V75-4 Färjestad 22/9-07
**
V75-4 V3-2 Tvilling. Auto.
2140:
**
1 Sanna Palema - Jakobsson M 52111 13,9a
2 Global Interplay* - Midtfjeld P O 11123 14,0a
3 Arne Aqua - Jepson C J 31421 16,3a
4 Urbino Boshoeve - Eriksson K 31121 16,8a
5 Abies Alba - Eriksson U 04141 15,9a
6 Ambrosius D.* - Tengsareid Å 20111 15,1a
7 Lovie Port - Ivarsson M 31d12 14,2a
8 Paxmen D.E. - Svanstedt Å k2141 16,0a
9 Candle of Darkness - Sjunnesson J 1k111 15,7a
10 Kansas Speed* - Eggen G 01121 15,1a
11 Shanakee* - Kontio J 22112 15,7a
12 Lass Twist - Goop B 41212 15,7a

Giv mig styrka!!! hur löser man detta… flyktigt kända hästar med bara ettor i hela raden…*suck* Hjälp mig… idéer någon???
i regel är norska hästar sämre än svenska, att dem har många vinster är inget jag tar särskilt seriöst på.
candle of darkness är en riktigt bra häst och är troligen mitt förstastreck,,,imponerat genom 2 enkla dödensvinster senaste tiden.
paxman och urbina boshoeve är också fina hästar

Är det någon som har koll på den norska hästen Global Interplay? Norske Even Elvenes går ut på Färjestads hemsida och levererar den som en tänkbar spik. Själv håller jag med Nijo om att Candle Of Darkness är en mycket bra häst och för mig är det förstastrecket!

#3, Säkerligen Electra!

Förresten, Abies Alba tog ner Nusery Rhyme (stavning?) från dödens senast. Hade denna startat här, vilket den inte ens får hade den vart spelat kanske 14 för 10. Vi snackar om fruktansvärt spelvärde i 10%iga Abies Alba.
går inte att jämföra prestationerna rickard,,,,,dem varvade på 18 tid då abies alba vann,,,,,hästen vann inte för att den var bäst utan för att den var snabbast sista 50 meterna då örjan körde bort loppet fullständigt.
nursery rhyme hade varit stor favorit här och det med all rätt. Ska inte dra några större växlar av att Abies alba vann senast och jag tror det ska väldigt mycket till för att hon ska ha en chans här i detta sällskapet, lär ju knappast få varva på 1.18 tid från dödens och sedan få möjlighet att spurta till seger sista 50m.

#6, Japp det vet jag mycket väl, men hur du än vrider och vänder på det hade Nursery Rhyme varit baotafavorit här. Sista varvet gick på 15 typ, vilket räcker långt här.
nä rickard, för att jag kan garantera att ALLA hästar i detta loppet kan springa 15 tid över 1 varv, så det räcker inte särskilt långt.
Att nursery rhyme hade varit storfavorit här tycker jag egentligen inte har med saken att göra…………Det var en bortkörning och inget annan av örjan och det bevisades i stort sätt ingenting med den vinsten.

#8, Men 2 varv!
men det gjorde ju inte Abies alba, hon sprang 1.17 tid över 2 varv, så vart vill du komma rickard?
Men här finns hästar som sprungit 1.16 tider över 2640m och hästar som sprungit och kan springa låga 1.15 tider över 2140m.
I denna konkurrensen är abies alba inget märkvärdigt alls, givetvist kan hon vinna, men vem kan inte vinna i detta öppna loppet?

#3 Angående Global Interplay så är Oleg väldigt nöjd med spåret och han tror själv på väldigt stor vinstchans. Hästen har tidigare visat att han kan gå i alla positioner och det är en riktig "snackhäst" i Norge.

Tack Electra!
ser att han även blivit nedspelad en del på unibet och står i ganska lågt odds just nu.
Troligen ett måste streck…….

jupp! Per Oleg måste ha hoppas av glödje när han såg spårlottningen. hans senaste 3 lopp har hästen haft startnummer 9,11,12. nu finns det lite chans att han kommer att spikas på min lapp. 28% kommer att stiga något, men ändock inte så himla mkt.
annars så är ju Åke´s uppsittning bakom Paxmen D.E ett bra streck. kommer att köras offensivt då han är en av dom som klarar av att gå i spåren coh senast med 750 m kvar så tog han över och krossade motståndarna trota bakspår. VG+ -:P
Jag släpper en bubblare…nämligen Shanakee utan att ha speciellt torrt på fötterna. Men jag har noterat att Jorma fått fart på några högoddsare den senaste tiden…ett tips byggt på lösa boliner???? Javisst, men så är min tips ibland ;-)
mvh
Bertil

Dagens tapperhetsmedalj till Kansas Speed, som kämpade otroligt sista fem, när Gunnar Eggen missbedömde Abies Alba i dödens och alldeles för tidigt spelade ut speeden. Det känns ledsamt med gamla legender som inte vet när det är dags att sluta - Gunnar Eggen borde, liksom Olle Goop, vara värd att njuta av sin höstsol i lugn och ro befriad från loppkörning…