Nicklas Travel
Fattar jag rätt så har du både fyllt år och klämt din 2-åring först över mållinjen snudd på samtidigt. Man bugar och grattar!!
Travel Ås i all ära (härlig häst) men nu har du ju äntligen valt rätt pappa också. :-) Det kan ju aldrig bli fel med Super Arnie - eller hur? Har du del i ännu fler?
Bra feeling för Travel på lördag? Form?
Jag är sur. Läs mitt andra morgoninlägg om "vårt" lopp!
Lovar att gratta dig i de våta travdrömmarnas cirkel på Valla om du grattar mig ifall ….! :-)
Alles gutes!
Finn/Woody
Nu på lördag då? Jag är på miserabelt morgonhumör efter att ha vacklat ur sängen och slitit upp Ronden när det small i brevinkastet. Travel rankad 3:a (första B-häst) och min stackars Bexi 10:a (tredje C-häst). Herr tipsredaktör Andreas Lidströms bil kommer för övrigt att utsättas för tomatkastning senare idag. Bandidos ungjävelssektion är redan vidtalad.
Klart jag är realist med ett sådant startspår för Bexi och ett antal bra hästar att möta. Jag tycker det är helt ok att Travel rankas före, förutsatt att han är i form. Är han det?
Men att en toppformad Bexi (som faktiskt, tillsammans med Beijing Man förstås, spurtade bäst av alla senast, trots helt fel lopptempo och fjärde spår i ss)skulle ge 30 ggr pengarna och rankas efter 2 Speedy Gold, 3 Rydens Vesper, 5 Khabibulin och 11 First On Line Sec - det har jag himla svårt att svälja. 2,3,11 har tjänat 200.000 mindre än hon - vilket förstås inte är mitt huvudargument men ändå. 2,5 är bra mot halvljummet Norrlandsmotstånd men vad har de visat i övrigt? 11 är en renodlad sprinter som måste ha spets. "Gamlingen" 3 hade sin storhetstid för två-tre år sedan. Vad har den visat sen?
På tal om Beijing Man, som rankas andra A-häst (av två) i Ronden. Bexi och han har en intern tävling. De har mötts fyra ggr och det står 2-2.

jag lovar att gratta :-) och önskar dig lycka till!!