Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 405 ggr
Woody
2007-09-25 09:08
0

V75-6

Nu på lördag då? Jag är på miserabelt morgonhumör efter att ha vacklat ur sängen och slitit upp Ronden när det small i brevinkastet. Travel rankad 3:a (första B-häst) och min stackars Bexi 10:a (tredje C-häst). Herr tipsredaktör Andreas Lidströms bil kommer för övrigt att utsättas för tomatkastning senare idag. Bandidos ungjävelssektion är redan vidtalad.

Klart jag är realist med ett sådant startspår för Bexi och ett antal bra hästar att möta. Jag tycker det är helt ok att Travel rankas före, förutsatt att han är i form. Är han det?

Men att en toppformad Bexi (som faktiskt, tillsammans med Beijing Man förstås, spurtade bäst av alla senast, trots helt fel lopptempo och fjärde spår i ss)skulle ge 30 ggr pengarna och rankas efter 2 Speedy Gold, 3 Rydens Vesper, 5 Khabibulin och 11 First On Line Sec - det har jag himla svårt att svälja. 2,3,11 har tjänat 200.000 mindre än hon - vilket förstås inte är mitt huvudargument men ändå. 2,5 är bra mot halvljummet Norrlandsmotstånd men vad har de visat i övrigt? 11 är en renodlad sprinter som måste ha spets. "Gamlingen" 3 hade sin storhetstid för två-tre år sedan. Vad har den visat sen?

På tal om Beijing Man, som rankas andra A-häst (av två) i Ronden. Bexi och han har en intern tävling. De har mötts fyra ggr och det står 2-2. Bexi har slagit BM i finalerna (klass 1 o brons) och de vinner varannan gång. Så den som tror på mönster som aldrig bryts behöver alltså inte strecka BM, haha. Danne Widegren brukar innan de gemensamma loppen säga till mig: " Lycka till och ändå inte"! Rätt bra, va?

Nog babblat.

Lycka till med funderandet så återkommer jag med rapporter om Bexi. Kördes tufft i lördags - jättefin. Kommer troligen gå med skor bak eftersom Ingves inte tyckte barfota bak senast gav någon extra fart. Skall tyngas lite grann fram (hade lättats lite senast ) eftersom hon blev något rullig sista 50 på Åby.

Kommentera inlägget

Kommentera inlägget

Rickard07
2007-09-25 18:05
0

Haha, för att muntra upp dig kan jag säga att Bexipop blev rankad bättre i AB. Dock inte speciellt mycket ;-) ---> 9a!
Väldigt knepig rank… Mac Kindley etta och Khaibibulin tvåa.. Hmm?

Woody
2007-09-25 18:46
0

Du är en omtänksam travbroder du. :-)

Det är nog bara att inse att Bexi inte är bättre än så här. Ronden 10a, Banprogrammet 10a, AB 9a som sagt och Expressen 9a. Guiden och Östgötacorrespondenten (där verkar finnas nåt Bexi-fan!) är mina sista hopp.

Jag ser dock två trösterika faktorer:

1) Expressen tar damen under rubriken "SE UPP FÖR" och menar att det finns viss skrällchans om det blir bra fart på loppet

2) Jag kan köpa ut hela Skit-Rondens ägarkoncortium genom att ladda allt jag äger (kan man få nåt för fyra barn?) på vinnare!

Rickard07
2007-09-25 19:15
0

#2, Haha.
Lite lågt är det kan jag hålla med om, jag rankar den 5-6 nått sånt tror jag.
MEN får ej plats på systemet.

Travel
2007-09-25 19:49
0

Travel och form, näää ingen form, urusel senast! halt och bara dålig! Så vi tror inte på hästen denna gång. Men men alla lopp ska köras :-)

Woody
2007-09-25 23:50
0

Uppfattat, tack. Knepigt det där, när dom ibland är usla innan och plötsligt kanon i loppet utan att man verkat gjort nåt. Tyvärr funkar det ju tvärtom också.

Lycka till i alla fall!

Rickard - din ranking känns klart mer expertbetonad än tidningarnas. Vettigt!

Rickard07
2007-09-26 00:04
0

#5, Hehe tar det som en komplimang då ;-)…
MEN å andra sidan. Ska Stall Puro kamma hem 3 vinter på 3 försök? I helgen? För jag tror ju på hans andra två med.

Woody
2007-09-26 00:33
0

Ja du. Det går ju halvhyggligt i det stallet i år. Men att alla Petris tre musketördamer skulle vinna samma tävlingsdag….

Fast det är klart att om dom snackar ihop sig på transporten (inga killar som stör denna gång) så går nog inga konkurrenter säkra. Bexi och Fama måste då pumpas upp med orden "kvinnor kan" flera ggr i timmen. Camilla å sin sida peppas att ge blanka f-n i vad hon har för spår.

Och sen åker alla lyckliga hem till staden med Sveriges finaste sandstrand och den i förhållande till storlek mest framgångsrika travbanan. 52 rikstotosegrar hittills i år - ojojoj.

Rickard07
2007-09-26 00:52
0

Insidertips tack… Så sent och färska rapporter som möjligt till oss här då förresten!

Woody
2007-09-26 02:00
0

Ditt ord är min lag. Fre fm.

Woody
2007-09-26 12:49
0

Pelle Sundberg på Östgöta Correspondenten - du är min hjälte! Bexi rankar han 5a och tar med på sitt system. Jag är rörd till tårar.

Rickard07
2007-09-26 18:27
0

#9, Tackar ödmjukast.
#10, HAHA :)