V75-7 Solvalla 29/9-07
**
V75-7. DD-2. Tvilling. Auto
2140:
**
1 Royal Winner - Redén D 36340 12,0a
2 Face the Evil - Jansson T 10122 12,0a
3 Juvel Neo - Svanstedt Å 22051 11,9a
4 Timjans Kap - Goop B 52352 13,2a
5 Capricorn Label - Takter J 10602 13,6a
6 Smashing Klipp - Sundberg H-O 02400 11,6a
7 Sir Henry - Ivarsson M 11022 12,5a
8 Speeden* - Kihlström Ö 36035 12,2a
9 Klöver Kung - Ohlsson U 05501 13,1a
10 Wiss Night Hawk - Uhrberg T 53116 13,4a
11 Nicolas Cake - Persson S 03444 12,1a
12 Euro Staro Crown - Sjunnesson J 04111 11,1a

Euro Staro Crown körs tidigt framåt och får överta spets? Vid annat fall blir det ju dödens, av det han visat det senaste tror jag han vinner därifrån med faktist… Eller? Fruktansvärt tråkig silverfinal annars, sämst i år helt klart…
Juvel Neo fick kanonlopp, var så gott som skydlig att vinna… Men form verkar ju finnas där då igen. Speeden gick bra senast med, men bortlottad.
Timjans Kap väntar på pricken över i:et.
Royal Winner lär bli överspelad… Tror inte den vinner.
Ja tror att Euro Staro bara krossar, som du säger Rickard så tror ja han kör fram o får överta spets och då är loppet över.. Bara o spika 
Med en annan kusk, tycker inte att Sjunnesson är en kusk som kör offensiv, tycker dessutom att det en av våra sämre catch drivers

#3, Nej han kör riktigt uselt emellanåt men denna gång måste ju även han fatta att det är marsch framåt direkt bara.

Detta vinner Juvel Neo och kopierar därmed Sj:s Gold prestation att vinna själv också!

ja, man kommer nog att chansa bort Euro Staro C helt i detta lopp för härifrån kan väll inte favoriten vinna?
men segerbuden tycker jag är många.
Face the Evil, Juvel Neo, Timjans Kap, Capricorn Label, Speeden, Wiss Night Hawk är i dagsläget mina streck. där jag måste ranka Speeden högst av dessa. kommer dock att få anfalla bakifrån en kväll som denna. men han visat att han klarar av det alla dagar i veckan.

#6, Du säger att Euro Staro Crown inte kan vinna från spår 12 med Speeden som är mycket sämre från spår 8 rankad du etta… Hur får du ihop en ekvationen?

vilken häst som man tycker är bäst är ju en personlig sak. men sedan så är ju spår 8 och 12 det sämsta. men Speeden är rätt så snbb ut och bygger mitt tänk på att han kommer att hamna (höftar) 3:e ytter. därifrån är slagläget betydligt bättre än vad Euro Staro Crown:s är eftersom han kommer att hamna längre bak. går han sedan och försöker o överta så tror jag inte att han kommer att släppas dit. (hoppas) utan får härva i andra eller kanske 3:e spår större delar av loppet. därefter kommer Speeden att ha bättre utgångsläge och har visat att han kan slå dessa pollar.

#8, Visst är det en personlig sak men ungefär lika given som **Commander Crowe vs. Clay…
**

dom stora ordens man - Rickard. gå lägg dig!

#10, Skall göra snart.
MEN det jag ville säga var att bästa hästen vinner inte alltid… Men man har inte alltid råd att spela utifrån det.
#6 du får chansa bort Euro Staro om du vill men du kommer få 1 rätt mindre 

#12, Va!?
Ne ja säger till brutalen, #6

Euro Staro Crown imponera inte på mig sist. Men han bör vara mycket bättre till den här starten, med lopp i kroppen och inga skor på hovarna. Men 12 spår är inte kul.. Men det är ju ingen jätteblodig silver precis heller å andra sidan.
Är det inte dags för Capricorn Label? Den har legat och tryckt i Silver länge och Kari börjar få lite bättre fart på sina kusar nu igen.
Garderingslopp utan dess like. Euro Staro Crown sitter lite för illa till för att kunna spikas. Jag kan ha fel men är inte Sjunnesson ganska medioker i vad-gör-jag-nu-bedömningarna när han sitter långt bak med en häst?
Sorry ThomasH. Såg inte att du redan uttryckt tveksamhet gällande herr Sjunnesson. Visst är han väl vår sämsta catchdriver? Inte för att jag är särskilt road av Jansson heller (men han har väl nån häst på träningslistan och kanske inte räknas). Hur många segrar har Torbjörn förresten på V75 i år?

#16, Han kommer köra offensivt nu.
#17, Torbjörn går mot sitt bästa år på länge… Aldrig haft såhär många V75 segrar som han har nu såhär dags på året på många år.
Oops. Är jag nu ute och cyklar på månen igen!

#19, Hänvisar till denna exempelvis: http://www.travnet.se/www/public/webb/default.asp?menuID=1&dayID=3&banID=01&infoID=31128&infoTyp=nyhet
;-)