom insprungna pengar, placeringsraden, om hästen föredrar spets, dödens, rulle etc…..

även en sådan sak som typ "i 6 av 10ggr har den aktuelle bävern spetsat fr. detta spår" är ju också statistik. Visst är det en egenskap hos hästen, men om det inte registreras så måste man ju ha sett alla loppen och sparat bilder i hjärnan…svårt att hinna se alla hästars alla lopp…svårt det där med hjärnan också Skrattande

mvh
Bertil