Trav iFokus

Trav

Etikettv65
Läst 317 ggr
Lise-Lotte
2006-04-27 21:40
0

Åby

och många fina lopp med anledning av uttagningarna till "Pokalloppen".

I avd 2 tror och hoppas jag att Superbabe och Parisienne kan bli rysare. Den första med bra spår och Björn på hemmabanan, Parisienne har "kusken" bakom och även om diskningningarna gav en förstaplats så presterade damen en mycket bra tid barfota.

ThomasH
2006-04-27 21:51
0

Ja, missa inte V65 från Åby i kväll när det bjuds på trav av den högre klassen när kvalen till Drottning Silvias Pokal och till Konung Gustav V Pokal avgörs. Vi får se Kung Lavec mot Jocose. Vi får njuta av Joy Ås och räven Ludde med Olimed. I Vi får sen den nya jänkaren Smoth Move. Vi får en uppgörelse mellan Jaded och Egon Vick. Ska Electra Shift mosa Flicka Kronos? Titta på TV4+ kl 21.30

Lise-Lotte
2006-04-27 21:52
0

Avd 3 Sommelier och Don Silvio rystestar jag. Sorry sena inlägget Flört

Lise-Lotte
2006-04-27 21:54
0

Men det är nog ingen förlust att missa mina spel Fot i munnnen

Lise-Lotte
2006-04-27 22:09
0

No Need to Hide ryser vi till med i avd 4.

ThomasH
2006-04-27 22:26
0

Det håller jag med om, Kari kommer att slå till i ett lopp.

hafor
2006-04-27 22:59
0

Jag vidhåller fortfarande att Jocose är stall Travkompaniets bästa chans och för närvarande bästa häst. Jag är säker på att han går till final och blir inte förvånad om han vinenr sitt kvallopp heller.

Visserligen ska jag villigt erkänna att han också är min favorit så lite färgad i mitt omdöme är jag väl ;-)

hafor
2006-04-28 00:04
0

Vinnarna bland stona i respektive lopp lär göra upp om segern. Tycket att Joy Ås och Flicka Kronos var bäst av dessa. Lotuc Chic var också bra, men kanske ändå snäppet under sina konkurrerande kvalsegrarinnor.

Bland hingstarna lär Jocose bli trolig favorit tillsammans med den också imponerande Smoth Moves. Bertuzzi fick segern till skänks när i stort sett alla allvarliga konkurrenter galopperade. Bertuzzi höll på att få stryk trots enkel ledning och lugnt tempo hela vägen av Don Silvio som gick i dödens. Jag blev inte imponerad av Bertuzzi. Kan möjligen bli bättre till finalen ??

Lise-Lotte
2006-04-28 00:18
0

Jag är rädd för att Bertuzzi fick gå alldeles för många tuff löp när han var som bäst, kanske inte tanksstyrning med honom men nära och det har nog satt sina spår, tyvärr. Hoppas dock att jag har fel och att det  bara behövs 1-2 mellanår så är han åter i vinnarslag.

Finalerna är ju i vanlig ordning mycket beroende på de startspår de får och samtliga kommer ju att vara snäppet än bättre då. Och det innebär ju även säg Striking Ås och Photo Sea samt Electra och som runner up känns Frida Tilly intressant med den "lilla tränaren". Glad